Nøgne Ø Saison Réserve

Reads 657 • Replies 4 • Started Wednesday, October 21, 2015 2:38:27 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen

 
Beer5000
beers 10606 º places 284 º 14:38 Wed 10/21/2015

Ser at det er registrert en versjon 2 av Nøgne Ø Saison Reserva. Halvparten av alle fatene som lagres på bryggeriet inneholder Saison og det kommer til å bli et fast øl fremover. Som med all fatlagring og blending vil det alltid være noe variasjon, men det vil bli fryktelig uoversiktlig her på RB dersom hver eneste blend skal registreres som nytt øl. Det vil vel også åpne opp for at hver nye blend fra Cantillon, Boon, 3 Fountain etc. skal registreres som ny versjon. Så lenge ølet til Nøgne heter Saison Reserva og er en fatlagret, blendet Saison på 7% så ser jeg ikke helt poenget (utenom det at jeg vil få mange tick på denne).

 
gunnar
beers 14335 º places 1096 º 16:14 Wed 10/21/2015

Høres rimelig ut å slette denne, denne var på fat på Nærbø, og ble oppfattet av oss til å være en ny saison.

 
Beer5000
beers 10606 º places 284 º 02:43 Thu 10/22/2015

Det er jo det som kan gjøre det litt vanskelig av og til. Man hører jo stadig på festivaler og spesielt brewpuber at dette er en helt ny oppskrift etc. Noe det gjerne også er sett fra bryggerens perspektiv. Men ikke alltid like mye sett fra oss forbrukere og ratere som vel er mer opptatt av ryddigheten enn å få en helt uoversiktelig base som f.eks Untapd. Nøgne vanlig IPA f.eks er jo et øl som har vært endret en god del siden starten, kunne sikkert vært registrert 10 ganger, men hva er poenget egentlig.

 
gunnar
beers 14335 º places 1096 º 04:26 Thu 10/22/2015

Kunne gjerne vært lagt til i beskrivelsen av Saison Reserva, at denne er blended, og at variasjoner vil forekomme, uten at det dermed trigger en ny oppføring?

 
abemorsten
beers 3798 º places 175 º 07:28 Sun 10/25/2015

Høres ut som et godt forslag.
Jeg noterte meg fra samtalen med den blide Nøgne-dama at den opprinnelige batchen var en blend av:
40 % Saison lagret på rødvinsfat i 2 år
60 % Saison ikke fatlagret

Batch 2 skrev vi inn blendforholdene i "Commercial des‌cription" da vi la den inn.

Et herlig øl var det uansett. Ser jeg endte på 4.0 denne gangen også.