IP Holland: FT: Tree House ISO: List

Reads 2047 • Replies 16 • Started Sunday, October 16, 2016 7:05:14 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
MauriceB
07:05 Sun 10/16/2016

Hi,
I just came back from a trip to the US with nice selection of fresh Tree House cans. They were canned on october 5th and 6th so quite fresh.

FT:
Haze
Doppelganger
Julius

ISO:
3 Fonteinen specials like Zenne
Cantillon specials like 50N4E, Blabaer, Mamouche
Struise Black Damnation

Bourbon County Rye (each kind) or Prop
Toppling Goliath

And of course I’m open to other suggestions.

I would prefer an IP trade around The Hague (Amsterdam-Rotterdam) but shipping could be an option.


I have no trade references on here but have traded on Beeradvocate, so I can let you know my profile on there.


Cheers,
Maurice

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 07:30 Sun 10/16/2016

Dit is een grapje, toch?

 
MarcoDL
beers 9588 º places 213 º 08:28 Sun 10/16/2016

Idd, ISO en ft zijn nogal uit balans.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 08:28 Sun 10/16/2016

Originally posted by Maakun
Dit is een grapje, toch?

Precies wat ik dacht!

Oh en "Holland"?

Wel interesse om ze eens te proeven...

 
MauriceB
08:51 Sun 10/16/2016

Dit is de eerste keer dat ik post op Ratebeer en een poging doe hier te traden. Maar blijkbaar doe ik het in jullie ogen niet helemaal goed. Maar dank voor de constructieve respons.

Ter uitleg:
Ik heb Holland genoemd aangezien het korter is dan Netherlands en ik bij voorkeur een IP Trade doe in de buurt van mijn woonplaats Den Haag. Dus dan kom ik uit op de regio Noord en Zuid Holland. Maar zoals ik zei sta ik er voor open om het via de post te doen.

Wat betreft een mogelijke disbalans in de FT en ISO verhouding. Ik heb aangegeven welke bieren ik meegenomen heb en ter trade kan aanbieden. En ik geef aan welke bieren ik zoal interesse in heb. Maar tegelijk geef ik aan dat ik uiteraard open sta voor andere opties.

Dus als iemand interesse heeft in deze Tree House bieren dan hoor ik graag wat ze er voor willen aanbieden. En dan kunnen we onderling bepalen wat we een eerlijke trade vinden. Op dezelfde manier heb ik ook in de US trades gedaan met veel plezier.

Het kan natuurlijk ook zijn dat jullie bijvoorbeeld Doppelganger niet goed kennen aangezien jullie die nog niet gehad hebben en deze op Ratebeer slechts 55 ratings heeft. Maar op Beeradvocate staat deze als nr 38 in de Top 250 en op Untappd staat die als nr 34 in de Top Rated lijst.

Maar als er dus iemand interesse heeft in een trade dan hoor ik het graag.

 
kraddel
beers 10779 º places 386 º 09:39 Sun 10/16/2016

Originally posted by MauriceB
Dit is de eerste keer dat ik post op Ratebeer en een poging doe hier te traden. Maar blijkbaar doe ik het in jullie ogen niet helemaal goed. Maar dank voor de constructieve respons.

Ter uitleg:
Ik heb Holland genoemd aangezien het korter is dan Netherlands en ik bij voorkeur een IP Trade doe in de buurt van mijn woonplaats Den Haag. Dus dan kom ik uit op de regio Noord en Zuid Holland. Maar zoals ik zei sta ik er voor open om het via de post te doen.

Wat betreft een mogelijke disbalans in de FT en ISO verhouding. Ik heb aangegeven welke bieren ik meegenomen heb en ter trade kan aanbieden. En ik geef aan welke bieren ik zoal interesse in heb. Maar tegelijk geef ik aan dat ik uiteraard open sta voor andere opties.

Dus als iemand interesse heeft in deze Tree House bieren dan hoor ik graag wat ze er voor willen aanbieden. En dan kunnen we onderling bepalen wat we een eerlijke trade vinden. Op dezelfde manier heb ik ook in de US trades gedaan met veel plezier.

Het kan natuurlijk ook zijn dat jullie bijvoorbeeld Doppelganger niet goed kennen aangezien jullie die nog niet gehad hebben en deze op Ratebeer slechts 55 ratings heeft. Maar op Beeradvocate staat deze als nr 38 in de Top 250 en op Untappd staat die als nr 34 in de Top Rated lijst.

Maar als er dus iemand interesse heeft in een trade dan hoor ik het graag.




Mooie bieren , dat zoiso ! Maar je vraagt hier wel enkele van de meest gezochte flessen ter wereld, van diegene die de laatste jaren zijn uitgebracht. Een zenne y Frontera zal je een paar crates van die blikjes kosten, vrees ik, ALS je al iemand vind die voor kwantiteit wil ruilen - de meeste willen een whale enkel voor een andere whale traden ( inclusief ikzelf ). Desalniettemin wens ik je veel succes ! Zijn de blikjes trouwens one-offs? ( zoals sommige van de lambieken die je vraagt ) want als ze in productie zijn zal je er geen enkele one-off voor krijgen, vrees ik.

