Årets nye danske øl - hvad synes du?

Reads 26583 • Replies 184 • Started Monday, January 9, 2012 12:11:41 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Belgo
beers 154 º places 11 º 00:06 Wed 2/8/2012

Originally posted by Jeppe
Originally posted by Christian
Og så er der supermarkedsgruppen som ikke er sammenfaldende med DØE, men som har deres fans ude ved spisebordene - DØE-folk (i hvert fald i Odense) vil hellere betale 30 kr for en stærk stout end 20 kr. for en pilsner eller ale.

Og gruppe 4 som også brygger pilsner og ale, men sælger det til 30 kr. og satser på lokalpatriotismen.

Og selv om der er langt mellem snapsene i gruppe 4 så brygges der både gode og dårlige øl i alle fire grupper.


Jeg har for år tilbage lavet ølsmagning i en lokalafdeling af DØE. Til middagen kunne vi vælge mellem en Hof eller en øl fra Jacobsen. Tænk lige hvad det vil svare til man fik af valg til et medlemsmøde i en vinklub......

Valget mellem Yellowtail Shiraz og Undurraga Merlot?

 
Christian
beers 17296 º places 278 º 01:52 Wed 2/8/2012

Apropos det med forskel på listerne, så så jeg lige de mange "nye" økologiske Nørrebro versioner. Skal man opgøre et samlet tal for nye øl på det danske marked et givent år, så skal nye økologiske versioner muligvis med, men de skal selvfølgelig ikke være kandidater til Årets Ølnyhed...

 
Christian
beers 17296 º places 278 º 01:55 Wed 2/8/2012

Originally posted by Jeppe
Jeg har for år tilbage lavet ølsmagning i en lokalafdeling af DØE. Til middagen kunne vi vælge mellem en Hof eller en øl fra Jacobsen. Tænk lige hvad det vil svare til man fik af valg til et medlemsmøde i en vinklub......

Det siger så noget om én møde-arrangør på et eller andet tidspunkt.

Nu tror jeg der er rimelig bred enighed blandt ølnydere både i det ene og det andet selskab om at vi meget nødigt vil sammenlignes med vinklubber. Jacobsen-øllene er jo fremragende til mad, så problemet i dit eksempel er nærmere at der ikke lå en tanke bag.

 
Jeppe
beers 2634 º places 84 º 02:53 Wed 2/8/2012

Originally posted by Christian
Originally posted by Jeppe
Jeg har for år tilbage lavet ølsmagning i en lokalafdeling af DØE. Til middagen kunne vi vælge mellem en Hof eller en øl fra Jacobsen. Tænk lige hvad det vil svare til man fik af valg til et medlemsmøde i en vinklub......

Det siger så noget om én møde-arrangør på et eller andet tidspunkt.

Nu tror jeg der er rimelig bred enighed blandt ølnydere både i det ene og det andet selskab om at vi meget nødigt vil sammenlignes med vinklubber. Jacobsen-øllene er jo fremragende til mad, så problemet i dit eksempel er nærmere at der ikke lå en tanke bag.


Jacobsen øllene er ikke fremragende til nogen som helst. Det er møgøl i forklædning. Længere er den ikke.

 
Jeppe
beers 2634 º places 84 º 03:49 Wed 2/8/2012

Originally posted by Christian
Originally posted by Jeppe
Jeg har for år tilbage lavet ølsmagning i en lokalafdeling af DØE. Til middagen kunne vi vælge mellem en Hof eller en øl fra Jacobsen. Tænk lige hvad det vil svare til man fik af valg til et medlemsmøde i en vinklub......

Det siger så noget om én møde-arrangør på et eller andet tidspunkt.

Nu tror jeg der er rimelig bred enighed blandt ølnydere både i det ene og det andet selskab om at vi meget nødigt vil sammenlignes med vinklubber. Jacobsen-øllene er jo fremragende til mad, så problemet i dit eksempel er nærmere at der ikke lå en tanke bag.


Og hvorfor, om man må spørge, vil I meget nødigt sammenlignes med vinklubber?

 
jesperhammer
beers 7481 º places 115 º 05:44 Wed 2/8/2012

Originally posted by Jeppe
[
Og hvorfor, om man må spørge, vil I meget nødigt sammenlignes med vinklubber?


...der er flere kvinder...?

 
Christian
beers 17296 º places 278 º 08:39 Wed 2/8/2012

Det er måske så meget sagt at vi ikke vil sammenlignes med vinklubber, og der findes garanteret også vinklubber hvor man ikke bliver bange for en vin bare fordi den kan købes i Brugsen. Men snobberi, nej tak.

Hvis du ikke kan lide Jacobsen, så er det godt man kan få hipster ales hvor image er i højsædet, men smagen ikke kan genere nogen ;)

 
Jeppe
beers 2634 º places 84 º 11:26 Wed 2/8/2012

Originally posted by Christian
Det er måske så meget sagt at vi ikke vil sammenlignes med vinklubber, og der findes garanteret også vinklubber hvor man ikke bliver bange for en vin bare fordi den kan købes i Brugsen. Men snobberi, nej tak.

Hvis du ikke kan lide Jacobsen, så er det godt man kan få hipster ales hvor image er i højsædet, men smagen ikke kan genere nogen ;)


Christian, helt i orden du føler du må slå et slag for middelmådigheden (jvf. bl.a. dit indlæg om bryggerier der laver øl der passer godt til mad, hvor du meget elegant undgår at nævne et eneste golddigger-bryggeri). Men at råbe snobberi og andet i den dur er noget pjat, det handler ikke om snobberi, men om kvalitet og ordentlige produkter. Og der falder Jacobsen på ingen måde ind under, det tror ikke engang jeg på at du rent faktisk mener.

 
Christian
beers 17296 º places 278 º 13:02 Wed 2/8/2012

I det andet indlæg havde Thomas allerede nævnt at et tv-program helst skulle foregå i et fysisk bryggeri. Derfor.



Og jo, jeg mener helt sikkert at Jacobsen er kvalitet og ordentlige produkter. De laver ikke øl til mine smagsløg, men det er heller ikke useriøst. Skulle jeg pinedød have en dansk doppelbock i klassisk snit og Nørrebro Påskebryg var udsolgt, så ville jeg ikke være ked at at tage Jacobsen Easter Brew. Der er ingen grund til at skære Jacobsen og Samsø over en kam. Jo flere danskere der kan smage forskel på Jacobsen og Slots Classic, jo flere potentielle fremtidige kunder har Ølbutikken også...

 
Papsoe
beers 25039 º places 4 º 07:31 Thu 2/9/2012