Raadseltje...

Reads 2508 • Replies 43 • Started Sunday, May 6, 2012 1:16:21 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Borresteijn
beers 11296 º places 404 º 00:52 Mon 5/7/2012

Originally posted by erickok
Niet dat onze eigen ratings altijd zo briljant zijn... Ik geef standaard 0,5 punt te hoog.


Daar compenseer ik dan weer voor

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 01:14 Mon 5/7/2012

Originally posted by Borresteijn
Originally posted by erickok
Niet dat onze eigen ratings altijd zo briljant zijn... Ik geef standaard 0,5 punt te hoog.


Daar compenseer ik dan weer voor


Haha, gelukkig hebben jullie wel weer zelfspot, dat waardeer ik :-)

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 01:22 Mon 5/7/2012

Originally posted by Benzai
gaat om het steeds dezelfde omschrijving geven met hooguit één of twee woorden anders.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 01:28 Mon 5/7/2012

Originally posted by erickok
Niet dat onze eigen ratings altijd zo briljant zijn... Ik geef standaard 0,5 punt te hoog.

Je hoeft je er niet voor te schamen hoor!

 
bierkoning
beers 20215 º places 431 º 01:44 Mon 5/7/2012

Originally posted by Borresteijn
Nou Edo, no offense, maar wellicht moet ik jouw Engels dan ook maar even bijspijkeren, want scum is gewoon correct Engels voor schuim. Al wordt het tegenwoordig meer in een andere context gebruikt..


Mijn Engels rammelt aan alle kanten, net als m’n Nederlands, maar ik heb het woord ’scum’ ook in Engelstalige ratings nauwelijks zien gebruiken. Eerder ’collar’ of ’head’.

Overigens sta ik open voor een korte cursus bijspijkeren achter een biertje als ik weer eens de moed en de tijd kan vinden om naar Amsterdam te komen.

 
MrHangover
beers 4691 º places 75 º 02:12 Mon 5/7/2012

Ik moet wel zeggen dat mijn gesproken engels beter is dan mijn geschreven. De meeste dingen die ik zeg, klinken veel mooier dan wanneer ik het opschrijf. Maar dat kan we dan weer weinig schelen als ik hoor hoe onze voormalige minister president ons mooie landje vertegenwoordigde in het Engels..

 
Borresteijn
beers 11296 º places 404 º 02:33 Mon 5/7/2012

Originally posted by bierkoning
Originally posted by Borresteijn
Nou Edo, no offense, maar wellicht moet ik jouw Engels dan ook maar even bijspijkeren, want scum is gewoon correct Engels voor schuim. Al wordt het tegenwoordig meer in een andere context gebruikt..


Mijn Engels rammelt aan alle kanten, net als m’n Nederlands, maar ik heb het woord ’scum’ ook in Engelstalige ratings nauwelijks zien gebruiken. Eerder ’collar’ of ’head’.

Overigens sta ik open voor een korte cursus bijspijkeren achter een biertje als ik weer eens de moed en de tijd kan vinden om naar Amsterdam te komen.


Afgesproken Overigens wordt scum over het algemeen gebruikt voor zee-schuim. Niet echt een kwalificatie voor bier, maar goed, taaltechnisch gezien staat niets het gebruik in de weg.

 
Martinus
beers 5018 º places 224 º 03:47 Mon 5/7/2012

Originally posted by erickok
Niet dat onze eigen ratings altijd zo briljant zijn... Ik geef standaard 0,5 punt te hoog.

Of de rest rate te laag. Dat kan natuurlijk ook.

Ik geef gemiddeld ook redelijk hoge punten geloof ik, maar dat compenseer ik dan weer een beetje door mijn (relatieve) afkeer van ongebalanceerde bieren.
Maar vooruit, ik geloof in statistiek (voor een site als dit): Als maar genoeg mensen een rating geven, middelt het zichzelf wel weer uit en komen de mooie bieren vanzelf wel weer boven drijven.

 
Martinus
beers 5018 º places 224 º 04:00 Mon 5/7/2012

Ik vind het trouwens eigenlijk wel een inventieve oplossing. Ik neem aan dat de beste man niet zo heel goed is in Engels, en daarom maar een mal heeft gemaakt waar hij alleen nog maar een paar steekwoorden in hoeft in te vullen. Er staat in ieder geval geen complete onzin, beetje summier misschien, en flink wat taalfouten, maar waarschijnlijk heeft onze vriend niet door dat hij ook in het Nederlands beschrijvingen mag maken.

Als je er een paar achter elkaar gelezen hebt is het natuurlijk wel een beetje lachwekkend, maar dat vind ik er eigenlijk ook wel weer leuk aan

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 04:04 Mon 5/7/2012

Originally posted by Martinus
Maar vooruit, ik geloof in statistiek

Zeg dit nooit tegen een statisticus.

Mijn afwijking tussen beoordeelde bieren en mijn eigen score is 3.55-3.38 = 0.17 dus wel redelijk groot.