premium
|
Iemand anders gek aan het worden van de exclusiviteit van dit bier? Zelfs in Nederland is het in geen enkele winkel te vinden, lijkt wel. Ik ben het beu, ik heb de Palm Breweries zelf aangeschreven. Eens kijken of zij zelf zicht hebben waar het te krijgen is.
|
Private message
|
|
Zit er niet meteen op te wachten eerlijk gezegd :)
Maar vraag aan die mannen van Palm anders eens als ze nog van plan zijn om wat Vin de Céréale te maken en op de markt te brengen?
|
8/12/2011 12:13:56 PM
Private message
|
Originally posted by mumares
Zit er niet meteen op te wachten eerlijk gezegd :)
Maar vraag aan die mannen van Palm anders eens als ze nog van plan zijn om wat Vin de Céréale te maken en op de markt te brengen?
Daar moet ge voor bij Rudi Ghekiere zijn, die heeft een zekere speelruimte op dat gebied. Palm Sauvin, daarentegen, is de zaak van Steenhuffel zelf. En in mijn idee is Nelson Sauvin één van de meest spectaculaire nieuwe hoppen.
Hoewel, ik heb net met Soriachi Ace kennis gemaakt. En onlangs met Mt. Hood... er is nog véél te ontdekken!
|
8/12/2011 12:36:01 PM
Private message
|
Onlangs een Tripel geproefd die gerijpt heeft op Yquem vaten!
Hoe speelt die Mikkel het toch steeds weer klaar?!?
Het vineuze aspect in Nelson Sauvin trekt me ten zeerste aan; het is en blijft immers één van m’n favoriete hopsoorten. Niet te verwonderen... daar m’n achtergrond in de wijn te vinden is... (ook Yquem is en blijft één van m’n favoriete wijnen!) 
|
8/12/2011 12:51:05 PM
Private message
|
|
|
|
Nelson Sauvin is inderdaad een interessante hopsoort.
|
8/12/2011 12:59:07 PM
Private message
|
Originally posted by BoBoChamp
Onlangs een Tripel geproefd die gerijpt heeft op Yquem vaten!
Hoe speelt die Mikkel het toch steeds weer klaar?!?
Het vineuze aspect in Nelson Sauvin trekt me ten zeerste aan; het is en blijft immers één van m’n favoriete hopsoorten. Niet te verwonderen... daar m’n achtergrond in de wijn te vinden is... (ook Yquem is en blijft één van m’n favoriete wijnen!)
En wat mag dat wel zijn??? Link, puhlease!
Château d’Yquem??? Geven die vaten weg?? Tegen betaling in goud, zeker?
|
8/12/2011 1:01:53 PM
Private message
|
|
at Joris...
’Mielcke & Hurtigkarl’ (=huisbier van een Deens toprestaurant)
|
8/12/2011 1:12:58 PM
Private message
|
Originally posted by BoBoChamp
at Joris...
’Mielcke & Hurtigkarl’ (=huisbier van een Deens toprestaurant)
Hoe zeggen ze dat hier... ISO!!
Mikkel speelt werkelijk in z’n eigen klasse, dat is een feit.
|
8/12/2011 1:17:03 PM
Private message
|
|
|
|
at Joris...
M’n Deense kennis probeert uit te horen van welke jaargangen deze vaten waren... (1988 en 1990 zijn echt subliem!) Toch gaat m’n vermoeden uit naar jongere jaargangen daar het bier vrij scherp overkomt.
|
8/12/2011 1:18:45 PM
Private message
|
Originally posted by JorisPPattyn
Iemand anders gek aan het worden van de exclusiviteit van dit bier? Zelfs in Nederland is het in geen enkele winkel te vinden, lijkt wel. Ik ben het beu, ik heb de Palm Breweries zelf aangeschreven. Eens kijken of zij zelf zicht hebben waar het te krijgen is.
Vind Nelson Sauvin ook erg interessant.
De exclusiviteit valt wel mee in Nederland. Tenminste op tap. Werd er wel gek van. Heb eerst de moeite genomen om via de Palm site te kijken waar het geschonken werd in Nijmegen. Daarheen, hadden ze er nog nooit van gehoord. Een paar dagen later bleek het in wat andere cafés gewoon geschonken te worden, zelfs in het buurtcafé om de hoek. In fles heb ik het echter nog nooit gezien. Mocht ik er een tegenkomen mag je hem hebben.
Vond het overigens wel wat tegenvallen, de Nelson Sauvin zit te veel op de achtergrond, maar fris is het wel.
|
8/15/2011 5:49:58 PM
Private message
|
|
Net bericht van Palm gekregen. Palm Sauvin bestaat alleen op vat, wordt maar éénmaal per jaar gebrouwen (voor de zomermaanden), en is op dit moment alleen nog verkrijgbaar in Nijmegen, Breda, Valkenswaard en Eindhoven. Geraak ik niet, dus zal ik er feestelijk ’neffe sneeuwen’. Why, oh why denken onze brouwers toch dat de Vlamingen niets nieuws zouden willen/durven proberen??? Nog interessante info: in september komt de Rodenbach Vintage 2009 uit. Bovendien heeft Palm hop aangeplant, zelf. Of het Nelson Sauvin is, wisten ze er niet bij te vertellen.
|
8/16/2011 9:50:05 AM
Private message
|