Nyhet fra Ringnes på gang...

Reads 4258 • Replies 43 • Started Friday, January 17, 2014 9:34:13 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
ClubGonzo
beers 5677 º places 35 º 01:49 Tue 3/4/2014

Originally posted by banii
Vil bare skyte inn at Frydenlund Pale Ale var temmelig forferdelig.


+ 1. Ikke bare dårlig kvalitetsmessig (metall og papp i smaken) men også brygget alt for tett opp til pils-sjangeren til å være et spennende alternativ i det hele tatt (jeg ville heller en Frydenlund pils, hvis jeg måtte velge). Hansa IPA var jo reine håndverksølet til sammenligning...

 
Cunningham
admin
beers 14118 º places 1531 º 03:00 Tue 3/4/2014

Tja. Syntes den var helt grei jeg. Absolutt drikkbar.

 
yngwie
beers 22205 º places 393 º 10:52 Tue 3/4/2014

Originally posted by Cunningham
Tja. Syntes den var helt grei jeg. Absolutt drikkbar.

Tiltredes.

 
banii
beers 240 º places 45 º 06:04 Thu 3/6/2014

Da må dere ha smakt noe annet enn meg. Mine 2 bokser (som kom pr. post) var en orgie av papp og metall. Nærmest udrikkelig. "Upartiske" gjester greide ikke å drikke opp sin tilmålte dose.

Hansa IPA var rene Pliny i forhold.

 
esp0r
beers 2932 º places 53 º 06:15 Thu 3/6/2014

Ja, jeg synes det er påfallende stor forskjell i oppfattelse av dette ølet. Min var langt unna "helt greit"

 
Beer5000
beers 10641 º places 284 º 08:33 Thu 3/6/2014

Variasjonene virker som om de er langt utover fordommer faktoren. Det er flere av dere som jeg kjenner som oppriktige ølratere som varierer fra helt grei til direkte feilvare. Synes i alle fall dere som eventuelt har fått en gratis smaksprøve og funnet ølet udrikkelig bør gi den en aldri så liten sjanse til. Ikke fordi man på død og liv skal like ølet - man kan si mye rart om Ringnes, men de bruker å ha kontroll på direkte feilvarer så dette er litt spesielt. De ønsker sikkert en saklig tilbakemelding her.

 
LarsEngen
beers 367 º places 1 º 23:50 Sat 3/8/2014

Det virker ihvertfall som noen har nevnt for både marketingsjefen og Sigrid Strætkvern i Ringnes om denne tråden da begge har sendt meg PM om den første posten i tråden..

Den ene pale alen jeg har testet kom fra den første leveringen vi fikk inn og den var ikke bra. Metallisk, tynn og besk. Hadde vært interessant å fått en kommentar fra noen av de om det har vært noen endringer i oppskrift eller feil i prod. etter første batch.

 
Beer5000
beers 10641 º places 284 º 07:24 Sun 3/9/2014

Originally posted by LarsEngen
Det virker ihvertfall som noen har nevnt for både marketingsjefen og Sigrid Strætkvern i Ringnes om denne tråden da begge har sendt meg PM om den første posten i tråden..


Tror ikke det er behov for å nevne noe som helst, bryggeriene alle som en bruker å følge litt med her hva som skrives her. Det har vi sett flere eksempler fra opp gjennom tiden. Skulle vel bare mangle at de benytter seg av denne gratismuligheten til å få tilbakemelding, det er jo ikke akkurat noen hemmelig gruppe

 
Smaskifa
beers 136 º places 70 º 10:11 Sun 3/9/2014

Er det egentlig et realistisk håp for at de store bryggeriene kan produsere noe som kan klassifiseres som noe mer enn ’helt ok/drikkbar’. Har nå smakt Hansa IPA og Macks Wit og IPA (butikk), og er ikke spesielt imponert over det de har kommet opp med. Målgruppen må jo være folk som kun drikker pils, og kanskje drister seg ut på en bayer eller Guinness en gang i blant, ikke hardbarka ølnerder?

Hederlig unntak fra industribryggeriene er enkelte av juleølene som lages, med Julebokk i spissen.

Et interessant spørsmål er forsåvidt om de store noen gang kommer til å prøve seg på skikkelig kraftig øl på permanent basis, ikke disse utvannede variantene.

 
Sigmund
beers 13310 º places 446 º 12:58 Sun 3/9/2014

Jeg synes Hansa Spesial IPA (som riktignok er mer en APA) er riktig god, og Hansa Spesial Hvete er også helt grei. At den norske "butikk-grensen" er 4,75% er ikke Hansa og Ringnes sin skyld. Men begge de nevnte Hansa-ølene ville profittert på en alkoholstyrke et stykke inn på 5-tallet. Det samme gjelder forsåvidt Lervig Lucky Jack, White Dog og Hoppy Joe, så de er i godt selskap der. Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at butikkmarkedet er mer lukrativt for mellomstore bryggerier, enn det mer avgrensede pol- og pubmarkedet.