Galateas nya öl, Angel’s Share #1 Ale och Angel’s Share #2 IPA, bryggda av Jessica Heidrich har levererats till följande krogar: MacKInnleys Inn, Glenfiddich, Järnet, Babajan, Wirströms och nya krogen Magic.
Drack IPAn på Järnet igår. Troligen kan den där vara slut och ersätts då av #1 Ale.
Vill man dricka mer av Jessicas öl så kopplades JessRicks Porter på på Monk’s Café Wallingatan i lördags.
min goda vän mjs är på väg till Stockholm nu i helgen, och funderade sådär lite halvtyst ifall det finns kännedom om ifall någon av ölen finns påkopplade någonstans ännu?
GFW68 listar numer varken American Dream eller någon Angels’s Share. Däremot Skebo Brukspatron. OT hade av mer sällan sedda öl igår Strömsholm Gråskägg på.
Skebo Brokspatron och Strömsholm Gråskägg är båda nya öl för mig. Jag hoppas att Akkurat har den förstnamnda kvar och OT den sistnämnda på lördagen (eller på söndagen).
Vet någon om Bishops SoFo har nya (åtminstone nya för mig) svenska öl också? Det är också i närheten av hotellet i vilket jag ska stanna.
Originally posted by mjs
Skebo Brokspatron och Strömsholm Gråskägg är båda nya öl för mig. Jag hoppas att Akkurat har den förstnamnda kvar och OT den sistnämnda på lördagen (eller på söndagen).
Vet någon om Bishops SoFo har nya (åtminstone nya för mig) svenska öl också? Det är också i närheten av hotellet i vilket jag ska stanna.
// Matti
Har inte varir förbi där på ett tag. Med lite tur kan jag vingla förbi ikväll och kolla.
Originally posted by mjs
// Matti
Har inte varir förbi där på ett tag. Med lite tur kan jag vingla förbi ikväll och kolla.
Det mest intressanta var nog Sigtuna Holiday Booster 2009 på fat och Nögne Ö Sunturnbrew.
I lördag 19.12. besökte jag Monk’s Sveavägen. Där fanns Hel & Verdoemenis, som är bryggt på Wallingatan. Jag tycker att det är ett nytt öl därför att det har endast 8,7 % alkohol (inte 11,7 % som De Molen version har) och att det är inte bryggt av De Molen.
Originally posted by mjs
I lördag 19.12. besökte jag Monk’s Sveavägen. Där fanns Hel & Verdoemenis, som är bryggt på Wallingatan. Jag tycker att det är ett nytt öl därför att det har endast 8,7 % alkohol (inte 11,7 % som De Molen version har) och att det är inte bryggt av De Molen.