Untappd overgenomen door Next Glass

Reads 6330 • Replies 127 • Started Tuesday, January 19, 2016 6:27:16 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 05:13 Wed 1/20/2016

Originally posted by Borresteijn
Precies, het gaat JUIST om de app. De website van Untappd is juist weer zeer beperkt. Ticken op Ratebeer vergt toch weer een extra handeling, aangeven waar je het hebt gedronken vergt dan nog weer een aantal extra handelingen, en je hebt geen statistieken voor je ticks hier. Op Untappd heb je die meen ik wel (als je tenminste wilt betalen voor die functionaliteit, maar op RB moet je betalen zonder dat je die functionaliteit krijgt), maar dat weet ik niet 100% zeker. Dus redenen te over om Untappd boven RB te verkiezen, ware het niet dat ze een terminaal zieke database zonder goeie moderators hebben en geen forum zoals hier.


Ah ok. Over de app kan ik niet oordelen. De mijne werkt al jaren niet dus ik doe er nooit wat mee.

Ticken vereist toch geen extra handeling op RB? Sterker nog, ik heb wel eens per ongeluk een bier getickt toen ik in de haast naast "rate this" drukte en plots een aantal sterren had geselecteerd, dus ik zie geen extra handelingen.

Waar je het gedronken hebt zet ik in mijn rating. Als je alleen maar wilt aangeven / bijhouden dat je het bier op hebt is dat ook niet zo interessant toch?

Terecht geen statistieken voor je ticks. Het is niet voor niets RATEbeer.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 05:14 Wed 1/20/2016

Originally posted by Borresteijn
Originally posted by Maakun
Maar ik tick daar wel alle Orvals die ik drink


Hee daar gebruik ik het ook voor! Wat is je screenname? Voeg ik je meteen ff toe. Vooral om Benzai te stangen


Ehh veel plezier hoor, mij maakt het niet uit wat je met je Orvals doet. Overigens heb ik zelf ook een account, omdat een Finse trade buddy vroeg om daar zijn bier te beoordelen dus dat heb ik netjes gedaan.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 05:20 Wed 1/20/2016

Originally posted by Maakun
Originally posted by Benzai
Traagheid is mijn grootste ergernis idd, dat is echt zwaar verhoerd om het nog zachtjes uit te drukken. Ik weet niet welke verscholen pagina’s jij bedoelt, maar kennelijk heb ik ze zelfs nog helemaal niet gevonden haha.

De gebruiksvriendelijkheid begrijp ik niet. Afgezien van de app, als je gewoon op beide websites kijkt dan is er weinig verschil toch? Je klikt op een stel bierdopjes of op een aantal sterren. What’s the difference?


Ik bedoel dat als ik bijvoorbeeld wil weten hoeveel Nederlandse brouwerijen er zijn en welke ik daarvan nog niet heb gehad ik altijd weer vergeet wie welke pagina’s je daar dan komt. Eén overzicht met links naar alle mogelijke statistieken, dat lijtk mij nou fijn.

Untappd heeft dat soort statistieken niet eens dus daarom vind ik die site en app niet interessant. Maar ik tick daar wel alle Orvals die ik drink, en inclusief zoeken naar het bier duurt dat meestal 3 seconden. Op Ratebeer heb je dan meestal nog niet eens de homepage geladen.


Haha, dat niet kunnen vinden van pagina’s ligt dus vooral aan jouw vergeetachtigheid :P Maar je zoekt gewoon een willekeurig Nederlands bier op of een NL brouwer en klikt dan links boven op "Netherlands". Klaar. Lijst met NL brouwers :)

Traagheid is zoals ik al zei ook mijn major ergernis, maar dat alleen vind ik niet opwegen tegen de voordelen. Bovendien is iedereen er zo ongeveer wel aan gewend, dus het kan wat traagheid betreft toch niet heel veel slechter meer worden wel dan?

Wat mij echter opvalt is dat ik kennelijk zo ongeveer de enige ben die waarde hecht aan het geven van een rating / beoordeling / beschrijving of hoe je het ook wilt noemen. Willen jullie diep in jullie hart allemaal liever gewoon op een aantal bierdopjes klikken? Where’s the fun in that? Dat is net alsof je zegt "ja ik doe graag een potje mee darten, maar ik gooi die pijltjes niet vanaf de voorgeschreven afstand maar steek ze er van dichtbij in." Dat is precies het moment dat ik zou afhaken, maar dat geldt alleen voor mij?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 05:21 Wed 1/20/2016

Maar waar het mij eigenlijk om ging, aangezien ik helemaal geen Untappd wilde bashen, is de vraag hoe het nu verder zal gaan met Untappd? Ok, de ontwikkelaars gaan (betaald) verder, maar uiteindelijk zal er een duidelijk verdienmodel aan gaan hangen bij Untappd. Over het algemeen verliezen veel mensen hun interesse als er (meer) voor betaald moet worden, of de hele boel volhangt met reclames. En de grillen van het geld kunnen voor grote veranderingen zorgen, ook al zeggen ze nu dat er niets verandert.

