Evil Twin

Reads 519 • Replies 5 • Started Sunday, November 30, 2014 9:37:21 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen

 
Bryne
places 1617 º 09:37 Sun 11/30/2014

Før "dansk" nå amerikansk. Korleis takler vi ølnørder slik vingling? Det som før var sortert som danske øl er nå blitt amerikansk. For min del har talet på danske øl blitt færre og mange nye amerikanske er registrert utan at eg har drukke noko særleg av øl frå USA i det siste Sukk, alt hadde vore så mykje enklare utan klient bryggarar og eit virvar av samarbeidsbrygg.

 
Sigmund
beers 13307 º places 446 º 09:48 Sun 11/30/2014

Ja, det er Jeppe Jarnit Bjergsø, "den onde tvillingen" til Mikkel Borg Bjergsø i Mikkeller, som har flyttet til New York - Danmark var ikke stort nok for begge de to rivaliserende tvillingene. Mikkeller er jo fortsatt registrert som dansk, til tross for at de fleste ølene hans er brygget i andre land - i overveiende grad hos De Proefbrouwerij i Belgia.

 
Skinnyviking
beers 12837 º places 345 º 04:52 Mon 12/1/2014

Tillad mig - en dansker - at blande mig i debatten. Hvad er det vigtigste, hvilket land den pågældene brygger bor i, eller hvordan øllet er? Jeg har en lidt dobbeltrolle i og med at jeg er med i Danske Ølentusisater. Mange Danske Ølentusiaster ser skævt til Mikkeller og Evil Twin f.eks. i forbidndelse med at vi afholder en afstemning om Årets Danske Ølnyhed. Begge de to ungersvende er mig bekendt stadig med i disse afstemninger. For mig personligt er det vigtigere at få noget godt øl end det er, om de mennesker der bor i Danmark og laver recepterne, rent faktisk får demn brygget i Danmark. OK bryggere det er tvivlsomt om de kan kalde sig det da de jo - mig bekendt - ikke har fingrene nede i "grydern43". Indrømmet nogle af fantombryggwrne fører sig frem som om de var brygmestre på grund af deres kommercielle succes. Det gør dem ikke til brygmestre.

 
Inbreak
beers 9949 º 06:35 Mon 12/1/2014

Nå har strengt tatt Mikkel (eller ansatte i alle fall) brygga enkelte små batchar med spesielle øl i København. Så litt blir i alle fall brygga der. Og når WarPig åpnar, kan det vel bli brygga enkelte spesielle Mikkeller-brygg der.

 
Bryne
places 1617 º 11:09 Mon 12/1/2014

Godt øl er selvsagt det viktigste! Men, det hadde ikkje vore meg i mot om for eksempel alt øl brygget på De Proefbrouwerij hadde blitt listet som belgisk øl. Det er jo det det er! Men det er ein annen debatt. Mitt spørsmål startet med "problemet" at konkrete øl bytter bryggeri og at hele "bryggeri" flagger ut til eit anna land. Om Jeppe skulle finne på å flytte til Canada, da blir alle tidligere øl fra Evil Twin plutselig canadiske? Og, Mikkeller Beer Geek Breakfast blei før brygga av Nøgne Ø. I dag er det Lervig som produserer ølet. Ok, greitt nok at ølet er dansk, men burde det ikkje være to ulike øl på ratebeer? Og, Mikkel må for all del ikkje flytte til New York! For da blir Mikkeller sine 613 øl plutseleg amerikanske! Krise for min liste over danske øl som eg har konsumert....

 
yngwie
beers 22205 º places 393 º 14:39 Mon 12/1/2014

You can’t please them all.