RateBeer
home Home > Forums >
Metros > Norway | Beer Talk | Site News | Beer Trade | Beer Travel | Food/Beer | For Sale | New Here | Homebrew | Non-US | Industry | OT - Lite | OT - Medium

Beerlist Haand Ølfestival

read 4603 times • 89 replies • posted 4/30/2013 11:57:04 AM

Thread Frozen
Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

premium
ClubGonzo 4022:33
Originally posted by LarsEngen
Er det noen som vet hvilken stormaktsporter som ble servert på festivalen ? Ser at noen har ratet den som Närke Kaggen Stormaktsporter og noen som Närke Stormaktsporter. Jeg mener at det stod Närke stormaktsporter på fatet.

Admin må flytte ratingene som har kommet på Kaggen...den skal man da jobbe litt mer for!

European Sour Beer er rett; den var på 6 % og er brygget som en collaboration blend med surøl fra Alvinne, Haandbryggeriet, De Molen og LoverBeer. Supergod og superkult prosjekt!
5/26/2013 1:22:36 PM

Private message send the author a private message

premium
OleR 4802:2
"European Sour Blend" skal det vel være, selv om det sto noe annet på tavla...
Blendet av Menno hos De Molen. Haand bidro med Haandbic.
5/26/2013 1:42:04 PM

premium
gunnar 5293:346
Ser at Ægir Aquatosk er duplisert under bryggeriet, hvem slår dem sammen?
5/27/2013 3:16:31 AM

premium
Sigmund 5116:143
Originally posted by gunnar
Ser at Ægir Aquatosk er duplisert under bryggeriet, hvem slår dem sammen?

Det er vel fortsatt Yngvar (yngwie) som er norsk administrator, er det ikke? Må vel nesten la ham få en dag eller to på seg?

Men det irriterer meg at den som har lagt inn et øl og straks oppdager at han har gjort ei blemme, ikke har muligheten til å slette det selv, men må sende melding til administrator. Det burde være mulig å slette selv, så lenge der ikke er ratinger (eller bare din egen rating) på det feilaktige ølet.
5/27/2013 3:32:58 AM

premium
Inbreak 2127:
Er jo merkelig at det går ann å legge inn endå eit øl med ordrett heilt identisk navn. Det burde jo gi feilmelding i systemet.
5/27/2013 5:09:16 AM

premium
Da jeg la inn Ægir Aquatosk, var det andre bare lagt inn som "Ægir Bryggeri", så der var ingen feilmelding. Her må man holde tungen beint i munnen! Men alle kan gjøre feil, og da burde man også ha den tekniske muligheten til enkelt å rette opp sine egne feil! Foreslår at yngwie tar opp forslag om det på admin-forumet.

Når det gjelder å sende inn rettelser om NORSKE øl, har det mest effektive hittil vært å sende beermail om dette direkte til yngwie. Bruker man derimot feedback-linken, risikerer man i stedet at saken havner hos en amerikansk admin, som i overivrighet (i noen tilfeller) gjør feilen verre heller enn å rette den, fordi han ikke skjønner poenget.
5/27/2013 5:22:39 AM

premium
Cunningham 4492:338
Denne Julequist eller Einerquist da....

Kan ikke den som kjenner til saken legge den inn :-)

Og European Sour Blend...hvilket bryggeri hører den til...

Den som kjenner saken kan jo legge den inn :-)
5/27/2013 10:01:32 AM

premium
Inbreak 2127:
Lervig Julequist ja, den er vel ikkje inne endå?

Klarer heller ikkje finne desse:
Naparbier pale ale
Korvalds ipa
De Molen dark ipa Amarillo
Ægir Bryggve
Närke viking ipa

Var det Struise Mmotuecha vanlig eller Sauvignon som var på?

Kva for ein versjon Alvinne cuvee Freddy?
5/27/2013 10:55:28 AM

premium
Lervig / Holmen / Cardinal Quist Stout vil den bli lagt inn som - "Jule" blir sløyfet da den ikke skal være et rent juleøl. Jeg skal ta meg av den saken - "om ikkje så brått". Situasjonen er altså den: Ølet er brygget på Lervig, etter initiativ fra Cardinal, som hadde en intern hjemmebryggerkonkurranse for de faste deltakerne på arrangementet "Mandag i Annen". Denne konkurransen ble altså vunnet av Holmen Nanobryggeri, som består av Jan Magnus Dahle og Egil Ovesen (Holmen1 og Holmen2 på RateBeer). Det var opprinnelig meningen at Cardinal skulle kjøpe hele den planlagte batchen på antatt 800-900 liter, men så ønsket Mike å brygge batchen på det store anlegget, og vi avtalte da at Cardinal kjøper 1000 liter, og at de resterende ca. 2000 liter går i vanlig salg til andre kvalitetspuber i Norden - noe blir visstnok flasket også. Tror ikke der skal bli problemer med avsetningen.

Nr. 2-ølet i konkurransen vil også bli brygget, dette blir et rent juleøl. Her står også en ratebeerianer bak: abemorsten (Asle Bjørn Emorsten, + en bryggekamerat som jeg ikke husker navnet på i farten).
5/27/2013 11:57:39 AM

premium
visionthing 2733:304
Originally posted by Inbreak

Klarer heller ikkje finne desse:
Naparbier pale ale

Pale alen fra Naparbier er vel Naparbier The IV Beer Riders med mindre de hadde flere. Det var ihvertfall det som stod på labelen da jeg var bortom.
5/27/2013 1:34:16 PM

Home > Forums > Norway

Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Copyright © 2000-2014,
RateBeer LLC. All rights
reserved.
about us
About RateBeer
FAQ
Contact/Feedback
New Beers