Nog een kleine voetnoot, een beetje algemener dan specifiek op jou, ik zie dat er steeds meer mensen scores gebruiken ( en zelfs scores van andere sites, lol ) maar een score is niet altijd bepalend voor de trade value. Zo staat rochefort 10 in de top 10 , en een bier als soleil de minuit ’slechts’ op een 45-ish plaats. Ik moet de eerste mens nog zien die z’n soleil zal opgeven voor een rochefort 10 :)
Een goede tip voor je - en eenieder ander die een trade wilt doen - het is steeds een leuk idee om te kijken naar waar flessen voor ruilden in het verleden. Uiteindelijk bepaal jij en je trading partner de waarde in de trade, maar als je het equivalent vraagt van ’ik bied m’n limited edition opel aan en zoek iets als een unieke Ferrari van 1968 ’ dan zal je maar moeilijk iemand vinden die zelfs een onderhandeling start.
Een gewone geuze / kriek zie ik zeker gebeuren, misschien een hermaakte special ook ( oude geuze vintage, intense red , seasonal cantillons ,...) maar als je een Zenne vind met die blikken heb je meer geluk dan dat je 5 x achter elkaar de lotto wint...

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 09:58 Sun 10/16/2016

Originally posted by MauriceB
Dit is de eerste keer dat ik post op Ratebeer en een poging doe hier te traden. Maar blijkbaar doe ik het in jullie ogen niet helemaal goed. Maar dank voor de constructieve respons.

Ter uitleg:
Ik heb Holland genoemd aangezien het korter is dan Netherlands en ik bij voorkeur een IP Trade doe in de buurt van mijn woonplaats Den Haag. Dus dan kom ik uit op de regio Noord en Zuid Holland. Maar zoals ik zei sta ik er voor open om het via de post te doen.

Wat betreft een mogelijke disbalans in de FT en ISO verhouding. Ik heb aangegeven welke bieren ik meegenomen heb en ter trade kan aanbieden. En ik geef aan welke bieren ik zoal interesse in heb. Maar tegelijk geef ik aan dat ik uiteraard open sta voor andere opties.

Dus als iemand interesse heeft in deze Tree House bieren dan hoor ik graag wat ze er voor willen aanbieden. En dan kunnen we onderling bepalen wat we een eerlijke trade vinden. Op dezelfde manier heb ik ook in de US trades gedaan met veel plezier.

Het kan natuurlijk ook zijn dat jullie bijvoorbeeld Doppelganger niet goed kennen aangezien jullie die nog niet gehad hebben en deze op Ratebeer slechts 55 ratings heeft. Maar op Beeradvocate staat deze als nr 38 in de Top 250 en op Untappd staat die als nr 34 in de Top Rated lijst.

Maar als er dus iemand interesse heeft in een trade dan hoor ik het graag.



Ja ok, in dat opzicht klopt Holland wel!

Gezien het feit dat dit je eerste ruil draadje is, mijn excuses als ik wat lullig overkwam...
Betreft de onbalans deze is denk ik goed uitgelegd... Daar kan ik me wel achter scharen...

Ik heb niet veel staan momenteel, wel een fles 75cl Cantillon Geuze en een fles 37.5cl Armand & Gaston...

Enne, welkom op/bij Ratebeer!

 
MauriceB
10:24 Sun 10/16/2016

@kraddel

Dank voor je antwoord. Ik besef dat ik hoog inzet met wat ik vraag. Maar daarom geef ik ook aan dat ik opensta voor andere opties.

Wat betreft Zenne weet ik dat die moeilijk te vinden is, en mogelijk zelfs onmogelijk voor wat ik aanbied. Ik weet niet hoe onmogelijk het is en misschien heb ik dat onderschat maar daarom zet ik die ook op de lange lijst van wants. Het is slechts een van de opties.
En ik verwacht ook niet dat iemand mij 1:1 een fles Zenne voor een can Haze ruilt.

Maar door een lijst van mogelijke wants op te stellen heb ik in het verleden mooie trades kunnen doen voor bijvoorbeeld Bourbon Country Rare, Dark Lord, Bells Black Note en King Sue. Wie niet waagt...

De Tree House bieren zijn geen one-offs maar zijn relatief niet eenvoudig te bemachtigen aangezien Tree House totaal geen distributie doet buiten de brouwerij. De bieren worden alleen verkocht bij de brouwerij zelf en op de dag wordt bekend gemaakt welke bieren die dag gecand en dus verkocht worden.

