De Molen H&V

Reads 1251 • Replies 17 • Started Thursday, October 13, 2016 6:25:04 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 18:25 Thu 10/13/2016

Ik ben eens even benieuwd naar de mening van de forum gangers:

Ik hoor wel eens bepaalde welingevoerde, zeer gerespecteerde mede ratebeerians (zij weten het wel als ik hen bedoel :P ) zeggen dat de Hel & Verdoemenis nog steeds goed is maar niet meer zo goed als "vruuger".

Het kan zo zijn, maar ik heb er deze week toch weer drie op en ze waren alledrie echt geniaal. Nu de H&V Bourbon, ook weer super fraai. Maar ik beperk me even tot de standard H&V. Kan toch niet dat ie "vruuger" nog beter was? Moet gewoon een gevalletje "vroeger was alles beter zijn" want het is toch gewoon DE top van Nederland of niet dan?

Ik kom er iig voor uit: qua IRS drink ik niks liever.

Dus.

Benieuwd naar uw aller opinie. Brand los!

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 18:31 Thu 10/13/2016

Ok ok, ik weet het, ik geef niet echt argumenten want surely het was en is DE top van NL, maar leg me eens uit wat er toen NOG beter was. Dat moet gewoon het gebrek aan andere goeie shit zijn geweest en niet zozeer het bier dat toen beter was. Toch?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 00:02 Fri 10/14/2016

Hij was vroeger dikker en voller van smaak en het aroma was iets zoeter en complexer. Het is nog steeds een prima bier, maar net wat leger en het heeft niet meer het wow-momentje, dat hij vroeger wel had.

Misschien dat de huidige batches weer wat richting de oude glorie gaan, want ik moet wel zeggen, dat ik het niet vaak meer koop. Aangezien ik de Emelisse en de Kees 1760 beter vind, en die ook nog eens flink wat goedkoper zijn, laat ik de H&V meestal staan. Maar dit jaar nog wel een paar op.

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 01:30 Fri 10/14/2016

Ik heb echt geen tijd (en levercapaciteit) meer om bieren te drinken die ik al eens heb gehad.

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 01:32 Fri 10/14/2016

Originally posted by PotjeBier
Ik heb echt geen tijd (en levercapaciteit) meer om bieren te drinken die ik al eens heb gehad.


Ehm, ik heb em nog niet gerate zie ik nu

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 01:34 Fri 10/14/2016

Originally posted by PotjeBier
Originally posted by PotjeBier
Ik heb echt geen tijd (en levercapaciteit) meer om bieren te drinken die ik al eens heb gehad.


Ehm, ik heb em nog niet gerate zie ik nu


 
Borresteijn
beers 11296 º places 404 º 02:33 Fri 10/14/2016

Wat Cees zegt. Veel voller, stroperiger, complexer. Echt een wow-bier. Nu is het gewoon lekker, maar niet meer wow. Mist echt body.

 
MarcoDL
beers 9593 º places 213 º 02:53 Fri 10/14/2016

Ik vind het lastig om te herinneren wat het verschil was. Heb de H&V wel gedronken bij de Molen toen de brouwerij nog echt onder de Molen zat. Dat was toen echter überhaupt een van de eerste imperial stouts die ik dronk, dus dat was sowieso een bijzondere nieuwe smaakervaring. Voor mij zal dus iig meespelen dat ik niet veel gewend was.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 03:17 Fri 10/14/2016

Toch hebben we het vaak over die eerste keer dat je een echte dikke RIS proefde en dat het dan idd een dikke wow is. Dus is het dan werkelijk het bier dat is veranderd en niet onze gewenning aan dikke RIS? Immers ticken we er heden ten dage elke week wel eentje weg daar het vruuger een zeldzaamheid was.

Of mss was ie voor die tijd super dik en vol maar zijn er nu meer RIS die nog dikker en voller zijn waardoor H&V minder lijkt?

 
bierkoning
beers 20217 º places 431 º 03:32 Fri 10/14/2016

Ik denk dat je de wow-factor een beetje mist omdat je vroeger mazzel had als je een Molenbier te pakken kreeg, met die productie van max 300 grote kurkflessen per brouwsel. En nu ligt H&V bij vrijwel elke Mitra in het schap.

 
MarcoDL
beers 9593 º places 213 º 03:41 Fri 10/14/2016

Hier sinds kort zelfs in de supermarkt. The times they are a-changing.