Nye øl der kan købes XIV

Reads 20957 • Replies 179 • Started Tuesday, May 1, 2012 8:24:18 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
humlelala
beers 1377 º places 89 º 03:28 Thu 9/27/2012

Originally posted by yespr
Rousse du Mont-Blanc hos Ma Poule i Torvehallerne

Apropos Torvehallerne så har jeg været i lidt af et dilemma omkring hvordan man opfører dem som et sted på RateBeer. Hvis man ser på Torvehallerne under et har de nemlig i stigende grad udviklet sig til noget, der efter min mening bør nyde en smule bevågenhed fra besøgende ølturister - primært pga atmosfæren og fordi man under ét kan få en del sjove øl derovre.

Ind til nu har jeg imidlertid opført de øl, jeg har fundet derovre under hvert sit sted - eller dvs. under det stade, som rent faktisk fører øllen for at gøre det lettere at finde tilbage til den konkrete øl. Men denne måde at opgøre det på medvirker jo ikke ligefrem til at tydeliggøre, at stedet samlet set har en del forskellige øl at byde på.

Der er nok ikke nogle lette bud på en løsning af dette dilemma i en RateBeer-sammenhæng, men jeg tænkte, at jeg da lige ville prøve at dele problemstillingen med jer andre, nu hvor Jesper bragte Torvehallerne på banen.

360 Nord: Bøgedal, Herslev, Grauballe, Pomona Cider

Bornholmerbutikken: En masse Svaneke + Bornholmerpajan og Rokkestenen

Den Kinesiske Købmand: Alle de sædvanlige pale lagers fra Asien

Getränkeland: Alle de sædvanlige tyske øl

Hallernes Smørrebrød: Mikkeller-øl på fad

Ma Poule: Havde tidligere en masse belgisk på flaske, som tilsyneladende nu er afløst af en enkel fransk på fad

Black: Midtfyns Licorice Stout + et skiftende udvalg herunder Bolivar og Theresianer

Petit Paté: Lagunitas på flaske og Moritz på fad

Jeg mener også at have set Menabrea på fad og tidligere har Cleavers bl.a. solgt Ølfabrikken Porter og Islay Cask Stout på flaske.

 
Papsoe
beers 25039 º places 4 º 03:55 Sat 9/29/2012

Flere steder fås lige nu en Evil Twin Imperial Porter på fad - det er angiveligt denne her:
http://www.ratebeer.com/beer/evil-twin-the-beer-formerly-known-as-blackout/186769/

I Netto er der igen Ørbæk øl "brygget specielt til Netto".Denne gang to "Nettos Ølfestival" øl: En Brown Ale (4,7%) og en IPA. Mon ikke de er lig Brew Cat Dark Ale og Brew Cat IPA? Ikke sån nye, men der er også nogle Flying Dog øl så som UnderDog Atlantic Lager og Woody Creek White samt nogle Sierra Nevada så som Tumbler Autumn Brown Ale.

 
JanLaursen
beers 3226 º places 66 º 04:38 Sun 9/30/2012

Ligeledes i Netto, en ny humlet brown ale fra Brygværket

 
Christian
beers 17296 º places 278 º 11:21 Tue 10/2/2012

Skands Svovlstikke Øl. Købt i Fensmark i sommers. = Julebryg?
Nogen der alligevel har kontakt til bryggeriet?

 
Papsoe
beers 25039 º places 4 º 12:16 Tue 10/2/2012

Originally posted by Christian
Skands Svovlstikke Øl. Købt i Fensmark i sommers. = Julebryg?
Nogen der alligevel har kontakt til bryggeriet?

Deres ølmand Herman fortalte mig, at det var en etiketøl - kan du ikke se det ud fra beskrivelse og ABV?

 
Christian
beers 17296 º places 278 º 13:12 Tue 10/2/2012

Originally posted by Papsoe
Originally posted by Christian
Skands Svovlstikke Øl. Købt i Fensmark i sommers. = Julebryg?
Nogen der alligevel har kontakt til bryggeriet?

Deres ølmand Herman fortalte mig, at det var en etiketøl - kan du ikke se det ud fra beskrivelse og ABV?



Beskrivelsen matcher ikke med noget der er lagt ind her, men både ABV og rating passer med julebryggen. Alias den bare

 
humlelala
beers 1377 º places 89 º 08:21 Fri 10/12/2012

Originally posted by humlelala
Originally posted by yespr
Rousse du Mont-Blanc hos Ma Poule i Torvehallerne

Apropos Torvehallerne så har jeg været i lidt af et dilemma omkring hvordan man opfører dem som et sted på RateBeer. Hvis man ser på Torvehallerne under et har de nemlig i stigende grad udviklet sig til noget, der efter min mening bør nyde en smule bevågenhed fra besøgende ølturister - primært pga atmosfæren og fordi man under ét kan få en del sjove øl derovre.

Ind til nu har jeg imidlertid opført de øl, jeg har fundet derovre under hvert sit sted - eller dvs. under det stade, som rent faktisk fører øllen for at gøre det lettere at finde tilbage til den konkrete øl. Men denne måde at opgøre det på medvirker jo ikke ligefrem til at tydeliggøre, at stedet samlet set har en del forskellige øl at byde på.

Der er nok ikke nogle lette bud på en løsning af dette dilemma i en RateBeer-sammenhæng, men jeg tænkte, at jeg da lige ville prøve at dele problemstillingen med jer andre, nu hvor Jesper bragte Torvehallerne på banen.

360 Nord: Bøgedal, Herslev, Grauballe, Pomona Cider

Bornholmerbutikken: En masse Svaneke + Bornholmerpajan og Rokkestenen

Den Kinesiske Købmand: Alle de sædvanlige pale lagers fra Asien

Getränkeland: Alle de sædvanlige tyske øl

Hallernes Smørrebrød: Mikkeller-øl på fad

Ma Poule: Havde tidligere en masse belgisk på flaske, som tilsyneladende nu er afløst af en enkel fransk på fad

Black: Midtfyns Licorice Stout + et skiftende udvalg herunder Bolivar og Theresianer

Petit Paté: Lagunitas på flaske og Moritz på fad

Jeg mener også at have set Menabrea på fad og tidligere har Cleavers bl.a. solgt Ølfabrikken Porter og Islay Cask Stout på flaske.


Nå her er et lidt mere lavpraktisk indspark end mine principielle overvejelser i det ovenstående:

Brewdog Hoppy Christmas i SuperBrugsen (Islands Brygge)...

 
yespr
beers 55595 º places 43 º 05:22 Sun 10/21/2012

Mikkeller Yuzu Porter på MikkellerBar (nok snart også andre steder)

Ørbæk Julebryg, 6%. SuperBrugsen

Skovlyst JuleBuk, 6.6%, Skovlyst (flasket, nok snart også andre steder)

 
yespr
beers 55595 º places 43 º 05:25 Sun 10/21/2012

Evil Twin Assistenten, 7%, LYST: Jægersborggade 56, WASCATOR: Refsnæsgade 32-34 og KRONBORGGADE 3: Kronborggade 3