RateBeer
home Home > Forums >
Metros > Norway | Beer Talk | Site News | Beer Trade | Beer Travel | Food/Beer | For Sale | New Here | Homebrew | Non-US | Industry | OT - Lite | OT - Medium

Nytt på Cardinal

read 4018 times • 61 replies • posted 3/1/2012 7:15:31 AM

Thread Frozen
Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

premium
Sigmund 5307:144
Skal prøve å holde dere oppdatert gjennom denne tråden på hva som er nytt på Cardinal Pub & Bar i Stavanger, og kan være av interesse for ølentusiastene. Det er også mulig å følge med på facebook-gruppa "Nyheter på Cardinal".

Siden dette er første innlegget i tråden, tar jeg med hva som er på kranene med fatøl akkurat nå, enten i puben i 1. etasje eller i baren i 2. etasje, eller begge plasser:
Morland Old Speckled Hen (fast)
Fullers London Pride
Sierra Nevada Pale Ale
Mikkeller Three Floyds Boogoop
Mikkeller Texas Ranger
Mikkeller Fra Til (en av variantene, jeg begynner å bli lei av å holde rede på Mikkellerøl med nesten identiske navn. Men ølet knallgodt!)
HaandBryggeriet Bestefar
HaandBryggeriet Ardenne Blond
Nøgne Ø IPA
Ægir Rye PA
Lervig Winter Ale
Lervig Konrads Stout

Og skulle der være noen som savner gamle makro-travere, er der fortsatt Erdinger Hefe-Weissbier, Erdinger Weissbier Dunkel, Guinness, Kilkenny, Newcastle Brown Ale, Stella Artois, Pilsner Urquell og Tou Pils å få!

Private message Send the author a private message

premium
Nye flaskeøl er Bohemia Regent Knize Svetly Special (33 cl flaske, 7,2%), og Bohemia Regent Tmavy Lezak (33 cl flaske, 4,4%). Samt de to fra Lindesnes Brygghus som er nevnt i en annen tråd (50 cl flasker), Gahre Pilsner og Imsa Pale Ale, begge på 4,7%. Det spørs om disse blir værende så lenge i sortimentet, så tickerne bør kjenne sin besøkelsestid nå (det vil si fra neste uke).
3/1/2012 1:08:58 PM

Private message send the author a private message

premium
Nye øl som kommer ut i hyllene på Cardinal om få dager:
Fra Maui Brewing Co., Hawaii, på 35,5 cl boks (importør er Nøgne Ø):
Big Swell IPA, 6,8%
Bikini Blonde Lager, 5,1%
Mana Wheat, 5,5%
Fra Mikkeller, 33 cl flaske (fortsatt importert av Nøgne Ø):
Burger & Bun L.A. Lager, 5,0%
Fra Nøgne Ø, på 25 cl flaske:
Imperial Stout Cognac Barrel, 9%
Sunturnbrew Bourbon Barrel, 11%
3/6/2012 8:59:16 AM

premium
gunnar 5656:382
På mandag i 2.ern sist, spurte jeg etter Bohemia Regent Knize Svetly Special (33 cl flaske, 7,2%),men det ble påstått at denne var utsolgt, stemmer dette, eller var den ikke klargjort for salg ennå?
3/7/2012 4:45:41 AM

premium
Gunnar, jeg mener det skal være mer igjen - der var et par kasser fra Bohemia Regent som var feilmerket, tror den ene inneholdt Knize. Kom litt før tiden på neste Mi2, så skal vi se om vi ikke kan hoste opp noe.
3/7/2012 12:14:57 PM

premium
Høytidelig (vel, ikke så VELDIG høytidelig) INTRODUKSJON av Cardinals egenutviklede urteøl, "Sigmunds HERBARIUM", med undertittelen "Aroma Therapy", fra fat i puben (1. etasje) på Cardinal, onsdag 14. mars kl 18:00. Herbarium, som er brygget på Lervig, har en spesiell introduksjonspris fram til kl 19:00. Dette er et øl du aldri har smakt maken til - garantert! - om du da ikke har sniksmakt på hjemmebrygg-prototypen. Men er det GODT? Vi tror vi kan si JA - om du bare stiller helt fri for fordommer om hvordan øl "skal" smake. Ingen forhåndspåmelding nødvendig - DU er hjertelig velkommen!

P.S.: Dette er første øl fra Lervig som jeg IKKE kommer til å rate!

3/7/2012 12:18:40 PM

premium
Originally posted by Sigmund
Nye flaskeøl er Bohemia Regent Knize Svetly Special (33 cl flaske, 7,2%), og Bohemia Regent Tmavy Lezak (33 cl flaske, 4,4%). Samt de to fra Lindesnes Brygghus som er nevnt i en annen tråd (50 cl flasker), Gahre Pilsner og Imsa Pale Ale, begge på 4,7%. Det spørs om disse blir værende så lenge i sortimentet, så tickerne bør kjenne sin besøkelsestid nå (det vil si fra neste uke).

Jeg var litt for kjapp på labben her. De to Lindesnes-ølene var på Mandag i Annen, men blir ikke tatt inn i det faste utvalget, fordi kvaliteten ikke er noe å skryte av. Restopplaget har Tom donert til neste personalfest! (Men jeg utelukker ikke at Båly Porter, som er bedre, kan komme inn på et senere tidspunkt.)

Bohemia Regent-ølene smakte helt greit, men viste seg å være utgått på dato, og havner derfor på personalfesten de også. Men jeg har holdt av en flaske Knize til deg, Gunnar!
3/8/2012 5:34:45 AM

premium
ClubGonzo 4224:33
Høytidelig (vel, ikke så VELDIG høytidelig) INTRODUKSJON av Cardinals egenutviklede urteøl, "Sigmunds HERBARIUM", med undertittelen "Aroma Therapy", fra fat i puben (1. etasje) på Cardinal, onsdag 14. mars kl 18:00. Herbarium, som er brygget på Lervig, har en spesiell introduksjonspris fram til kl 19:00. Dette er et øl du aldri har smakt maken til - garantert! - om du da ikke har sniksmakt på hjemmebrygg-prototypen. Men er det GODT? Vi tror vi kan si JA - om du bare stiller helt fri for fordommer om hvordan øl "skal" smake. Ingen forhåndspåmelding nødvendig - DU er hjertelig velkommen!

Pent Sigmund! Er denne mulig å få transportert i et eller annet format til Bjørgvin by, mon tro?
3/8/2012 11:13:33 AM

premium
gunnar 5656:382

Takker og bukker Sigmund
3/8/2012 12:20:06 PM

romabrew99 2:1

It’s from Lervig but it’s your beer Sigmund... Mike
3/9/2012 8:07:08 AM

premium
Mike (som har smakt det) varsler at det er VELDIG urtepreget, og medbrygger Olav sammenligner det med "å kjøre scooter i 350 km/t" - så om noen bryter sammen i krampegråt etter å ha smakt det, er ansvaret mitt!
3/9/2012 9:14:23 AM

Home > Forums > Norway

Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
Copyright © 2000-2014,
RateBeer LLC. All rights
reserved.
about us
About RateBeer
FAQ
Contact/Feedback
New Beers