Hva admin styrer med for tida

Reads 12030 • Replies 157 • Started Saturday, October 31, 2015 8:20:57 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
nilsas
beers 9337 º places 322 º 06:08 Sun 4/3/2016

Hvorfor er vår alles "kjære og fantastiske øl" Korvald Søndre Frk Fryd nå å finne under Rena Bryggeri?
Jeg mener å huske engang at det en gang ble nevnt at denne nå ble brygget hos Rena eller de hadde overtatt oppskrifter eller noe slikt. Antar dette er årsak til flytting, men blir det riktig??
Både min rating og de fleste andres ratinger for dette "FANTASTISKE" ølet er gjort da dette ble brygget hos Korvald Søndre Mikrobryggeri.
Mulig jeg er på feilspor her men brurde ikke dette ølet vært opprettet enten som et nytt øl hos Rena, eller som et alias hos Rena??

 
Inbreak
beers 9949 º 14:16 Sun 4/3/2016

Originally posted by Beer5000
Nøgne Ø Brandenburger er feilregistrert som en Berliner Weisse, det skal være en Gose. Min feil, navnet fikk meg til å tro at den skulle assosieres med Berlin og jeg fant ikke saltsmaken så fremtredende at jeg var sikker på at den var der i det hele tatt første gangen. Var heller ikke klar over at det var vanlig å blande fruktjuice med en Gose, men det er det vist.

Merkelig forresten at ingen andre som har rated den til nå har kommentert saltsmak. Den er ikke så tydelig, men den er jo der. Det var den som fikk meg til å stusse litt på stilen.


Salt står ikkje på ingredienslista på flaska i alle fall. Og det er no "rein" berlinerweisse dei brukar å blande med fruktsirup, aldri høyrt om gose på denne måten. Eg merka i alle fall ikkje noke til salt slik eg vanligvis gjer i ein gose, og i min gane sa i alle fall dette ølet berlinerweisse.

 
Beer5000
beers 10641 º places 284 º 07:34 Mon 4/4/2016

Originally posted by Inbreak
Originally posted by Beer5000
Nøgne Ø Brandenburger er feilregistrert som en Berliner Weisse, det skal være en Gose. Min feil, navnet fikk meg til å tro at den skulle assosieres med Berlin og jeg fant ikke saltsmaken så fremtredende at jeg var sikker på at den var der i det hele tatt første gangen. Var heller ikke klar over at det var vanlig å blande fruktjuice med en Gose, men det er det vist.

Merkelig forresten at ingen andre som har rated den til nå har kommentert saltsmak. Den er ikke så tydelig, men den er jo der. Det var den som fikk meg til å stusse litt på stilen.


Salt står ikkje på ingredienslista på flaska i alle fall. Og det er no "rein" berlinerweisse dei brukar å blande med fruktsirup, aldri høyrt om gose på denne måten. Eg merka i alle fall ikkje noke til salt slik eg vanligvis gjer i ein gose, og i min gane sa i alle fall dette ølet berlinerweisse.


Det var samme grunn som gjorde at jeg registrerte det som en BW, selv om jeg faktisk registrerte saltsmaken og stilte et spørsmålstegn til dette i min opprinnelige rating. Men etter å ha sjekket med bryggeriet så påstår nå bryggeren at han har brygget en Gose og kan bekrefte at det er salt i den.

At man har blandet fruktjuice i en Gose var også nytt for meg, men disse gutta her burde vel kjenne litt til historien http://www.germanbeerinstitute.com/Gose.html Sitat: Gose is usually drunk straight in a cylindrical glass beer glass (top left), but it may also be served, like Berliner Weisse, with a shot of raspberry or woodruff-flavored syrup.

Strandhogg er for så vidt et eksempel på en Gose med tilsatt fruktjuice, dett er identisk oppskrift med Brandenburger, men altså uten fruktjuice.

Man kan vel enes om at selv om ølstilene er forskjellig byggeteknisk med råvarer etc. så kan sluttresultatet fremstå som ganske så likt for oss konsumenter, det er jo salt og koriander som strengt tatt skiller dem smaksmessig. Men her mener jeg at vi burde gi bryggeren rett og endrer stilen her på RB.

 
gunnar
beers 14335 º places 1096 º 11:18 Mon 4/4/2016

Nå er vel ikke Horst Dornbusch og hans germanbeerinstitute like troverdig som tittelen på nettstedet hans skulle tilsi?

http://barclayperkins.blogspot.no/2011/01/titbit-of-dornbusch-bullshit.html

 
Beer5000
beers 10641 º places 284 º 13:07 Tue 4/5/2016

Om man ser på kartet for "places" så er Nøgne Ø oppført to steder, det ene nesten inne i sentrum, Grimstad.

 
Inbreak
beers 9949 º 04:09 Fri 4/8/2016

Austmann Sure Sammen heiter egentlig Austmann / 7 Fjell Sur Sammen....

 
Inbreak
beers 9949 º 12:56 Fri 4/8/2016

Originally posted by Inbreak
Austmann Sure Sammen heiter egentlig Austmann / 7 Fjell Sur Sammen....


Var forøverig ein berliner med eik...

 
Sigmund
beers 13307 º places 446 º 16:14 Thu 4/14/2016

http://www.ratebeer.com/beer/grim-gryt-norsk-sur-ol/409856/ heter Grim & Gryt Variasjonar Makelaus Norsk Sur Øl. Det er "Variasjonar Makelaus" som er sterkest profilert på etiketten. Så vidt jeg forstår vil der etterhvert komme flere andre øl i Variasjonar Makelaus-serien, så det er greit om admin har orden i sysakene fra første øl.

 
gunnar
beers 14335 º places 1096 º 09:12 Fri 4/15/2016

Originally posted by Sigmund
http://www.ratebeer.com/beer/grim-gryt-norsk-sur-ol/409856/ heter Grim & Gryt Variasjonar Makelaus Norsk Sur Øl. Det er "Variasjonar Makelaus" som er sterkest profilert på etiketten. Så vidt jeg forstår vil der etterhvert komme flere andre øl i Variasjonar Makelaus-serien, så det er greit om admin har orden i sysakene fra første øl.

Denne har jeg sendt korreksjon på til Yngwie, så jeg regner med det er på blokka.

 
gunnar
beers 14335 º places 1096 º 09:27 Fri 4/15/2016

Frati, Frati, Frati, Frati