Hva admin styrer med for tida

Reads 11981 • Replies 157 • Started Saturday, October 31, 2015 8:20:57 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
yngwie
beers 22139 º places 393 º 08:20 Sat 10/31/2015

Etter forslag fra KS så lager jeg en tråd der jeg kan informere og spørre i forhold til hva jeg holder på med som admin.

Voss-problemet har sin egen tråd, tror nok den er konkludert på, må bare få eksekvert.

Ellers holder jeg på å gå gjennom alle bryggeriene for å finne manglende øl og aliaser.
Mye manko ute i distriktene og blant Oslo-bryggeriene. Vi merker at KA ikke er så mye tilstede lengre.
Jeg begynte med de nyeste og har jobbet meg bakover til 2007. Grunerløkka og Schouskjelleren gjenstår, det trengs mye motivasjon til for å gå løs på disse.

 
yngwie
beers 22139 º places 393 º 08:22 Sat 10/31/2015

Forsøker forresten også å få ryddet opp i Atna-ølene. Mye grums der, fikk en gjennomgang når jeg var der i fjor sommer, men skulle få det på mail også så noterte ikke. Etter det er det blitt tyst når jeg spør, så kanskje det ikke var meningen at jeg skulle vite... Anyone with contacts?

 
Inbreak
beers 9899 º 13:42 Sat 10/31/2015

Bergstaden er vel den som bur nærmast og kanskje har noken?

 
Inbreak
beers 9899 º 14:03 Sat 10/31/2015

Då kan eg begynne med det eg har sett av diverse, der ein del ting sikkert allereide står på vent:

7 Fjell Morgensteming, las ein eller annen plass at dette var alias for BØLL 2014?

Aass ekte cider, er dette faktisk ekte cider?

Austmann Vinternatt, kan dette vere same ølet som Austmann Winter Warmer?

Big ass money stout

Gamle Små Vesen, kvifor er enkelte av øla unratable?

Holtens Hveteflørt, i forhold til labelen er dette mest sannsynlig alias for Holtens Hvete?

Kinn Akademiker kan vere alias for Kveldsbris, etter uttalelse frå noken på Kvarteret
Kinn Alderdom = Haust (kva er alias for kva?)
Kinn til Bøvels - info er lik på begge desse øla - eit og same øl?

Scandza Hardanger Cidreri Musserande Eplecider - denne kan umulig vere ratebar som ein ekte cider. På boksen kan ein lese at pressa eplesaft er sendt til Arendal, blanda med eplevin og tilsett bobler

St Hallvard; alle øl manglar bryggerinavn før ølnavn

Voss Vossing m/Kveik og Einerbær kan ikkje vere noke anna enn Vossabrygg Staut Vossing (Voss)

 
Inbreak
beers 9899 º 14:17 Sat 10/31/2015

Og eit par ratingar på Balder Epleøl høyrer nok garantert ikkje til der, men på Eplepils.

 
gunnar
beers 14335 º places 1096 º 15:22 Sat 10/31/2015

Berentsen Krydder Ale, som ble servert på Bergen Ølfestival er nok Berentsen Stjerneskudd, som ikke hadde fått endelig navn da den ble testet ut der oppe.

 
gunnar
beers 14335 º places 1096 º 15:23 Sat 10/31/2015

Dette er forklaringen jeg fikk fra Berentsen på Ølfestivalen på Nærbø....

 
Beer5000
beers 10606 º places 284 º 02:28 Sun 11/1/2015

Nøgne Ø Saison Reserva 2.0. Sasion Reserva er et fast øl som naturligvis vil få en god del småvariasjoner for hver nye batch.

 
Inbreak
beers 9899 º 03:40 Sun 11/1/2015

Og det gjeld vel i grunnen for absolutt alle fatlagring

 
Beer5000
beers 10606 º places 284 º 04:46 Sun 11/1/2015

Originally posted by Inbreak
Og det gjeld vel i grunnen for absolutt alle fatlagring

Korekt, men når bryggeriet selv forklarer at de ser på dette som et fast øl som skal selges under samme navn og alkoholprosent så blir det som de andre standardølene fra Cantilon, 3 Fontain etc. Bevisste nye øl får nye navn. (Sasion reserva 2.0 var bare en plakat, ølet skal bli tilgjengelig under samme navn på vinmonopolet fremover er jeg blitt fortalt fra bryggeriet).

Vi ønsker vel ikke untapd tilstander heller ;-)

 
yngwie
beers 22139 º places 393 º 06:18 Sun 11/1/2015

Originally posted by Inbreak
Bergstaden er vel den som bur nærmast og kanskje har noken?


Hadde besøk av ham for to-tre uker siden og han hadde ikke noe å tilføye på det punktet dessverre. Det er jo et lite stykke fra Røros til Atna og siden han ikke har lappen så er det forholdsvis begrenset kontakt den veien.

Får vel fortsette å mase på bryggeriet.