Ratebeer en andere ergernissen deel 6

Reads 32273 • Replies 521 • Started Monday, October 3, 2016 3:14:17 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 12:34 Fri 10/21/2016

Originally posted by Maakun
De naam Emelisse is nu overgenomen door Slot Oostende. Holy shit, ik ben erg benieuwd wat dat gaat worden, ben tot nu toe nou niet bepaald fan van hun bieren...

Ik heb nog niks van ze mogen proeven.
Maar als ik het allemaal zo lees is Emelisse toch wel een beetje RIP!
(Misschien hun eerstvolgende bier maar eerst afwachten...)

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 12:46 Fri 10/21/2016

Die nieuwe brouwer heeft zo te zien in ieder geval goede intenties. Klinkt al beter dan twee weken geleden, toen het leek alsof er uberhaupt geen white labels meer gemaakt zouden worden bijv.

 
bierkoning
beers 20209 º places 431 º 12:54 Fri 10/21/2016

Nog een jonge en onervaren gast, maar hij komt sympathiek over en verdient zeker een eerlijke kans

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 13:06 Fri 10/21/2016

copy/paste van Beer Geeks:

Beste Beer Geeks,
Met de nieuwe ontwikkelingen omtrend Emelisse wil ik me graag even voorstellen. Mijn naam is Jens van Stee, ik ben 26 jaar en sinds me 18de staat mijn leven in het teken van speciaal bier. Met als hoogte punt dat ik vorig jaar december ben aangenomen als brouwmeester van Slot Oostende. Een brouwerij momenteel in aanbouw in het centrum van Goes. Daarnaast heb ik altijd al een goede band gehad met emelisse, kees en John. Zelfs een tijdje daar gewerkt in me vrije tijd. Daardoor is mijn passie voor bier alleen maar verder gegroeit en heeft emelisse ook een speciaal plekje in mijn hart. Met het nieuws van john dat hij zou vertrekken naar de molen was voor mij dan ook een schok en ik was bang dat dit het einde van de mooie bieren zou betekenen. In eerste instantie werden wij benaderd om vanaf volgend jaar als productie brouwerij te dienen voor emelisse. Tijdens deze gesprekken werd eigelijk ook duidelijk dat het overnemen van het merk ook een optie was. Mijn bazinen zaggen hier een kans in om emelisse voor te zetten en gisteren is dus het akkoord gegeven voor overname. De bieren van emelisse zullen dus niet verdwijnen. In tegendeel ik hoop dat dit een boost betekend voor de bieren. Emelisse was in kamperland beperkt door zijn ruimte. Max 1000hl per jaar en de rest werd gemaakt bij de proef. Wanneer slot oostende open gaat eind januari 2017 mikken wij op een 5voudige daarvan. Genoeg voor de bieren van slot oostende en de bieren van Emelisse. De parreltjes zoald de white labels, ris, barley wine, blond IPA en de tipa blijven natuurlijk bestaan. En daarnaast zullen er uiterraard nieuwe emelisse bieren op de plank verschijnen. Daar staat het merk tenslotte bekend om. Ik hoop jullie hiermee gerust gesteld te hebben en als er vragen zijn stel ze gerust.
Met bierige groeten,
Jens


Ben benieuwd!