Zoals je zegt is een rating niet hetzelfde als trade value, dat ben ik helemaal met je eens. Maar het viel mij op dat de Tree House bieren op ratebeer heel weinig ratings hebben ontvangen. Nu zal dit samenhangen met hoe moeilijk ze hier te verkrijgen zijn. Maar mede hierdoor is misschien niet duidelijk hoe goed deze bieren zijn. Dus leek het mij handig om aan te geven hoe hoog de bieren scoren op Beeradvocate en Untappd.
Daarnaast is er de optie om te kijken naar €4€ trade om op die manier een eerlijke trade te maken.

Maar zoals gezegd, als iemand interesse heeft dan hoor ik het graag en ik sta open voor in principe alle bieren die ik nog niet gehad heb en sommige die ik wel al heb gehad.

@Countbeer
Die beide bieren heb ik gehad en hebben voor mij nu dus iets minder prioriteit. Maar wel bedankt voor je welkom.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 10:53 Sun 10/16/2016

Originally posted by MauriceB
@Countbeer
Die beide bieren heb ik gehad en hebben voor mij nu dus iets minder prioriteit. Maar wel bedankt voor je welkom.


No problemo...

 
Zer0
beers 1227 º places 9 º 05:05 Mon 10/17/2016

Originally posted by MauriceB
@kraddel

Dank voor je antwoord. Ik besef dat ik hoog inzet met wat ik vraag. Maar daarom geef ik ook aan dat ik opensta voor andere opties.

Wat betreft Zenne weet ik dat die moeilijk te vinden is, en mogelijk zelfs onmogelijk voor wat ik aanbied. Ik weet niet hoe onmogelijk het is en misschien heb ik dat onderschat maar daarom zet ik die ook op de lange lijst van wants. Het is slechts een van de opties.
En ik verwacht ook niet dat iemand mij 1:1 een fles Zenne voor een can Haze ruilt.

Maar door een lijst van mogelijke wants op te stellen heb ik in het verleden mooie trades kunnen doen voor bijvoorbeeld Bourbon Country Rare, Dark Lord, Bells Black Note en King Sue. Wie niet waagt...

De Tree House bieren zijn geen one-offs maar zijn relatief niet eenvoudig te bemachtigen aangezien Tree House totaal geen distributie doet buiten de brouwerij. De bieren worden alleen verkocht bij de brouwerij zelf en op de dag wordt bekend gemaakt welke bieren die dag gecand en dus verkocht worden.

Zoals je zegt is een rating niet hetzelfde als trade value, dat ben ik helemaal met je eens. Maar het viel mij op dat de Tree House bieren op ratebeer heel weinig ratings hebben ontvangen. Nu zal dit samenhangen met hoe moeilijk ze hier te verkrijgen zijn. Maar mede hierdoor is misschien niet duidelijk hoe goed deze bieren zijn. Dus leek het mij handig om aan te geven hoe hoog de bieren scoren op Beeradvocate en Untappd.
Daarnaast is er de optie om te kijken naar €4€ trade om op die manier een eerlijke trade te maken.

Maar zoals gezegd, als iemand interesse heeft dan hoor ik het graag en ik sta open voor in principe alle bieren die ik nog niet gehad heb en sommige die ik wel al heb gehad.

@Countbeer
Die beide bieren heb ik gehad en hebben voor mij nu dus iets minder prioriteit. Maar wel bedankt voor je welkom.



Je hebt gelijk met het feit dat je het altijd kan proberen, en in Nederland zijn zeker mensen te vinden die Tree House willen proberen. Het feit is echter dat mensen moeite hebben met Hops vs. Lambic ruilen. Het proces van bv. een Haze of Julius duurt van brouwdag totdat het in de brouwerij te koop is een week of 2-3. Lambiek duurt minstens 3 jaar. Daarnaast zijn er maar een paar flessen Zenne gemaakt, terwijl Haze en Julius constant wordt gebrouwen.

Het zijn zeker topbieren, op dit moment de betere IPA’s in de wereld. Daarom hebben ze zeker trade value, maar de echte toppers zal je niet krijgen. Het ligt echt aan de persoon, er zijn echt wel mensen die lambiek voor hop ruilen, maar meestal niet de zeldzame.

Ik zelf heb een hoop geleerd van het kijken hoe anderen traden. Hier op Ratebeer, maar ook op reddit beertrade of talkbeer, waar iets meer wordt getrade dan hier.

Succes!

 
andrejes
beers 32 º places 5 º 05:24 Mon 10/17/2016

Ter vergelijking ik trade 4 blikjes van Tree House voor 1 fles Cantillon ( de normale dan)
Al heeeeeeeeeeeel vaak gedaan dus je vraagt echt te veel


  Trading Policy  

Until we can make beer come out of your monitor...

Beer2Buds
Send Beer Over The Net

Free signup now. Even out a trade, keep good vibes alive, say hi with a beer


View Beer Deliveries
New To Trading?
Mail Order Beer
 P  Most Wanted Beer