Peelander

Reads 309 • Replies 6 • Started Tuesday, August 26, 2014 11:05:24 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen

 
JorisPPattyn
admin
beers 14310 º places 93 º 11:05 Tue 8/26/2014

Weet er iemand van jullie waar de Peelander hun "Poorter" laten maken? Van Steenberge, Scheldebrouwerij of nog ergens anders? Gister in Domburg aangeschaft. Uiteraard geen enkele vermelding van brouwplaats, wel to add insult to injuryde vermelding "Open en eerlijk. De oorsprong kennen."

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 11:19 Tue 8/26/2014

Wat ik begrijp van de naam Peelander is het volgende (en de vraag is hoe correct het is):

Brouwer Fré Buijze brouwt zijn eigen biertjes onder de naam Peelander.
Een aantal jaren geleden verkoopt hij de naam Peelander aan de Spennekot groep, die nu alle Peelander uitbaat.
Inmiddels is hij weer begonnen met brouwen, vermoedelijk in eigen potjes en pannetjes in de schuur en verkoopt zijn bier weer onder dezelfde naam.

Ik vermoed dat de Peelanders die in omloop zijn in streekwinkels, vrijwel allemaal van die Spennekot groep zijn (Peelander.nl dus en niet zeeuwsbier.nl). Deze mensen heb ik gemaild om te vragen, waar het bier gebrouwen wordt. Dit was het antwoord: "Peelander bier wordt bij diverse loonbrouwerijen voor ons gemaakt waaronder Brouwerij van Steenberge. Met de Scheldebrouwerij doen wij geen zaken".

Lang verhaal kort: het is een puinhoop hier. En blijkbaar is er iemand die er meer van weet. Maar ik ben gestopt met roeren in de modder.

 
JorisPPattyn
admin
beers 14310 º places 93 º 11:22 Tue 8/26/2014

Originally posted by caesar
Wat ik begrijp van de naam Peelander is het volgende (en de vraag is hoe correct het is):

Brouwer Fré Buijze brouwt zijn eigen biertjes onder de naam Peelander.
Een aantal jaren geleden verkoopt hij de naam Peelander aan de Spennekot groep, die nu alle Peelander uitbaat.
Inmiddels is hij weer begonnen met brouwen, vermoedelijk in eigen potjes en pannetjes in de schuur en verkoopt zijn bier weer onder dezelfde naam.

Ik vermoed dat de Peelanders die in omloop zijn in streekwinkels, vrijwel allemaal van die Spennekot groep zijn (Peelander.nl dus en niet zeeuwsbier.nl). Deze mensen heb ik gemaild om te vragen, waar het bier gebrouwen wordt. Dit was het antwoord: "Peelander bier wordt bij diverse loonbrouwerijen voor ons gemaakt waaronder Brouwerij van Steenberge. Met de Scheldebrouwerij doen wij geen zaken".

Lang verhaal kort: ik zou alles onder van Steenberge zetten. Grootste kans.

Klinkt logisch. Het ziet er van Steenberge uit, al is dat dan de eerste maal dat ze een quasi-perfecte Bock maken...
Txs voor het antwoord!

 
JorisPPattyn
admin
beers 14310 º places 93 º 11:32 Tue 8/26/2014

Vroeger stonden zowat al die Peelander bieren onder Van Steenberge, daarna zijn die veranderd. Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel eens ten onrechte zou kunnen zijn. Ze verkopen op marktjes, kraampjes (gister in Domburg, vandaag Veere, heb ik gezien).

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 11:36 Tue 8/26/2014

Mja, ik weet niet goed, welke admin er hier meer van weet. Of in ieder geval de beslissing heeft gemaakt, ze neer te zetten zoals nu. Edo weet misschien meer?

 
bierkoning
beers 20217 º places 431 º 13:14 Tue 8/26/2014

Nee echt niet. Moet me er maar eens in gaan verdiepen. Maar blijkbaar heb je al een hoop research gedaan

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 11:29 Wed 8/27/2014

Een aantal jaren geleden verkoopt hij de naam Peelander aan de Spennekot groep, die nu alle Peelander uitbaat.
Inmiddels is hij weer begonnen met brouwen, vermoedelijk in eigen potjes en pannetjes in de schuur en verkoopt zijn bier weer onder dezelfde naam.


Dat lijkt me niet echt iets om blij mee te zijn als je eerder de rechten hebt gekocht. Bizar verhaal!