Hva admin styrer med for tida

Reads 12029 • Replies 157 • Started Saturday, October 31, 2015 8:20:57 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
yngwie
beers 22204 º places 393 º 13:24 Tue 12/1/2015

Originally posted by Inbreak
Lervig India wheat lager, korleis i alle dagar kan det vere ein wheat ALE? :-P


Good catch! endret nå.
Og i tilfelle noen lurer, selv om ølet ligger på RB trenger ikke det bety at jeg har verifisert det og rettet opp slike feil. Det trenger heller ikke bety at jeg ikke har oversett det, så fortsett å hyle ut.

 
yngwie
beers 22204 º places 393 º 13:37 Tue 12/1/2015

Originally posted by gunnar
Originally posted by Inbreak
SørØst brygga av Ode? Har ikkje SørØst bryggeri sjølv då eller?


Litt i tvil, ser at også SørØst Vinter Ale er brygget hos ODE.


Noen som vil sette mye penger på at ikke Vinter Ale og Bad Santa er samme ølet?

Knut Albert, har du peiling?

 
Bryne
places 1617 º 15:39 Tue 12/1/2015

Har ei tom flaske som eg har teke vare på: God Jul Islay Edition. Lagra 3mnd på Islay Whiskey fat, 8,5 %, 30 IBU, Batch 428, Brygga 200509 og best før 200513. Strekkode: 7 090008 091073

Originally posted by yngwie
Originally posted by Beer5000
Hvordan stiller så vår administrator til God Jul Whisky Barrel? Ble servert på Whats brewing i 2014 fra cask som var tappet rett fra fatet og det har tydeligvis også dukket opp noen flasker av denne i ettertid. Den som kom på polet nå er samme ølet, men blendet med årets God Jul.

Årets Kriek of Telemark har også en liten variasjon. Denne gangen er det kirsebær fra Garv igjen som versjon 1.0, men den inneholder ikke vilgjærkultur fra Cantillon. Den er tilsatt melkesyrebakterie om jeg husker riktig, men fremstår langt i fra så sur som versjon 1.0 og 2.0?




La oss begynne med God Jul, som egentlig er grei skuring (to forskjellige, litt som Saison Reserva bare tydeligere to forskjellige). Det jeg stusser på er estlenderne og den ene nordmannen som har lagt inn rating av en flaske de skriver er fra 2012. God Jul Islay ble vel kun laget en gang, i 2008 eller 2009, så hvis det er den så er det pga feil i datostemplingen. Noen som sitter på en flaske og kan sjekke?
De andre flaskene som er dukket opp rundt i Europa er nok den vi ser på polet i disse dager.
Any thoughts?


 
Bryne
places 1617 º 15:55 Tue 12/1/2015

Njaa, Bad Santa var jækla dårleg og Gunnar har gitt Vinter Ale 3,9..... Kan umuleg vere samme øl!

Originally posted by yngwie
Originally posted by gunnar
Originally posted by Inbreak
SørØst brygga av Ode? Har ikkje SørØst bryggeri sjølv då eller?


Litt i tvil, ser at også SørØst Vinter Ale er brygget hos ODE.


Noen som vil sette mye penger på at ikke Vinter Ale og Bad Santa er samme ølet?

Knut Albert, har du peiling?

 
gunnar
beers 14335 º places 1096 º 16:18 Tue 12/1/2015

Originally posted by Bryne
Njaa, Bad Santa var jækla dårleg og Gunnar har gitt Vinter Ale 3,9..... Kan umuleg vere samme øl!
Originally posted by yngwie
Originally posted by gunnar
Originally posted by Inbreak
SørØst brygga av Ode? Har ikkje SørØst bryggeri sjølv då eller?


Litt i tvil, ser at også SørØst Vinter Ale er brygget hos ODE.


Skulle ikke undre meg om det er samme ølet :-)

Noen som vil sette mye penger på at ikke Vinter Ale og Bad Santa er samme ølet?

Knut Albert, har du peiling?

 
yngwie
beers 22204 º places 393 º 15:18 Wed 12/2/2015

Et lite forsøk på å liste opp det som har vært nevnt i denne tråden og ikke løst:

Austmann Vinternatt, kan dette vere same ølet som Austmann Winter Warmer?

