Hoe het distributiesysteem van Westvleteren verbeteren?

Reads 1382 • Replies 8 • Started Tuesday, December 10, 2013 1:27:57 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen

 
Salina_Belgium
01:27 Tue 12/10/2013

Beste bierliefhebbers,
Wij zijn een groep enthousiaste marketing studenten. Voor het vak distributiesystemen hebben we gekozen voor de fictieve case van Westvleteren. We zullen ons focussen op de manier waarop je aan dit bier kan geraken (momenteel de biertelefoon en het afhalen bij de abdij). Hiervoor zijn we op zoek naar de meningen van mensen die bezig zijn met bier! Welke creatieve ideeën, opmerkingen of aanpassingen komen in jullie op om deze distributie te verbeteren? Hoe kan de reservatie beter gemaakt worden? Moet het bier beschikbaar zijn in verschillende afhaalpunten? enz..
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
Voor persoonlijk contact kunnen jullie altijd mailen naar salinasmellers@hotmail.com

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 01:36 Tue 12/10/2013

Is dit alleen in opdracht van en voor school?
Of gaan jullie daadwerkelijk zeggenschap krijgen over (oa) de Westvleteren distributie?

 
77ships
beers 14200 º places 909 º 02:31 Tue 12/10/2013

“Fictieve Case”

Hebben zij eigenlijk baat bij om het systeem te verbeteren. De monniken hebben geen interesse om religieuze redenen. De Vrede maakt geweldige zaken, zij verkopen het bier aan veel hogere prijzen dan eender welk ander trappist. Meer distributie zou het minder “exclusief” maken en horde toeristen zouden mss minder bereid zijn om de kost op te hoesten.

Alternatieven zouden zijn het gewoon in de gewone distributie stoppen. Gemakkelijkste voor iedereen. Zij maken meer bier dan Achel dus geen probleem maar als het idee van “exclusief” weggaat is de vraag hoeveel mensen de hogere prijs nog zullen willen ophoesten. De Vrede zal wss inkomsten mislopen en de monniken willen niet.

Interessant voor hen zou wel zijn om Westvleteren toeristische winkels te openen in grote steden die dezelfde mensen zouden uitbaten. Pal in het centrum van Brussels bv. 5 euro voor een fles van 12 pakweg en andere spullen verkopen.

Wat de reservatie betreft, het is ingewikkeld wegens religieuze redenen. Gemakkelijkste voor klanten zou zijn de regeling van de reservatie doorgeven aan de Vrede. Reservering via een website, gewoon werknemers die het dan aan u geven etc. Zelfde openingsuren als De Vrede.

 
kraddel
beers 10779 º places 386 º 02:40 Tue 12/10/2013

Originally posted by 77ships
Interessant voor hen zou wel zijn om Westvleteren toeristische winkels te openen in grote steden die dezelfde mensen zouden uitbaten. Pal in het centrum van Brussels bv. 5 euro voor een fles van 12 pakweg en andere spullen verkopen.




ik zou zelfs verder gaan . Misschien te ver, volgens sommigen , maar tog ,
in een ideale wereld , westvleteren ENKEL voor juist de cafe’s . Onder zeer strikte voorwaarde dat men een eerlijke prijs vraagt, natuurlijk . Het zou een mooie steun in de rug zijn van de horeca, die de laatste jaren de ene kaakslag achter de andere krijgt . men kan hier makkelijk afspraken rond maken ( bijvoorbeeld ; geen 15 cafe’s in 1 straat ) als m’n alle ’proffiteurs ’weglaat , die thuis extreme voorraden hebben staan om te ebay-en ( en geloof me, die zijn er ) komt er heel wat liter vrij . hierdoor zou men een veel betere verdeling krijgen


hoedanook zou ik westvleteren enkel in belgie houden , laat ons eens beginnen met de belgische speciaalbiercafe’s toestemming te geven om x aantal bakken per maand te verkopen ( NIET voor mee te nemen ) tegen een eerlijke prijs . Een serieus voorrecht , en een grote steun voor horecazaken , geen direct verlies voor westvleteren . Inbreuk op deze 2 voorwaarden is onmiddelijke stop van levering ,

ik denk dat als je zou uitrekenen hoeveel westvleteren produceert, en je verdeeld dat onder enkel belgiche biercafe’s , dat mn dan wel serieus wat kan krijgen per cafe .


