RateBeer
home Home > Forums >
Metros > Norway | Beer Talk | Site News | Beer Trade | Beer Travel | Food/Beer | For Sale | New Here | Homebrew | Non-US | Industry | OT - Lite | OT - Medium

Beermerchants- Enda bedre !

read 389 times • 9 replies • posted 3/25/2014 2:51:20 AM

Thread Frozen

premium
gunnar 5659:382
Jeg har vært en ivrig bruker av Beermerchants tidligere, men for ett år siden sluttet de å sende utenlands.

Dette er nå endret, og de tilbyr igjen shipping til oss i Norge.
Jeg prøvde deres nye tjeneste. Bestilte kl 13:00 på fredag.
Pakken levert på døra mandag kveld . Anbefales.

UPS er den nye shippingkanalen deres.
Private message Send the author a private message

premium
Cunningham 4887:357
ahhh de fører Kernel også......
3/25/2014 3:46:08 AM

Private message send the author a private message

premium
KnutAlbert 6267:303
Hvordan ble regnestykket?
3/26/2014 1:42:27 AM

premium
Meilby 8121:57
Ser ut til de er litt dyre end ales by mail, men det der var seriøst rask levering.
3/26/2014 2:20:02 AM

premium
Originally posted by KnutAlbert
Hvordan ble regnestykket?

UPS regner enda, vi får se........
3/26/2014 2:47:55 AM

premium
ClubGonzo 4226:33
Personlig liker jeg ikke UPS/DHL eller de andre leveringsselskapene når det gjelder øl. Hvorfor?

1.) De koster for mye i forhold til posten. Riktignok går det kjappere, men jeg har sjelden bråhast med å få flaskene i hus (om jeg har det, går jeg uansett for andre alternativer innenlands).

2.) De auto-fortoller alt og sender egen faktura, så det er ingen sjanse til å snike for dem som skulle tørre å finne på sånt...

3.) De leverer på døren hos folk, stort sett i arbeidstiden, og da er jeg aldri hjemme. Så blir det nye runder der de kommer tilbake om igjen i arbeidstiden, før jeg endelig må ringe dem og avtale nærmere, i verste fall hente på en eller annen pakkesentral som ikke er spesielt sentralt plassert vs. mitt lokale postkontor.

Takke meg til gode gamle posten i slike tilfeller.
3/26/2014 5:11:16 AM

premium
KnutAlbert 6267:303
Originally posted by ClubGonzo
Personlig liker jeg ikke UPS/DHL eller de andre leveringsselskapene når det gjelder øl. Hvorfor?

1.) De koster for mye i forhold til posten. Riktignok går det kjappere, men jeg har sjelden bråhast med å få flaskene i hus (om jeg har det, går jeg uansett for andre alternativer innenlands).

2.) De auto-fortoller alt og sender egen faktura, så det er ingen sjanse til å snike for dem som skulle tørre å finne på sånt...

3.) De leverer på døren hos folk, stort sett i arbeidstiden, og da er jeg aldri hjemme. Så blir det nye runder der de kommer tilbake om igjen i arbeidstiden, før jeg endelig må ringe dem og avtale nærmere, i verste fall hente på en eller annen pakkesentral som ikke er spesielt sentralt plassert vs. mitt lokale postkontor.

De leverer på jobb. I arbeidstiden. De kan til og med kontaktes på telefon for avtale.
Fortollingen er selvfølgelig en ulempe.
3/26/2014 6:13:27 AM

premium
ClubGonzo 4226:33
Originally posted by KnutAlbert
Originally posted by ClubGonzo

De leverer på jobb. I arbeidstiden. De kan til og med kontaktes på telefon for avtale.
Fortollingen er selvfølgelig en ulempe.

Ikke etter min erfaring. Selv om jeg legger inn telefonnummer og ber dem ringe meg, slik at jeg kan fortelle dem hvor jeg oppholder meg, er de stort sett sløve. En løsning er å oppgi postadressen til jobben som adresse, men jeg føler det er litt "dodgy" å få tilsendt svære ølpakker i arbeidstiden... Foretrekker å hente dem på postkontoret da det er kortere vei dit.

3/26/2014 6:25:53 AM

premium
Her er regnestykket mitt.

Snittpris pr flaske fra UK er 38 kr før den starter på turen sin over Nordsjøen.
Pluss på 19 kr i frakt pr flaske
Tilslutt så tar UPS betalt 25 kr pr flaske, dette inkluderer
MVA 14 kr
Toll 3 kr
Provisjon 8 kr
Totalpris pr flaske blir 82 Kr
Da har prisen økt med 115 %
Dette harmonerer vel bra med "Fri flyt av varer og tjenester"
4/4/2014 1:44:54 PM

premium
Arve_Christian 3261:132
Gikk kjapt til Oslo også, fikk omdirigert til arbeidsplass samme dag - et hyggelig påfyll...
5/2/2014 8:47:11 AM

Copyright © 2000-2014,
RateBeer LLC. All rights
reserved.
about us
About RateBeer
FAQ
Contact/Feedback
New Beers
add
Advanced Search