RateBeer
home Home > Forums >
Metros > Norway | Beer Talk | Site News | Beer Trade | Beer Travel | Food/Beer | For Sale | New Here | Homebrew | Non-US | Industry | OT - Lite | OT - Medium

Sommeren er kommet, iallefall på RIMI

read 435 times • 10 replies • posted 4/24/2013 3:06:02 PM

Thread Frozen

santabeer 67:9
Der har de sommerøl nå. Har forsøkt Borg sin. Samme skvipet som i fjor. :)
Private message Send the author a private message

premium
Cunningham 4629:339
da er det jo bare å løøøøøøøøøpe og kjøpe......(har heldigvis litt med farge på i kjellern, burde klare meg over den grønne vinteren)
4/25/2013 1:11:08 AM

Private message send the author a private message

premium
Sigmund 5179:143
Si fra hvis noen kommer med et NYTT "sommerøl". Eller enda bedre: Si fra hvis noen kommer med et GODT sommerøl! That would be some fuckin’ surprise!
4/25/2013 1:52:48 AM

premium
KnutAlbert 6123:303
Ægir Dag?
4/25/2013 11:43:07 PM

premium
Originally posted by KnutAlbert
Ægir Dag?

Ægr Dag er en ale, og antas (jeg har to flasker av den hjemme, men har ikke fått smakt den ennå) å skille seg betydelig fra industri-bryggerienes superlyse og supertynnne pilsvariant "sommerøl". Jeg påstår ikke at der er mangel på øl i Norge nå som EGNER SEG som sommerøl: Hefeweizen, Witbier, Golden Ales + mange pale ales og blonde ales, ja en skikkelig "vanlig" pils som Pilsner Urquell også, er alle egnet til slikt bruk. Irritasjonsmomentet er hvordan industribryggeriene gjennom masseeksponering i butikkene og tabloidpressen som lydig mikrofonstativ får "folk flest" til å TRO at sommerølskvipet deres er det man "bare må ha" på denne årstiden. Men siden skikkelige ølentusiaster uansett vet bedre, bør vi vel bare la være å ergre oss,og la massene få sitt, uten protester. Men lett er det ikke ...
4/26/2013 2:24:57 AM

premium
Beer4000 4521:104
Gleder meg uansett til å smake Nøgne Ø sin Global Pale Ale. Satser på at det kan bli en sommerhit her i heimen.
4/26/2013 2:41:39 AM

premium
Originally posted by Beer3000
Gleder meg uansett til å smake Nøgne Ø sin Global Pale Ale. Satser på at det kan bli en sommerhit her i heimen.

Jepp, det er en meget god øl, som passer både om sommeren og til andre årstider. Tror den blir en salgs-"hit" for Nøgne Ø.
4/26/2013 3:09:07 AM

KIWI i byen hadde Aass sitt sommerøl. Det skal jeg kjøpe neste gang. :)
4/29/2013 1:35:33 PM

Kjøpte CB Feriepils i dag. Den er skikkelig god. Har en boks igjen, og skal gi min skrale rating før jeg legger meg. :)
5/4/2013 5:06:06 PM

premium
Har du ikke lagt deg ennå, santabeer? Ser ikke noen rating fra deg på CB Feriepils. Ble den for sterk for deg?
5/5/2013 6:05:08 AM

Fspirit 45:
Kanskje han venter på at den skal bli mer lunken, slik at han kan oppnå den velkjente Sven O. Høiby-effekten som skjer når CB stadig bli varmere.
5/5/2013 6:17:16 AM

Copyright © 2000-2014,
RateBeer LLC. All rights
reserved.
about us
About RateBeer
FAQ
Contact/Feedback
New Beers
add
Advanced Search