Als je dat vergelijkt met Ratebeer, waar ook wel degelijk 1 iemand wat centen mee probeert te verdienen, is Ratebeer veel meer een community, die drijft op vrijwilligers en gebruikers die de database onderhouden. Er is geen druk vanuit een beursgenoteerd bedrijf om een goed verdienmodel eraan te hangen.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 05:25 Wed 1/20/2016

Geen idee waar het heen gaat, die dingen lijken me redelijk onvoorspelbaar afgezien van het feit dat je zelf ook al noemt, dat een aantal gebruikers zal afhaken zodra het niet langer gratuit is.

 
MaartenRF10
beers 1956 º places 27 º 06:04 Wed 1/20/2016

Kun je bij Ratebeer sterretjes geven en een paar woorden bij je tick schrijven?

 
Borresteijn
beers 11296 º places 404 º 06:05 Wed 1/20/2016

Originally posted by Benzai
Originally posted by Borresteijn
Precies, het gaat JUIST om de app. De website van Untappd is juist weer zeer beperkt. Ticken op Ratebeer vergt toch weer een extra handeling, aangeven waar je het hebt gedronken vergt dan nog weer een aantal extra handelingen, en je hebt geen statistieken voor je ticks hier. Op Untappd heb je die meen ik wel (als je tenminste wilt betalen voor die functionaliteit, maar op RB moet je betalen zonder dat je die functionaliteit krijgt), maar dat weet ik niet 100% zeker. Dus redenen te over om Untappd boven RB te verkiezen, ware het niet dat ze een terminaal zieke database zonder goeie moderators hebben en geen forum zoals hier.


Ah ok. Over de app kan ik niet oordelen. De mijne werkt al jaren niet dus ik doe er nooit wat mee.

Ticken vereist toch geen extra handeling op RB? Sterker nog, ik heb wel eens per ongeluk een bier getickt toen ik in de haast naast "rate this" drukte en plots een aantal sterren had geselecteerd, dus ik zie geen extra handelingen.

Waar je het gedronken hebt zet ik in mijn rating. Als je alleen maar wilt aangeven / bijhouden dat je het bier op hebt is dat ook niet zo interessant toch?

Terecht geen statistieken voor je ticks. Het is niet voor niets RATEbeer.


Ik heb meer t idee dat je het ook niet WILT zien. Functionaliteit, gebruiksgemak zijn allemaal vele malen groter bij Untappd, vooral omdat het zoveel simpeler is en je niet zoveel handelingen hoeft te doen. En ja, je kunt ticken op RB, maar dat is retesaai want verder heb je er niks aan. Ja, de RB app van Eric is goed, en ja Beerbuddy is ook goed. Maar meestal gebruik ik de volledige website van RB. Je hoeft bij untappd gewoon niet zoveel te doen. Je bent inderdaad dan een beetje de enorme vetklep die met zn voetbalshirt aan zegt dat ie zo van sporten houdt, zonder het zelf ook daadwerkelijk te doen. Voelt heerlijk. Je houdt gewoon tijd over om van je bier te genieten. Zou voor jou helemaal een uitkomst zijn, kun je nog een 2e keer gaan roken tijdens een bierfestival
Enniewee, voor ik volledig op untappd overstap zal er nog wel heel wat moeten gebeuren, maar feit is wel dat zeker met zo’n festival als afgelopen zondag het meer op werken lijkt om op RB te zitten dan echt genieten van bier.

En OT: Untappd wordt een reclamezuil, veel gebruikers gaan stoppen, tenzij ze maar een klein bedrag per maand hoeven te betalen om die shit te mogen missen.

 
joes
beers 93 º places 9 º 06:06 Wed 1/20/2016

Juist door zijn eenvoud heeft untappd nog wel een flinke groeipotentie, de markt ervoor is veel groter dan de ’serieuze’ sites RB en BA. In de USA is het helemaal groot, daar zit zowat iedereen in de brewpub met untappd voor zich. Met als gevolg trouwens dat daar veel meer en sneller nieuwe bieren in komen. Laatst nog één die nog niet op RB stond, maar op Untappd al 71 check-ins had.

Weet iemand toevallig hoeveel users untappd, ratebeer en beeradvocate (ongeveer) hebben?

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 06:08 Wed 1/20/2016

Originally posted by MaartenRF10
Kun je bij Ratebeer sterretjes geven en een paar woorden bij je tick schrijven?


Ja dat is raten. 85 karakters is niet meer dan een paar woorden. Dit zijn er nl. al 87.

 
joes
beers 93 º places 9 º 06:12 Wed 1/20/2016

Untappd 2 jaar geleden over de 1.000.000.

http://gregavola.com/post/73659113312/the-road-from-0-to-1000000-users-on-untappd

Hoewel oud, toch aardig om even te lezen.