Slowchat Deel 2

Reads 40413 • Replies 471 • Started Tuesday, November 5, 2013 5:51:29 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
MrHangover
beers 4691 º places 75 º 05:06 Tue 11/19/2013

ik zie net dat mijn nieuwe entry van de Kromme Jat Golden Raand Düster veranderd is van stijl. Ik had het bier ingevoerd onder een brown ale en nu is het een amber ale. Het maakt mij verder niks uit, maar ben wel nieuwsgierig naar wat nu het verschil maakt.. Is het het alcoholpercentage? Uit de stijldefinitie die hier wordt beschreven kan ik niet een groot verschil halen...

 
bierkoning
beers 20215 º places 431 º 05:12 Tue 11/19/2013

Originally posted by DutchDrebus
Originally posted by bierkoning
Ik heb helaas geen dronken studentenmeisjes gezien. Maar die hebben ook geen geld om aan het goeie doel te geven.


I’ve got you covered.

http://imgon.net/di-5X5J.gif

http://imgon.net/di-ALZM.gif

http://imgon.net/di-JLKQ.gif

http://imgon.net/di-QIHL.gif


Toen was ik toevallig niet in Enschede ;-)
Heb ook niks gemist, geloof ik...

 
skortila
beers 6536 º places 295 º 13:04 Tue 11/19/2013

Originally posted by DutchDrebus
Originally posted by skortila
Laatst heb ik afgezien van de aanschaf van een stofzuiger, omdat er te weinig van dat geld naar de ontwikkeling van nieuwe energiezuinige stofzuigtechnieken gaat. Bleek dat men een deel van het geld in de ontwikkeling van nieuwe flatscreens stak. Tevens werd er voor die stofzuiger reclame gemaakt op tv. Zo’n circus, kreeg daar pardoes een slappe fallus van. Dan zal die stofzuiger ook wel niet zuigen. Bovendien verdient de directeur van de stofzuigerfabriek veel te veel geld.


Ik heb het idee dat dit een soort vergelijking is die me aan het denken zou moeten laten zetten. Klopt dat? :P

Zo ja: Wanneer je een stofzuiger gaat aanschaffen krijg je... een stofzuiger! Ik verwacht niet dat je een eigen Filipino/Filipina krijgt.
De stofzuigerfabriek is een commercieel bedrijf; dan boeit het me niet wat het salaris van de directeur is. Bij een goed doel is dat anders.

Ik ben nog niet overtuigd dus


Ja dat was het idee. Niet alleen jouw trouwens.
De kosten van de directie van de stofzuigerfabriek vind je ook terug in de prijs die jij betaalt voor de stofzuiger. Toch koop je die stofzuiger en heb je schijnbaar geen moeite met het vullen van de zakken van iemand die vanuit zijn rol als stofzuigerfabrikant niet per definitie bijdraagt aan een leefbare, humane wereld.
Kortom als je nu 10 euro wilt geven om een mooie Filipina een dak boven haar hoofd te geven de komende tijd en de overhead is laten we zegen 20%, dan is het dus niet meer dan fair als je 12 euro overmaakt. Dat doe je per slot van rekening ook bij de stofzuiger. Zonder die ngo-directeur was het voor jou immers niet mogelijk je medemens te helpen. Net zoals het zonder de stofzuigerfabriekdirecteur niet mogelijk was je huis te zuigen.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat het goed is om de hoge salarissen van de goededoelendirecteuren in NL aan de kaak te stellen (In belgie bv is dat heel anders). Maar waarom dat dan bij alle andere bedrijven nauwelijks gebeurt is me een raadsel. Waarom zou het volkomen prima zijn dat directeuren van commerciele bedrijven zich exorbitant verrijken tov van hun consumenten?

Potverdikkie ik vergeet zo haast m’n bier op te drinken.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 13:23 Tue 11/19/2013

Originally posted by skortila
Originally posted by DutchDrebus
Originally posted by skortila
Laatst heb ik afgezien van de aanschaf van een stofzuiger, omdat er te weinig van dat geld naar de ontwikkeling van nieuwe energiezuinige stofzuigtechnieken gaat. Bleek dat men een deel van het geld in de ontwikkeling van nieuwe flatscreens stak. Tevens werd er voor die stofzuiger reclame gemaakt op tv. Zo’n circus, kreeg daar pardoes een slappe fallus van. Dan zal die stofzuiger ook wel niet zuigen. Bovendien verdient de directeur van de stofzuigerfabriek veel te veel geld.