---- in een ideale wereld ------

 
altonbrownd
beers 5922 º places 341 º 09:13 Tue 12/10/2013

Willen jullie dat wij het werk voor jullie doen of zo? Lijken wel management consultants. Ik koop Westvleteren zelf voor rond EUR 12 per fles in Brussel. Ik heb totaal geen zin om voor een paar euro helemaal naar hun klooster toe te reiden.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 09:16 Tue 12/10/2013

Voor 12 euro zou ik geen zin hebben om een flesje te kopen ;)

Ik heb wel een goed idee: Ze moeten Westvleteren krasloten verkopen voor een euro of 5 per lot. Met die krasloten maak je dan kan op een flesje, sixpack of krat. Op die manier kan god bepalen wie het godenvocht tot zich mag nemen.

 
altonbrownd
beers 5922 º places 341 º 09:18 Tue 12/10/2013

Westvleteren heeft trouwens al twee keer in het laatste jaar distributie tijdelijk vergroot, eerst in België via een coupon in de krant, daarna in Amerika. Zij weten zelf toch dat de makkelijkste manier is om het aan de distributeurs toegankelijk te maken. Een winkel openen kost veel geld, tijd. Een webwinkel is natuurlijk iets anders... - Martin (Brussel)

PS - ik was gisteravond even in The Hoppy Loft na een diner en ze waren weer ontzettend aardig, en de bier van Mikkeller ook heerlijk.

 
belvedere86
01:06 Fri 12/27/2013

Originally posted by 77ships
“Fictieve Case”

Hebben zij eigenlijk baat bij om het systeem te verbeteren. De monniken hebben geen interesse om religieuze redenen. De Vrede maakt geweldige zaken, zij verkopen het bier aan veel hogere prijzen dan eender welk ander trappist. Meer distributie zou het minder “exclusief” maken en horde toeristen zouden mss minder bereid zijn om de kost op te hoesten.

Alternatieven zouden zijn het gewoon in de gewone distributie stoppen. Gemakkelijkste voor iedereen. Zij maken meer bier dan Achel dus geen probleem maar als het idee van “exclusief” weggaat is de vraag hoeveel mensen de hogere prijs nog zullen willen ophoesten. De Vrede zal wss inkomsten mislopen en de monniken willen niet.

Interessant voor hen zou wel zijn om Westvleteren toeristische winkels te openen in grote steden die dezelfde mensen zouden uitbaten. Pal in het centrum van Brussels bv. 5 euro voor een fles van 12 pakweg en andere spullen verkopen.

Wat de reservatie betreft, het is ingewikkeld wegens religieuze redenen. Gemakkelijkste voor klanten zou zijn de regeling van de reservatie doorgeven aan de Vrede. Reservering via een website, gewoon werknemers die het dan aan u geven etc. Zelfde openingsuren als De Vrede.


Uiteindelijk kost een 12 toch zoveel niet? je betaalt 1.66 euro per flesje. Voor een Rochefort 10 betaal je toch al vlug +2 euro?

 
77ships
beers 14200 º places 909 º 02:20 Fri 12/27/2013

Originally posted by belvedere86
Originally posted by 77ships
“Fictieve Case”

Hebben zij eigenlijk baat bij om het systeem te verbeteren. De monniken hebben geen interesse om religieuze redenen. De Vrede maakt geweldige zaken, zij verkopen het bier aan veel hogere prijzen dan eender welk ander trappist. Meer distributie zou het minder “exclusief” maken en horde toeristen zouden mss minder bereid zijn om de kost op te hoesten.

Alternatieven zouden zijn het gewoon in de gewone distributie stoppen. Gemakkelijkste voor iedereen. Zij maken meer bier dan Achel dus geen probleem maar als het idee van “exclusief” weggaat is de vraag hoeveel mensen de hogere prijs nog zullen willen ophoesten. De Vrede zal wss inkomsten mislopen en de monniken willen niet.

Interessant voor hen zou wel zijn om Westvleteren toeristische winkels te openen in grote steden die dezelfde mensen zouden uitbaten. Pal in het centrum van Brussels bv. 5 euro voor een fles van 12 pakweg en andere spullen verkopen.

Wat de reservatie betreft, het is ingewikkeld wegens religieuze redenen. Gemakkelijkste voor klanten zou zijn de regeling van de reservatie doorgeven aan de Vrede. Reservering via een website, gewoon werknemers die het dan aan u geven etc. Zelfde openingsuren als De Vrede.


Uiteindelijk kost een 12 toch zoveel niet? je betaalt 1.66 euro per flesje. Voor een Rochefort 10 betaal je toch al vlug +2 euro?


Reserveringen zijn problematisch voor nieuwe klanten voor zover ik het hoor. Meeste mensen kopen bij De Vrede winkel. Vorige keer dat ik er was 20 € voor 6 flessen Westvleteren 12. 6 flessen max. de 12 is niet altijd per zes verkrijgbaar. 3.33 € per fles. Benzine is niet meegerekend. Westmalle Dubbel kan ik om de hoek kopen en is met statiegeld rond 1.25 €. Rochefort 10 rond 2 €.

Inderdaad als jij een van de mensen bent die het per krat kopen is het redelijk geprijsd. Wat tenzij ik mij vergis niet zo gemakkelijk is.