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 13:12 Fri 10/21/2016

Originally posted by MonsterMagnet
copy/paste van Beer Geeks:
Beste Beer Geeks,
Met de nieuwe ontwikkelingen omtrend Emelisse wil ik me graag even voorstellen. Mijn naam is Jens van Stee, ik ben 26 jaar en sinds me 18de staat mijn leven in het teken van speciaal bier. Met als hoogte punt dat ik vorig jaar december ben aangenomen als brouwmeester van Slot Oostende. Een brouwerij momenteel in aanbouw in het centrum van Goes. Daarnaast heb ik altijd al een goede band gehad met emelisse, kees en John. Zelfs een tijdje daar gewerkt in me vrije tijd. Daardoor is mijn passie voor bier alleen maar verder gegroeit en heeft emelisse ook een speciaal plekje in mijn hart. Met het nieuws van john dat hij zou vertrekken naar de molen was voor mij dan ook een schok en ik was bang dat dit het einde van de mooie bieren zou betekenen. In eerste instantie werden wij benaderd om vanaf volgend jaar als productie brouwerij te dienen voor emelisse. Tijdens deze gesprekken werd eigelijk ook duidelijk dat het overnemen van het merk ook een optie was. Mijn bazinen zaggen hier een kans in om emelisse voor te zetten en gisteren is dus het akkoord gegeven voor overname. De bieren van emelisse zullen dus niet verdwijnen. In tegendeel ik hoop dat dit een boost betekend voor de bieren. Emelisse was in kamperland beperkt door zijn ruimte. Max 1000hl per jaar en de rest werd gemaakt bij de proef. Wanneer slot oostende open gaat eind januari 2017 mikken wij op een 5voudige daarvan. Genoeg voor de bieren van slot oostende en de bieren van Emelisse. De parreltjes zoald de white labels, ris, barley wine, blond IPA en de tipa blijven natuurlijk bestaan. En daarnaast zullen er uiterraard nieuwe emelisse bieren op de plank verschijnen. Daar staat het merk tenslotte bekend om. Ik hoop jullie hiermee gerust gesteld te hebben en als er vragen zijn stel ze gerust.
Met bierige groeten,
Jens


Ben benieuwd!


Ik hoop dat hij beter is in brouwen dan in Nederlands :-)

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 14:47 Fri 10/21/2016

Kan hij mooi de traditie van verkeerd gespelde White Labels voortzetten :-)

 
TheJvd
beers 1362 º places 11 º 14:48 Fri 10/21/2016

Originally posted by caesar
Originally posted by MonsterMagnet
copy/paste van Beer Geeks:
Beste Beer Geeks,
Met de nieuwe ontwikkelingen omtrend Emelisse wil ik me graag even voorstellen. Mijn naam is Jens van Stee, ik ben 26 jaar en sinds me 18de staat mijn leven in het teken van speciaal bier. Met als hoogte punt dat ik vorig jaar december ben aangenomen als brouwmeester van Slot Oostende. Een brouwerij momenteel in aanbouw in het centrum van Goes. Daarnaast heb ik altijd al een goede band gehad met emelisse, kees en John. Zelfs een tijdje daar gewerkt in me vrije tijd. Daardoor is mijn passie voor bier alleen maar verder gegroeit en heeft emelisse ook een speciaal plekje in mijn hart. Met het nieuws van john dat hij zou vertrekken naar de molen was voor mij dan ook een schok en ik was bang dat dit het einde van de mooie bieren zou betekenen. In eerste instantie werden wij benaderd om vanaf volgend jaar als productie brouwerij te dienen voor emelisse. Tijdens deze gesprekken werd eigelijk ook duidelijk dat het overnemen van het merk ook een optie was. Mijn bazinen zaggen hier een kans in om emelisse voor te zetten en gisteren is dus het akkoord gegeven voor overname. De bieren van emelisse zullen dus niet verdwijnen. In tegendeel ik hoop dat dit een boost betekend voor de bieren. Emelisse was in kamperland beperkt door zijn ruimte. Max 1000hl per jaar en de rest werd gemaakt bij de proef. Wanneer slot oostende open gaat eind januari 2017 mikken wij op een 5voudige daarvan. Genoeg voor de bieren van slot oostende en de bieren van Emelisse. De parreltjes zoald de white labels, ris, barley wine, blond IPA en de tipa blijven natuurlijk bestaan. En daarnaast zullen er uiterraard nieuwe emelisse bieren op de plank verschijnen. Daar staat het merk tenslotte bekend om. Ik hoop jullie hiermee gerust gesteld te hebben en als er vragen zijn stel ze gerust.
Met bierige groeten,
Jens


Ben benieuwd!


Ik hoop dat hij beter is in brouwen dan in Nederlands :-)


Dat was ook mijn eerste gedachte.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 15:28 Fri 10/21/2016

Originally posted by Maakun
Kan hij mooi de traditie van verkeerd gespelde White Labels voortzetten :-)


 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 17:12 Fri 10/21/2016

Altijd een kans geven ... maar moet wel extra zijn best doen om te overtuigen helaas ...

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 06:06 Sun 10/23/2016

In het kader van de "en andere ergernissen" wens ik te uiten dat ik het zwaar ergerlijk vind om te verdwalen wegens dronkenschap en daardoor 65km te fietsen voordat je eindelijk thuis arriveert omstreeks half 7 in de ochtend. Zwaar ergerlijk.