Ik heb het idee dat dit een soort vergelijking is die me aan het denken zou moeten laten zetten. Klopt dat? :P

Zo ja: Wanneer je een stofzuiger gaat aanschaffen krijg je... een stofzuiger! Ik verwacht niet dat je een eigen Filipino/Filipina krijgt.
De stofzuigerfabriek is een commercieel bedrijf; dan boeit het me niet wat het salaris van de directeur is. Bij een goed doel is dat anders.

Ik ben nog niet overtuigd dus


Ja dat was het idee. Niet alleen jouw trouwens.
De kosten van de directie van de stofzuigerfabriek vind je ook terug in de prijs die jij betaalt voor de stofzuiger. Toch koop je die stofzuiger en heb je schijnbaar geen moeite met het vullen van de zakken van iemand die vanuit zijn rol als stofzuigerfabrikant niet per definitie bijdraagt aan een leefbare, humane wereld.
Kortom als je nu 10 euro wilt geven om een mooie Filipina een dak boven haar hoofd te geven de komende tijd en de overhead is laten we zegen 20%, dan is het dus niet meer dan fair als je 12 euro overmaakt. Dat doe je per slot van rekening ook bij de stofzuiger. Zonder die ngo-directeur was het voor jou immers niet mogelijk je medemens te helpen. Net zoals het zonder de stofzuigerfabriekdirecteur niet mogelijk was je huis te zuigen.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat het goed is om de hoge salarissen van de goededoelendirecteuren in NL aan de kaak te stellen (In belgie bv is dat heel anders). Maar waarom dat dan bij alle andere bedrijven nauwelijks gebeurt is me een raadsel. Waarom zou het volkomen prima zijn dat directeuren van commerciele bedrijven zich exorbitant verrijken tov van hun consumenten?

Potverdikkie ik vergeet zo haast m’n bier op te drinken.

Dat is weer even geleden!
Leuk dat je weer eens langskomt!

 
skortila
beers 6536 º places 295 º 13:32 Tue 11/19/2013

Dank. :-D Moet ik vaker doen.

Trouwens laatst op de boot naar Engeland de RIS op die je me gegeven had tijdens Borefts. Was prima, dank!

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 14:01 Tue 11/19/2013

Algemeen ergernisje: sluitingstijden tijdens de lunch in België. Zaterdag voor de ZZT een Belgian Beerrun aan het plannen, maar tussen 12:00 en 13:30 zijn zo’n beetje alle winkels dicht. Het gooit behoorlijk roet in het eten.

 
SVD
beers 6161 º places 329 º 14:09 Tue 11/19/2013

klopt, altijd leuk he, die verkapte siësta wat ze nog altijd hebben, maarja dan ga je toch ergens lunchen ? die zijn meestal wel open ...

Trouwens, een vraag moeten jullie soms ook zo erg naar de wc van bier...

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 15:33 Tue 11/19/2013

Originally posted by SVD
klopt, altijd leuk he, die verkapte siësta wat ze nog altijd hebben, maarja dan ga je toch ergens lunchen ? die zijn meestal wel open ...

Trouwens, een vraag moeten jullie soms ook zo erg naar de wc van bier...


Ergens een lunchje doen is idd het plan nu.. Maar qua timemanagement zou het nu beter uitkomen als we gewoon meteen terecht konden bij de volgende winkel na de eerste shopping spree.

Naar de wc van bier: Zolang je de eerste plasbeurt kunt vermijden is het prima. Daarna zijn alle remmen los en is er geen houden meer aan.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 15:36 Tue 11/19/2013

Originally posted by SVD


Trouwens, een vraag moeten jullie soms ook zo erg naar de wc van bier...


Soms, maar meestal niet zo’n last van

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 00:48 Wed 11/20/2013

Originally posted by DutchDrebus

Naar de wc van bier: Zolang je de eerste plasbeurt kunt vermijden is het prima. Daarna zijn alle remmen los en is er geen houden meer aan.


Haha, precies. Als ie eenmaal op gang is dan blijf ik heen een weer lopen naar het toilet