Nytt i butikk høst 2013

Reads 10298 • Replies 121 • Started Tuesday, October 15, 2013 10:58:12 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Beer5000
beers 10637 º places 284 º 23:15 Tue 11/26/2013

Ikke akkurat nyhet, men siden de finnes så sjeldent i butikk her på Sørlandet så har Meny Voiebyen tatt inn Lindesnes ølene. Denne gangen reagerte selv jeg på prisen, 90 spenn pr. flaske. Det er vel omtrent dobling fra bryggeriutsalget.

 
AcctError151190
beers 26 º places 1 º 00:49 Wed 11/27/2013

Leste på ølportalen at Westbrook Gose var å få tak i på Vaaland. Noen som har sett denne på østlandet noe sted?

 
esp0r
beers 2932 º places 53 º 02:06 Wed 11/27/2013

90 spenn pr flaske er vel å overvurdere betalingsviljen til folk flest. Merker at selv jeg vil velge å gå forbi uten å ta med noe den prisen

 
Sigmund
beers 13286 º places 446 º 02:28 Wed 11/27/2013

Originally posted by esp0r
90 spenn pr flaske er vel å overvurdere betalingsviljen til folk flest. Merker at selv jeg vil velge å gå forbi uten å ta med noe den prisen


Det er simpelthen for grovt for et butikkøl, attpåtil med kort transportvei. Riktignok skal kvaliteten på øl fra Lindesnes Brygghus være stigende, med nytt bryggeri og greier, men SÅ eksepsjonelt gode er de vel ikke at folk er villige til å betale 90 kroner stk. (for 50 cl) for dem på nærbutikken?

 
yngwie
beers 22183 º places 393 º 03:21 Wed 11/27/2013

Originally posted by Sigmund
Originally posted by esp0r
90 spenn pr flaske er vel å overvurdere betalingsviljen til folk flest. Merker at selv jeg vil velge å gå forbi uten å ta med noe den prisen


Det er simpelthen for grovt for et butikkøl, attpåtil med kort transportvei. Riktignok skal kvaliteten på øl fra Lindesnes Brygghus være stigende, med nytt bryggeri og greier, men SÅ eksepsjonelt gode er de vel ikke at folk er villige til å betale 90 kroner stk. (for 50 cl) for dem på nærbutikken?


Må innrømme jeg nok hadde kjøpt en flaske hvis det var noe nytt, men ikke flere.

 
gunnar
beers 14335 º places 1096 º 03:24 Wed 11/27/2013

Av og til koster det mer enn det smaker, det er sikkert. Syns Kinn sine 0,75 flasker til 90 kr er fornuftig priset, men 0,5 flasker til 90, da går jeg heller på polet og kjøper 2 julefnugg eller 2 Galaxy ipa fra Lervig.

 
ClubGonzo
beers 5677 º places 35 º 03:38 Wed 11/27/2013

Originally posted by yngwie
Originally posted by Sigmund
Originally posted by esp0r
90 spenn pr flaske er vel å overvurdere betalingsviljen til folk flest. Merker at selv jeg vil velge å gå forbi uten å ta med noe den prisen


Det er simpelthen for grovt for et butikkøl, attpåtil med kort transportvei. Riktignok skal kvaliteten på øl fra Lindesnes Brygghus være stigende, med nytt bryggeri og greier, men SÅ eksepsjonelt gode er de vel ikke at folk er villige til å betale 90 kroner stk. (for 50 cl) for dem på nærbutikken?



Må innrømme jeg nok hadde kjøpt en flaske hvis det var noe nytt, men ikke flere.


+ 1, med mindre jeg hadde hatt veldig dårlig råd. Men ikke før jeg var helt sikker på at jeg ikke ville finne smaksprøver av ølene på en eller annen festival. Og jeg ville nok spleiset med noen, uansett...

 
Beer5000
beers 10637 º places 284 º 04:23 Wed 11/27/2013

Lindesnesølet blir ikke akkurat dagligølet med den prisen nei. Kjøper en ny flaske om den dukker opp for det blir omtrent samme prisen som å kjøre til Sprangereid alikevel. Er redd de forsvinner raskt ut av hyllene (ikke pga etterspørsel)

 
daje
beers 4909 º 06:03 Wed 11/27/2013

90 for en butikkøl er drøyt, den går jeg forbi.
Samtidig veit jeg at er jeg på en pub de dukker opp og de ikke har noe annet uprøvd, tar la oss si 150kr flaska, kommer jeg selvsagt til å velge Lindesnes.
Om det er noen som tjener ekstremt pr solgte Lindesnes, eller de bare har veldig høye produksjonsutgifter nå aner jeg ikke, men vi ser jo flere og flere eksempler på at folk overprøver ølnerders betalingsvilje.
Mikkeller ga inntrykk på facebooksida si i går av at han var overrasket over hvor få som handla hjemmebryggkittet hans.
Hallo, 750 kr for ingredienser til fire liter hjemmebrygg? Det er jo ca norsk polpris, trekk fra den siste nullen så er det rimelig.
Ok, kan sikkert trekke fra en hundrings eller to i utstyret som følger med, men at det er uforholdsmessig god avanse på råvarende der er uten tvil.

Sorry for offtopic, jeg har ikke spotta noe nytt i butikk i dag :)

 
AcctError151190
beers 26 º places 1 º 10:19 Wed 11/27/2013

Ang: Mikkeller: dette er inkludert alt utstyret man trenger da. Komplett starterkit, men fortsatt for dyrt.