RateBeer
Forums >
Metros > Sweden | Beer Talk | Homebrew | Beer / Site News | Beer Trade | Beer Travel | Food/Beer | For Sale | New Here | Europe/Down Under | Industry | OT - Lite | OT - Medium

Sthlm: Nytt på krogen

read 3363 times • 51 replies • posted 12/3/2009 1:14:28 AM

Thread Frozen
Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

premium
omhper 15592:133
spacer
örsöker blåsa liv i denna tråd igen...

Galateas nya öl, Angel’s Share #1 Ale och Angel’s Share #2 IPA, bryggda av Jessica Heidrich har levererats till följande krogar: MacKInnleys Inn, Glenfiddich, Järnet, Babajan, Wirströms och nya krogen Magic.

Drack IPAn på Järnet igår. Troligen kan den där vara slut och ersätts då av #1 Ale.

Vill man dricka mer av Jessicas öl så kopplades JessRicks Porter på på Monk’s Café Wallingatan i lördags.
Private message Send the author a private message

Svesse 4215:138 Skebo Brukspatron fanns på Akkurat idag tisdag. Trevlig winter warmer.

Förra veckan fanns Mikkellers American Dream på GW68. Vet ej om det finns något kvar dock.
12/14/2009 1:37:35 PM

Private message send the author a private message

premium
oh6gdx 15504:131
min goda vän mjs är på väg till Stockholm nu i helgen, och funderade sådär lite halvtyst ifall det finns kännedom om ifall någon av ölen finns påkopplade någonstans ännu? 12/15/2009 4:56:16 AM

premium
GFW68 listar numer varken American Dream eller någon Angels’s Share. Däremot Skebo Brukspatron. OT hade av mer sällan sedda öl igår Strömsholm Gråskägg på. 12/15/2009 6:14:31 AM

premium
mjs 2862:14
Skebo Brokspatron och Strömsholm Gråskägg är båda nya öl för mig. Jag hoppas att Akkurat har den förstnamnda kvar och OT den sistnämnda på lördagen (eller på söndagen).

Vet någon om Bishops SoFo har nya (åtminstone nya för mig) svenska öl också? Det är också i närheten av hotellet i vilket jag ska stanna.

// Matti
12/15/2009 10:32:32 PM

premium
Originally posted by mjs
Skebo Brokspatron och Strömsholm Gråskägg är båda nya öl för mig. Jag hoppas att Akkurat har den förstnamnda kvar och OT den sistnämnda på lördagen (eller på söndagen).

Vet någon om Bishops SoFo har nya (åtminstone nya för mig) svenska öl också? Det är också i närheten av hotellet i vilket jag ska stanna.

// Matti

Har inte varir förbi där på ett tag. Med lite tur kan jag vingla förbi ikväll och kolla.
12/17/2009 1:19:56 AM

premium
Originally posted by omhper
Originally posted by mjs

// Matti

Har inte varir förbi där på ett tag. Med lite tur kan jag vingla förbi ikväll och kolla.

Det mest intressanta var nog Sigtuna Holiday Booster 2009 på fat och Nögne Ö Sunturnbrew.
12/18/2009 12:29:27 AM

premium
Originally posted by omhper
Det mest intressanta var nog Sigtuna Holiday Booster 2009 på fat och Nögne Ö Sunturnbrew.

Tack. Sunturnbrew finns också här i Helsingfors men Holiday Booster kan jag inte hitta här.

// Matti
12/18/2009 1:41:00 AM

premium
När jag tänker efter så hade Bishop’s SoFo även ett gäng Australiensiska öl från Holgate och Little Creatures. 12/18/2009 8:22:36 AM

premium
I lördag 19.12. besökte jag Monk’s Sveavägen. Där fanns Hel & Verdoemenis, som är bryggt på Wallingatan. Jag tycker att det är ett nytt öl därför att det har endast 8,7 % alkohol (inte 11,7 % som De Molen version har) och att det är inte bryggt av De Molen.

// Matti
12/21/2009 3:42:54 AM

premium
Originally posted by mjs
I lördag 19.12. besökte jag Monk’s Sveavägen. Där fanns Hel & Verdoemenis, som är bryggt på Wallingatan. Jag tycker att det är ett nytt öl därför att det har endast 8,7 % alkohol (inte 11,7 % som De Molen version har) och att det är inte bryggt av De Molen.

// Matti

Jag är redo att hålla med.
12/21/2009 12:04:00 PM

Home > Forums > Sweden

Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
Copyright © 2000-2012,
RateBeer LLC. All rights
reserved.
about us
About RateBeer
FAQ