Help André de lente in

Reads 832 • Replies 23 • Started Sunday, February 26, 2012 6:52:21 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 06:52 Sun 2/26/2012

Goedemiddag heren en dames.

Ik ben een tijdje uit de proefscene geweest en vanaf 10 maart zal ik mijn terugkeer maken in de wereld van hop, water, mout, gushers en heel diepgaand slap gezever.

Zijn er nog dingen gebeurd de laatste 5 maanden? Ik wil graag allerlei dingen weten, zodat mijn bierproevende vrienden mij niet laten vallen vanwege mijn verouderde kennis.

Voor zover ik weet:
- Nieuwe heerser op de ratebeer aantal bieren geproefd lijst (fonefan).
- Wederom fruitbieren 0,0% verwijderd uit database (altijd een mooi onderwerp om de band met oude vrienden te versterken, vooral als countbeer 1 van die oude vrienden is).
- Joes heeft inmiddels het schokkende aantal van 33 ratings.
- Countbeer is inmiddels papa (is hij nu ook milder in zijn ratings? Of juist strenger omdat hij alleen het beste wil voor zijn kind over 16 jaar?)

Nog aanvullingen?

Verder ga ik nog steeds uit van de volgende vuistregels (met hierbij de vraag: zijn deze inmiddels achterhaald/veranderd?):

- Alles met een ibu onder de 99,3 smaakt te waterig/niet bitter genoeg. Hetzelfde geldt voor bieren onder de 8% abv. *
- Als de naam van het bier bestaat uit slechts 5 of minder woorden dan is dit bier te Hollands, te conservatief en teveel ’binnen de lijntjes gekleurd’ (en derhalve ook de moeite van het proeven eigenlijk niet waard). *
- Hoe minder flessen er van gemaakt zijn hoe lekkerder de inhoud van die flessen. *
- Bieren onder de 5,50eu (winkelprijs) zijn de moeite niet waard. *
- Komt het bier uit een grote brouwerij dan is het hoe dan ook een wanproduct. *
- Als er geen barrel aged versie van het bier bestaat dan is het waarschijnlijk de moeite van drinken niet waard. *
- Voor ieder bier dat ik rate voegt benzai minimaal 4 andere ratings toe.
- Het ideale bier is eigenlijk gewoon koffie, alles wat niet op koffie lijkt is een mislukt aanfluiting. *
- Westvleteren is gebrouwen door God persoonlijk. Vind je dit niet het allerbeste bier dan ben je geen liefhebber of verziekt door Amerikaanse hopbommen.
- De moeite van het proeven niet waard is onzin, iedere tick is goed voor je reputatie.

* = geldt niet voor Orval.

Zoals ik al subtiel aanstipte in de eerste helft van deze post, de afkeurende blikken van joes, countbeer en benzai die ik zou krijgen als ik een fout maak kan ik op dit moment nog niet aan. Dus zijn er nog dingen die ik over het hoofd heb gezien? Laat ze graag even weten, want het is allemaal wat stoffig.

Groetjes DutchDrebus

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 11:33 Sun 2/26/2012

Nee, spot on zou ik zeggen. Vul alvast de volgende 1000 ratings in.

 
bierkoning
beers 20220 º places 431 º 23:20 Sun 2/26/2012

Nou nou wat zijn we weer cynisch. Nog een beetje zwart geproefd de laatste tijd?

 
joes
beers 93 º places 9 º 00:15 Mon 2/27/2012

Zo te zien heb je niets gemist. Welcome back !

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 01:48 Mon 2/27/2012

Nou 4:1 is een iets overtrokken verhouding denk ik ;) Maar verder zit het wel goed met die verouderde, stoffige vuistregels! Goed dat u weer terug bent!

 
jerohen
beers 2619 º places 20 º 03:32 Mon 2/27/2012

Haha, wel even een terechte post :-). En over PINT zou je het omgekeerde betoog zo ongeveer kunnen voeren (stond weer een redelijke Ratebeer-dis in de laatste editie).

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 04:12 Mon 2/27/2012

Welkom terug Dr. Dre bus!
Hoop dat alles goed gaat!
Zie je snel!

Originally posted by jerohen
Haha, wel even een terechte post :-). En over PINT zou je het omgekeerde betoog zo ongeveer kunnen voeren (stond weer een redelijke Ratebeer-dis in de laatste editie).

Welke blz?
Laatste uitgave viel een beetje tegen voor mijn gevoel...

 
bierkoning
beers 20220 º places 431 º 05:11 Mon 2/27/2012

Originally posted by jerohen
Haha, wel even een terechte post :-). En over PINT zou je het omgekeerde betoog zo ongeveer kunnen voeren (stond weer een redelijke Ratebeer-dis in de laatste editie).


Ik ben geen lid van Pint. Zou je die kunnen reproduceren ter leeringh ende vermaeck.

 
jerohen
beers 2619 º places 20 º 10:31 Mon 2/27/2012

Originally posted by bierkoning
Originally posted by jerohen
Haha, wel even een terechte post :-). En over PINT zou je het omgekeerde betoog zo ongeveer kunnen voeren (stond weer een redelijke Ratebeer-dis in de laatste editie).


Ik ben geen lid van Pint. Zou je die kunnen reproduceren ter leeringh ende vermaeck.


Heb ’em even niet meer beschikbaar (net een opruiming achter de rug), maar volgens mij ging het over een lijstje van de beste Belgische bieren volgens "kenners", die op Ratebeer aanzienlijk minder gewaardeerd worden en daar dus niet bij de lijst van beste Belgische bieren staan. En dus was de laatste zin van het stuk dat Ratebeer weer eens niet betrouwbaar was. Blabla.

Vond de Pint verder idd flink tegenvallen, weer 10 Nederlandse brouwerijen gestart die een blond, dubbel en een bock maken, joepie....

 
koekiesbakker
beers 89 º 13:25 Mon 2/27/2012

Nou om het iedereen makkelijk te maken, ik citeer PINT nr. 188, februari 2012, blz. 35, het laatste stuk van het artikel "Frisse kijk op bekende Belgen" van Niek de Winter:

"Veertig bieren werden speciaal aanbevolen door de proefjury. Bij zeventien bieren was de jury het zelfs unaniem eens over de kwaliteiten ervan. Die werden bekroond met de titel ’Beste keuze’. Daaronder maar liefst vier bieren van Dupont (Saison Dupont, Moinette Biologique, Moinette Blond, Moinette Bruin), vier van Duvel Moortgat (La Chouffe, Mc Chouffe, Chouffe Dobbelen IPA tripel, Duvel) en twee van Dubuisson (Bush de Nuits Cuvée Spéciale 2010, Bush Amber).
Ik kon het daarna niet laten om nog even op RateBeer.com te kijken. Alleen Rochefort 8 en Westvleteren 12 bleken zowel in de selectie van Test-Aankoop als in ’The best 50 Beers Of Belgium’ van RateBeer voor te komen. Daar nu heb ik nog even geen woorden voor."

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 13:57 Mon 2/27/2012

ik ben geen lid van PINT, maar t zijn toch redelijk eigenzinnige mannen als ik dit lees en optel bij wat ik reeds eerder gehoord heb..