Slowchat

Reads 64055 • Replies 766 • Started Thursday, April 18, 2013 1:51:51 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Abijen
beers 2571 º places 66 º 02:55 Thu 9/5/2013

lekker toch. Boterhammetje black albert

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 03:19 Thu 9/5/2013

Originally posted by erickok
Originally posted by DutchDrebus
Was in Duitsland en wilde m’n dataverbruik beperken.

Tja, daar ga je al. Wie Voor een duppie op de eerste rang wil zitten, die brand zijn billen.


Ik weet het, ik weet het! Maar als een beer Nigeria Pal heet en hij staat in een rek vol landenticks en op het kaartje dat er onder hangt staat Nigeria... Misschien ben ik tè goed van vertrouwen in deze door commercie verpeste wereld.

Maar ik zou zeggen, check de link van de brouwerij. Ze doen het er om.

Hier overigens nog wat meer van m’n irritaties. Al een tijdje geleden geschreven, maar nu pas online gezet.

 
Abijen
beers 2571 º places 66 º 03:52 Thu 9/5/2013

mooi artikel. Bij mij staat jouw nummer 3 op mijn nummer 1

 
SVD
beers 6150 º places 329 º 05:47 Thu 9/5/2013

leuk artikel, hoewel ik geen problemen ondervind met het statiegeld, voordeel van aan de grens te wonen, en soms koop ik in ergens in het ene land een flesje zonder statiegeld en kan je het in het andere land inleveren.

 
Christos
beers 6111 º places 110 º 06:59 Thu 9/5/2013

Net twee dozen bier binnen, besteld van Duitsland, landen ticks. Niet goed gekeken op ratebeer, het resultaat een Akosombo ghanees bier uit Belgie en een Samba Do Brasil, braziliaans bier uit Hamburg en Haus der 131 Biere natuurlijk

 
SVD
beers 6150 º places 329 º 07:10 Thu 9/5/2013

Originally posted by DutchDrebus
Ik heb deze in huis:

Samba do Brasil
Nigeria Pal
Serengeti-beer Mango
Serengeti-Beer Palm

Was in Duitsland en wilde m’n dataverbruik beperken. Die serengeti zag er ook nep uit, maar die Nigeria Pal lijkt toch behoorlijk op het bier dat ik me probeer voor te stellen uit Nigeria.
Nou moet ik zeggen dat die Haus der 131 Biere het er sowieso wel om doet qua benaming. Eén en al exotische namen.

Originally posted by Douberd
Net twee dozen bier binnen, besteld van Duitsland, landen ticks. Niet goed gekeken op ratebeer, het resultaat een Akosombo gambiaans bier uit Belgie en een Samba Do Brasil, braziliaans bier uit Hamburg en Haus der 131 Biere natuurlijk

hmm klinkt bekend
Maar staat er dan op het etiket niet iets van gebrouwen in Duitsland ofzo ?

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 07:13 Thu 9/5/2013

Ik mis nog de Orrsprongleugens. Supermarkten, slijters en cafés met eigen bier. Dat ze het niet zelf brouwen is één ding en dat het slechts een alias is van een reeds bestaand bier, zelfs daar kan ik mee leven. Maar laat alsblieft gewoon eerlijk weten wat het is dat de consument koopt en drinkt. Alias? Graag even vermelden. Helaas is het steeds vaker zelfs praktisch onmogelijk om de brouwer of het land van herkomt te lokaliseren. ’brewed by EMB 62765’ WTF?! En hun, een nietszeggend, slecht gephotoshopt logootje erop en de consument koopt het wel. Bah.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 08:06 Thu 9/5/2013

Originally posted by SVD
Originally posted by DutchDrebus
Ik heb deze in huis:

Samba do Brasil
Nigeria Pal
Serengeti-beer Mango
Serengeti-Beer Palm

Was in Duitsland en wilde m’n dataverbruik beperken. Die serengeti zag er ook nep uit, maar die Nigeria Pal lijkt toch behoorlijk op het bier dat ik me probeer voor te stellen uit Nigeria.
Nou moet ik zeggen dat die Haus der 131 Biere het er sowieso wel om doet qua benaming. Eén en al exotische namen.

Originally posted by Douberd
Net twee dozen bier binnen, besteld van Duitsland, landen ticks. Niet goed gekeken op ratebeer, het resultaat een Akosombo gambiaans bier uit Belgie en een Samba Do Brasil, braziliaans bier uit Hamburg en Haus der 131 Biere natuurlijk

hmm klinkt bekend
Maar staat er dan op het etiket niet iets van gebrouwen in Duitsland ofzo ?


Bij de één duidelijker dan de ander. Het liefst zo onduidelijk mogelijk natuurlijk, want ze weten dat de consument het waarschijnlijk daarom koopt.

Sterker nog, bij die samba do brasil staat er geloof ik op dat het het populairste bier van Brazilië is, terwijl er nog nooit 1 flesje is verkocht. Ga zo kijken. Dat toch nog net niet.

Wel is het flesje zo gemaakt dat Haus der 131 Biere of hoe je het schrijft amper te lezen is. 131 is duidelijk zichtbaar, de rest niet.

 
TheJvd
beers 1362 º places 11 º 14:33 Sat 9/7/2013

Iemand vandaag die pilstest bij Kassa gezien? Vond de uitslag toch wel verrassend.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 15:08 Sat 9/7/2013

Originally posted by TheJvd
Iemand vandaag die pilstest bij Kassa gezien? Vond de uitslag toch wel verrassend.


Nope, enlighten me...