Untappd overgenomen door Next Glass

Reads 6340 • Replies 127 • Started Tuesday, January 19, 2016 6:27:16 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 03:25 Wed 1/20/2016

Laatst vroeg ik iemand waarom ie liever op Untappd tickte dan op RB. Nadat ik al zijn argumenten had ontkracht zei ie "ja maar het beoordelen op aantal bierdopjes is leuker dan aantal sterren". Wtf zeg!

Toen vroeg ik of ie thuis ook nog een sticker kreeg telkens als ie z’n bord netjes in het afwasmachine zette en na het douchen netjes tussen zijn tenen had afgedroogd. Hij liep weg zonder te antwoorden dus ik denk van wel.

Man man man...

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:02 Wed 1/20/2016

Het voordeel van Ratebeer zijn de uitgebreide statistieken etc, als je dat niet boeit dan is Untappd veel gebruiksvriendelijker. En een goede database is ook vooral interessant voor dezelfde soort nerds als die van statstiekjes houden.

Ik erger me vaak groen en geel aan Ratebeer als het weer eens traag is of ik 10 minuten moet zoeken om een verscholen pagina te vinden, maar ik vind het allemaal zeker de moeiet waard. 90% van de mensen denk ik niet, die willen na 5 seconden klaar zijn.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 04:35 Wed 1/20/2016

Traagheid is mijn grootste ergernis idd, dat is echt zwaar verhoerd om het nog zachtjes uit te drukken. Ik weet niet welke verscholen pagina’s jij bedoelt, maar kennelijk heb ik ze zelfs nog helemaal niet gevonden haha.

De gebruiksvriendelijkheid begrijp ik niet. Afgezien van de app, als je gewoon op beide websites kijkt dan is er weinig verschil toch? Je klikt op een stel bierdopjes of op een aantal sterren. What’s the difference?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:42 Wed 1/20/2016

Originally posted by Benzai
De gebruiksvriendelijkheid begrijp ik niet. Afgezien van de app,


Tja, maar dan sluit je wel gelijk het belangrijkste gedeelte uit voor veel mensen he. Het gros van de (jonge) mensen leeft, eet en slaapt met hun smartphone.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 04:52 Wed 1/20/2016

Originally posted by caesar
Originally posted by Benzai
De gebruiksvriendelijkheid begrijp ik niet. Afgezien van de app,


Tja, maar dan sluit je wel gelijk het belangrijkste gedeelte uit voor veel mensen he. Het gros van de (jonge) mensen leeft, eet en slaapt met hun smartphone.


En kunnen dus overal op internet, dus...

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 04:53 Wed 1/20/2016

Maar dat is waar het om gaat begrijp ik? De gebruiksvriendelijkheid van de app? Als dat het is moet dat toch relatief gemakkelijk op te lossen zijn of niet dan? Afgezien van de koppigheid van JoeT.

 
Borresteijn
beers 11296 º places 404 º 04:55 Wed 1/20/2016

Precies, het gaat JUIST om de app. De website van Untappd is juist weer zeer beperkt. Ticken op Ratebeer vergt toch weer een extra handeling, aangeven waar je het hebt gedronken vergt dan nog weer een aantal extra handelingen, en je hebt geen statistieken voor je ticks hier. Op Untappd heb je die meen ik wel (als je tenminste wilt betalen voor die functionaliteit, maar op RB moet je betalen zonder dat je die functionaliteit krijgt), maar dat weet ik niet 100% zeker. Dus redenen te over om Untappd boven RB te verkiezen, ware het niet dat ze een terminaal zieke database zonder goeie moderators hebben en geen forum zoals hier.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:59 Wed 1/20/2016

Originally posted by Benzai
Traagheid is mijn grootste ergernis idd, dat is echt zwaar verhoerd om het nog zachtjes uit te drukken. Ik weet niet welke verscholen pagina’s jij bedoelt, maar kennelijk heb ik ze zelfs nog helemaal niet gevonden haha.

De gebruiksvriendelijkheid begrijp ik niet. Afgezien van de app, als je gewoon op beide websites kijkt dan is er weinig verschil toch? Je klikt op een stel bierdopjes of op een aantal sterren. What’s the difference?


Ik bedoel dat als ik bijvoorbeeld wil weten hoeveel Nederlandse brouwerijen er zijn en welke ik daarvan nog niet heb gehad ik altijd weer vergeet wie welke pagina’s je daar dan komt. Eén overzicht met links naar alle mogelijke statistieken, dat lijtk mij nou fijn.

Untappd heeft dat soort statistieken niet eens dus daarom vind ik die site en app niet interessant. Maar ik tick daar wel alle Orvals die ik drink, en inclusief zoeken naar het bier duurt dat meestal 3 seconden. Op Ratebeer heb je dan meestal nog niet eens de homepage geladen.

 
Borresteijn
beers 11296 º places 404 º 05:00 Wed 1/20/2016

Hoewel ik nu zie dat je met de Beerbuddy app, die aan RB gekoppeld is en behoorlijk goed werkt voor Android, wel vrij makkelijk kan ticken, maar niet kan inchecken waar je het hebt gedronken.

 
Borresteijn
beers 11296 º places 404 º 05:02 Wed 1/20/2016

Originally posted by Maakun
Maar ik tick daar wel alle Orvals die ik drink


Hee daar gebruik ik het ook voor! Wat is je screenname? Voeg ik je meteen ff toe. Vooral om Benzai te stangen