God norsk pils?

Reads 1404 • Replies 23 • Started Wednesday, April 23, 2014 12:08:45 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
tmrmwel
beers 4365 º places 65 º 23:31 Wed 4/23/2014

Originally posted by Sigmund
[...] GOD norsk pils = nada.


Er ikke det egentlig ganske så trist?

Har ikke smakt mange av de nevnte bryggeripubvariantene, men kan desverre ikke si meg enig med OleR i at Lillehammers Hammond Pils er spesielt nevneverdig. Noe jeg mener gjelder generelt sett for Lillehammers brygg, som forøvrig nå skal ut på flasker i det lokale markedet.

Originally posted by Sigmund
Drikkelig norsk pils = mange. [...]


Hvilke, av de som er tilgjengelige (over store deler av landet store deler av året), mener folket er de beste alternativene i denne kategorien da?

Og hva er de internasjonale alternativene på det norske markedet?

 
Inbreak
beers 9913 º 00:51 Thu 4/24/2014

Internasjonalt: Jack’s Abby Jabby Brau (Premium lager) er inne på Matkroken no. Den var ikkje så dum. Sjelden eg kjøper ting ein gang til, det gjorde eg faktisk med denne. :P

 
tmrmwel
beers 4365 º places 65 º 00:54 Thu 4/24/2014

Originally posted by Inbreak
Internasjonalt: Jack’s Abby Jabby Brau (Premium lager) er inne på Matkroken no. Den var ikkje så dum. Sjelden eg kjøper ting ein gang til, det gjorde eg faktisk med denne. :P


Helt enig, den var faktisk strålende!

 
Cunningham
admin
beers 14115 º places 1531 º 01:30 Thu 4/24/2014

Amager Greed. Men ikke særlig tilgjengelig den heller antar jeg

 
Jan_Ove
02:02 Thu 4/24/2014

Originally posted by Cunningham
Amager Greed. Men ikke særlig tilgjengelig den heller antar jeg


Ikke enda, men er i samtale med importøren og kan hende den kommer iløpet av mai

 
Jan_Ove
02:08 Thu 4/24/2014

Pils er en sjanger jeg har veldig lyst å like, men er dessverre alt for langt mellom de gode i denne sjangeren.
Jack abby, to øl og mikkeller er faktisk god men sliter med å komme på så veldig mange flere som når opp til disse, Jack abby var helt fantastisk.

 
Sigmund
beers 13303 º places 446 º 02:10 Thu 4/24/2014

Amager Greed har vi hatt, og får snart inn igjen på ny, på Cardinal. Men den er altså ikke norsk ...

Når det gjelder spørsmålet om å velge seg den relativt beste av de lett tilgjengelige (industrielle) norske pilsnerne, må jeg si at Aass sin vanlige Pilsner er høyst drikkelig (det er også deres Classic). Vel, jeg opprettholder ikke akkurat sysselsettingen i noen norsk dagligvarebutikk ved mine innkjøp av disse to, men om noen byr meg på et kjølig glass, takker jeg ikke nei.

 
tfredvik
beers 2623 º places 23 º 02:15 Thu 4/24/2014

Originally posted by tmrmwel
Og hva er de internasjonale alternativene på det norske markedet?

BrewDog 77 Lager (selv om enkelte her inne mener at denne er litt for langt unna en klassisk pils).

 
tfredvik
beers 2623 º places 23 º 02:20 Thu 4/24/2014

Originally posted by esp0r
Personlig synes jeg at Atna sin Øl til rakfisk ikke er så verst. Men den er jo ikke akkurat lett tilgjengelig på denne tiden av året

Selv om mye av det Atna produserer er for gjærete og ureint for min smak, syns jeg de glimter til av og til. Både Nakenbad og Stabburøl syns jeg (ofte) er fine lagere. De har vel også hatt en finger med på den forfriskende Røros Spell-Ola Seiersøl.

 
ClubGonzo
beers 5677 º places 35 º 03:28 Thu 4/24/2014

Originally posted by tfredvik
Originally posted by esp0r
Personlig synes jeg at Atna sin Øl til rakfisk ikke er så verst. Men den er jo ikke akkurat lett tilgjengelig på denne tiden av året

Selv om mye av det Atna produserer er for gjærete og ureint for min smak, syns jeg de glimter til av og til. Både Nakenbad og Stabburøl syns jeg (ofte) er fine lagere. De har vel også hatt en finger med på den forfriskende Røros Spell-Ola Seiersøl.


+ 1 når det gjelder Nakenbad - en frisk pilsner med mye smak i (selv om den ikke er en tsjekkisk stil, som er min favoritt).

Når det er sagt, synes jeg for øvrig dette er den eneste gode Atna-ølen, resten varierer fra knapt drikkbart til rimelig skvipete...