RateBeer
home Home > Forums >
Metros > Norway | Beer Talk | Site News | Beer Trade | Beer Travel | Food/Beer | For Sale | New Here | Homebrew | Non-US | Industry | OT - Lite | OT - Medium

Nytt på Cardinal

read 3883 times • 61 replies • posted 3/1/2012 7:15:31 AM

Thread Frozen
Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

premium
OleR 4597:1
MÅSMAKE
Sigmund, kan du ta med en growler til Oslo. Please!

3/9/2012 1:02:36 PM

Private message send the author a private message

premium
Sigmund 4812:140
Vårens Tabberas!
Vi er inspirert av Emil i Lønneberget til å invitere til en liten nyhet på Cardinal.....

Som et ledd i Cardinals laidback-konsept «Sunday People» har vi gleden av å invitere våre trofaste gjester på «sesongens våropprydding» søndag 25. mars kl 18:00, i baren i 2 .etasje. Der får du servert enkel men god mat, og ikke minst får du delta på en omfattende ØLSMAKING av godbiter fra våre innerste gjemmer. (NB: Det dreier seg bare om GODE øl – ikke øl som har begynt å bli dårlige, de hiver vi!)
Dette kan være rester av øl som vi ikke lenger får tak i, noen sesongøl (høst, jul og vinter), noen øl som vi i ren begeistring har tatt inn uforholdsmessig store mengder av, og enkelte som nærmer seg «best før»-dato men som er like gode – og så noen sjeldne øl som vi må innse at vi har vært for dårlige til å lage blest om.

For full pakke med mat og ølsmaking betaler du kun kr 400,-

Billetter kjøpes i puben i 1 .etasje f.o.m. mandag 19. mars kl 15:00. Vi har kun et begrenset antall billetter, så først til mølla …

Hilsen Tom og Sigmund
3/12/2012 2:18:04 PM

premium
Beer4000 4314:103
Originally posted by Sigmund
Mike (som har smakt det) varsler at det er VELDIG urtepreget, og medbrygger Olav sammenligner det med "å kjøre scooter i 350 km/t" - så om noen bryter sammen i krampegråt etter å ha smakt det, er ansvaret mitt!

Nå frister du bare noe så alt for mye. Må bare ha det, må bare ha det.
3/13/2012 12:25:09 AM

premium
ClubGonzo 3509:33
Originally posted by Beer2000
Originally posted by Sigmund
Mike (som har smakt det) varsler at det er VELDIG urtepreget, og medbrygger Olav sammenligner det med "å kjøre scooter i 350 km/t" - så om noen bryter sammen i krampegråt etter å ha smakt det, er ansvaret mitt!

Nå frister du bare noe så alt for mye. Må bare ha det, må bare ha det.

+ 1
3/13/2012 9:04:21 AM

premium
Får sjekke reaksjonene i morgen - hvis folk går rett i koma etter smakingen, får Herbarium ikke noen lang karriere ...
3/13/2012 11:49:25 AM

premium
Alle de tidligere nevnte nyhetene fra Nøgne Ø (importøl + egne øl) kommer ut i hyllene først når neste "Ølbok" (ølmeny) foreligger fra Toms hustrykkeri - noe han lover vil skje "senest 20. mars".
Da kommer også Båly Porter fra Lindesnes Brygghus.
3/13/2012 11:56:41 AM

Odland 137:34
Gi gass, vil ha Big Swell :)
3/13/2012 12:03:38 PM

premium
gunnar 4865:324
Da var Sigmunds herbarium smakt på Cardinal. Jeg vil ikke sammenlikne det med å kjøre scooter i 350, kanskje kjøre en gammel Puch gjennom en blomstrende eng midtsommers passer bedre, syntes ikke ølet var ekstremt på noe vis, det var derimot meget leskende og apetittvekkende for min del. Flertallet av de rundt bordet hvor jeg satt likte ølet meget godt, og mange kjøpte sågar påfyll.Håper bare at mange får smakt denne før det er tomt.
3/15/2012 8:41:01 AM

premium
Olav smakte ølet da det var veldig ferskt, og hans noe maleriske uttalelse må ses i sammenheng med hans sans for ekstremsport. Jeg smakte ikke Herbarium før samme dagen som det ble introdusert, og var litt nervøs på forhånd, da jeg tolket Mike dithen at ølet var VELDIG sært. Hadde noe gått veldig galt i råvaredoseringen, sammenlignet med hjemmebrygg-prototypene? Det hadde det heldigvis ikke. Jeg er enig med Gunnar i at ølet IKKE er ekstremt - urteinnslaget er riktignok markert og komplekst, som hensikten var, men ikke så sært at ikke de fleste ølhunder kan drikke det. Hvis salget av fatølet går greit, vil vi vurdere en ny batch for flasking. Arkeologisk Museum / Universitetet i Stavanger er interessert i å servere ølet på sine arrangementer.
3/15/2012 1:01:27 PM

Alexus 240:14
Stilig å kunne supplere urteøl til Arkeologisk Museum! Ang. Herbarium er det stilig å kunne kjenne hvordan ølet utvikler seg. Urtene har roet seg en god del siden lanseringen.
3/20/2012 11:43:38 AM

Home > Forums > Norway

Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
Copyright © 2000-2014,
RateBeer LLC. All rights
reserved.
about us
About RateBeer
FAQ
Contact/Feedback
New Beers