RateBeer
home Home > Forums >
Metros > Norway | Beer Talk | Site News | Beer Trade | Beer Travel | Food/Beer | For Sale | New Here | Homebrew | Non-US | Industry | OT - Lite | OT - Medium

Tar 250 kroner for en halvliter på Oslo ølfestival

read 384 times • 10 replies • posted 10/5/2012 12:12:16 PM

Thread Frozen

santabeer 67:9
Private message Send the author a private message

premium
RuneStumo 2183:72
Hvis poenget er å drikke seg dritings er det sikkert bedre med en kasse Harboes pils til kr 2,95 pr flaske. Hvis poenget er å smake nye ølsorter som man ikke får tak i noen andre steder. Eller å smake et øl som er flydd inn fra fjerne strøk, eller noe en eller annen har brygget på et bryggeri som ligger langt til fjells. Da er det kanskje ikke så galt likevel. Man går ikke på festival for å bli dritings, gjør man vel?
10/5/2012 5:12:24 PM

Private message send the author a private message

premium
Beer4000 4474:104
Festivaler skal ikke melke sitt publikum. Men hva er hensikten med å lage et regnestykke på hvor mye Ringnes pils fra boks koster for en halv liter. Har ikke vært på nevnte festival, men under forutsetning at jeg hadde fått smakt litt på fem forskjellige øl som ikke er så lett å få tak i og eventuelt hadde kostet 200,- flasken på et spesialpol og i tillegg fått truffet mange hyggelige ølintereserte mennesker så ville jeg sittet igjen med en fin festivalopplevelse for 250,-

Som Rune skriver så handler ikke festivaler om å få billigst mulig øl, men en opplevelse. Jeg ser ikke helt sammenligingen med Danmark i denne settingen.
10/6/2012 1:15:34 AM

premium
Christian 11118:237
Det lyder dyrt når det opgøres på den måde. Men fem forskellige smagsprøver for 100 kroner er kun dobbelt så dyrt som i Danmark. Og indgangen til 50 kroner er halv pris i forhold til Danmark...
10/6/2012 1:28:15 AM

premium
KnutAlbert 6085:300
For 150 kroner fikke jeg inngang pluss fem smaksprøver av helt kurant størrelse av norske mikrobrygg. Jeg var der tidlig lørdag ettermiddag og da var det ganske folketomt. Minus i boken til Nøgne Ø, som hadde den eneste ubetjente standen i teltet. Da hjelper det ikke med plakat om at man har cask. De to festivalene i Oslo ga gode muligheter til å snakke med bryggere, importører og bareiere.
10/6/2012 10:21:16 AM

premium
visionthing 2731:299
Som ifjor var det en del interessant på festivalen. Prisene er også helt greie. For 150.- (dvs. 50.- inngang + 100.- smaksprøver) fikk jeg følgende:

ColdBoy Premium Ale
Waldemars India Pale Ale
Midtfyns Rough Snuff (ny versjon 8,5%)
Nøgne Ø India Pale Lager
Mikkeller/Lervig Double Eye PA

Den minste smaksprøven var faktisk den første. De fleste var nærmere 10cl enn 4cl, og det er jo en grei mengde å smake for å få et inntrykk av ølen. Av den siste ble nærmere en deciliter nesten litt mye med tanke på prosenten. Nyversjonen av Midtfyns Rough Snuff ble jo lansert i går og Nøgne Øs Imperial Pale Lager er visst allerede utsolgt, så med andre ord litt spennede saker som ikke er tilgjengelig overalt. God stemning og god plass da jeg var der tidligere i dag. Helt kurante priser og nok en "tulle-sak" fra Aftenposten.
10/6/2012 10:52:48 AM

premium
KnutAlbert 6085:300
Nøgne Ø India Pale Lager var forøvrig til salgs på polet i Vika i dag.
10/6/2012 3:33:39 PM

premium
Av de fem ølene visionthing nevner så tipper jeg at du bare klarer å finne en av dem i Danmark med litt flaks.
10/7/2012 1:55:31 AM

haakonjo 22:1
4 cl er lite da. Kan være nok til å danne seg ett inntrykk av veldig alkoholsterke og smaksrike øl som f.eks imp. stout, men skal man vurdere en Pale Ale eller IPA så bør man få servert 1,5 dl.
10/8/2012 2:43:18 AM

premium
ClubGonzo 4020:33
Originally posted by haakonjo
4 cl er lite da. Kan være nok til å danne seg ett inntrykk av veldig alkoholsterke og smaksrike øl som f.eks imp. stout, men skal man vurdere en Pale Ale eller IPA så bør man få servert 1,5 dl.

1,5 er bra, men 1 dl greier seg vanligvis lenge synes jeg; ned mot ca. 7 cl eller så. Alt under blir i minste laget.
10/8/2012 2:50:40 AM

premium
Det ble visst hovedsaklig servert fra 1 dl og oppover på denne festivalen. Det er artikkelen som vinkler dette negativt mot at det skulle være anledning til å servere fra 4 cl. De fleste andre tilbakemeldinger tilsier at det ikke ble praktisert med så små enheter. Noen har en egen evne til å bare filtrere ut det mest negative for så å blåse dette opp.
10/8/2012 3:10:01 AM

Copyright © 2000-2014,
RateBeer LLC. All rights
reserved.
about us
About RateBeer
FAQ
Contact/Feedback
New Beers
add
Advanced Search