Holtens Hveteflørt, i forhold til labelen er dette mest sannsynlig alias for Holtens Hvete?

Kinn Akademiker kan vere alias for Kveldsbris, etter uttalelse frå noken på Kvarteret
Kinn Alderdom = Haust (kva er alias for kva?)
Kinn til Bøvels - info er lik på begge desse øla - eit og same øl?

Gjennomgangen av norske bryggerier nevnt i første post pågår.
I tillegg jobber jeg fremdeles med å ordne opp i æøå-problematikken i places - stedsnavn. Kommet litt over halvveis, men det har ikke pri1.


Har jeg glemt noe nå?

 
Inbreak
beers 9913 º 16:03 Wed 12/2/2015

Originally posted by yngwie
Originally posted by Beer5000
Hvordan stiller så vår administrator til God Jul Whisky Barrel? Ble servert på Whats brewing i 2014 fra cask som var tappet rett fra fatet og det har tydeligvis også dukket opp noen flasker av denne i ettertid. Den som kom på polet nå er samme ølet, men blendet med årets God Jul.

Årets Kriek of Telemark har også en liten variasjon. Denne gangen er det kirsebær fra Garv igjen som versjon 1.0, men den inneholder ikke vilgjærkultur fra Cantillon. Den er tilsatt melkesyrebakterie om jeg husker riktig, men fremstår langt i fra så sur som versjon 1.0 og 2.0?




La oss begynne med God Jul, som egentlig er grei skuring (to forskjellige, litt som Saison Reserva bare tydeligere to forskjellige). Det jeg stusser på er estlenderne og den ene nordmannen som har lagt inn rating av en flaske de skriver er fra 2012. God Jul Islay ble vel kun laget en gang, i 2008 eller 2009, så hvis det er den så er det pga feil i datostemplingen. Noen som sitter på en flaske og kan sjekke?
De andre flaskene som er dukket opp rundt i Europa er nok den vi ser på polet i disse dager.
Any thoughts?


Send dei ei melding og høyr kanskje? Tvilar på den som var på cask på WB har komt på flaske? Så då er det i tilfelle berre den nye som kom no på polet i tillegg til den gamle.

 
Inbreak
beers 9913 º 16:06 Wed 12/2/2015

Originally posted by yngwie
Originally posted by Cunningham
Originally posted by Inbreak
Bad Santa Juleøl frå Bonum Beverages, noken som har peiling?

Og Nøisom Gullinbuste’s Torreblot Nordic Ale, kan det vere den same som no kom på polet som Nøisom Gullinbuste’s Torreblot God Jòl? Same prosent...


Bryggeren sier at ølkjennere vil merke litt forskjell på humleblandingen.
Så da får admin selv velge om det er alias eller ei :-D


Har slått de sammen.


Det same har ein ved butikkutgava av denne. Eksisterande Torreblot Jule Ale, mot årets Torreblot God Jol. Og den på polet i år heiter også God Jol, for å pirke litt. :)

 
Inbreak
beers 9913 º 16:07 Wed 12/2/2015

Originally posted by yngwie
Originally posted by gunnar
Originally posted by Inbreak
SørØst brygga av Ode? Har ikkje SørØst bryggeri sjølv då eller?


Litt i tvil, ser at også SørØst Vinter Ale er brygget hos ODE.


Noen som vil sette mye penger på at ikke Vinter Ale og Bad Santa er samme ølet?

Knut Albert, har du peiling?


Har begge eg kan smake opp i mot kvarandre ein gang. Men av det andre skriv så høyrest det jo ut som det er forskjellige?

 
yngwie
beers 22204 º places 393 º 16:12 Thu 12/3/2015

Originally posted by Bryne
Originally posted by Bryne
Nøisom Lutefisk-Øl finst som 5,8% og butikkvariant (Meny) 4,5% (4,7%?) To ulike øl på Ratebeer?

Årets Mack Nissefant 7,7 % (Batch#1), er det den samme som eg hadde frå fat i Ølhallen i 2014 som heitte Winter Warmer og var på 9,0 %???? Kva seier dei lokale heltane i nord om dette? (PS: har ikkje drukke årets øl enno...)


De lokale heltene sier at bryggeren sier noe sånt som at det er helt klart to forskjellige øl.