Untappd overgenomen door Next Glass

Reads 6304 • Replies 127 • Started Tuesday, January 19, 2016 6:27:16 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 14:45 Wed 1/20/2016

Originally posted by Benzai
Badges of award jacht kan leuk zijn als je daarvan houdt idd, bijvoorbeeld als vergelijking op het halen van een level bij een computerspel, maar als je zoals je ook al zegt bij elke scheet een badge krijgt dan is het toch geen jacht meer?

Waar het om gaat, althans voor mij om dit punt in te brengen, is dat mensen soms als argument geven dat Untappd leuker is want daar kun je badges halen. En dan zeg ik: ja die krijg je bij elke twee bieren, dus als het je daar om te doen is dan zit je goed. Maar bier - wise kan ik zo iemand dus absoluut niet serieus nemen.
Wat heeft de jacht op badges met bier te maken? En waarin is dat anders dan de jacht op een nummertje? Waarom zou je een ratebier ticker dan ’bier-wise’ wel serieus nemen?

 
Borresteijn
beers 11252 º places 404 º 14:59 Wed 1/20/2016

Originally posted by tricksta_p
En om nog even mijn #1 Untappd ergernis te noemen, dat is toch wel dat je van elk bier een (2015) variant aan kan maken. Zo zie ik iemand een Brugse Zot (2015) inchecken, levert hem onterecht een extra tick op omdat hij vorig jaar de Brugse Zot (2014) incheckte en het bier is in principe hetzelfde. Het bockseizoen levert al helemaal databasevervuiling op.


Moet je eens een keer een discussie beginnen met die lui over de ’vintages’, pfffff.. "Nou, hij is dit jaar toch echt wel weer anders hoor" terwijl alles erop wijst dat het hetzelfde is, tot aan de op het etiket genoemde hopsoorten en gebruikte kruiden aan toe. Er is echt niet genoeg facepalmium in de wereld om dit onbenul te bestrijden. Ben gestopt met praten met die lui.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 15:05 Wed 1/20/2016

Je interpreteert em anders dan ik bedoel. Iemand die zegt "ik vind het bijhouden van mijn bieren op Untappd leuker want daar krijg je badges" doet het em dus om de badges. Wat ie drinkt, hoe het smaakt, hoe dat te omschrijven etc. etc. is dus niet of althans van ondergeschikt belang.

Je generaliseert vervolgens dat alle RB-tickers het alleen maar doen omwille van de jacht op een nummer. Dat lijkt me volstrekte onzin, al zal het op een enkeling best van toepassing zijn. Afgezien daarvan is iemand die steeds een beschrijving invoert -toegegeven: de een een stuk meer dan de ander- elke keer bezig met zich bewust te worden van wat ie proeft. En voordat dit weer verkeerd geïnterpreteerd wordt: hiermee zeg ik niet dat niemand op untappd bewust proeft, maar ik zeg dat ik de persoon die ik als voorbeeld nam -en anderen die het om dezelfde reden doen schaar ik ook op die hoop, inderdaad- die zijn gedronken bieren alleen maar tickt op untappd omdat ie dan bij elke scheet een leuke badge krijgt, dat ik die perso(o)n(en) niet serieus kan nemen.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 15:12 Wed 1/20/2016

Originally posted by MonsterMagnet
Ratebeer is in eerste instantie een drama in het gebruik voor de meeste mensen. Het is ook gewoon een zooitje.


Hier ben ik overigens nog wel benieuwd naar. Wat vinden mensen toch zo moeilijk? De mensen die mij wat beter kennen weten dat ik een complete digibeet ben en toch is ratebeer zelfs mij gelukt en echt niet pas na 2 jaar oefenen. Ik bedoel, wat doe je op Untappd dan dat het zoveel makkelijker maakt? Verbeter me als ik het fout heb:

Untappd
Log in
Zoek bier op
Klik bier aan
Klik op bierdoppen / geef cijfer
Klik op ok / check in ?? (mss hoeft dat niet??)

Ratebeer
log in
zoek bier op
klik bier aan (of klik direct op ’rate’ als je de extra keer klikken kut vindt)
voer rating in
klik op ’add rating’

Waar zit em dat simpele van untappd en moeilijke van RB nou?

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 15:25 Wed 1/20/2016

Allemachtig, het houdt de gemoederen wel bezig zeg. Ga eens bier drinken!

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 15:27 Wed 1/20/2016

Originally posted by PotjeBier
Allemachtig, het houdt de gemoederen wel bezig zeg. Ga eens bier drinken!


In progress :P

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 15:47 Wed 1/20/2016

Originally posted by Benzai
Je interpreteert em anders dan ik bedoel. Iemand die zegt "ik vind het bijhouden van mijn bieren op Untappd leuker want daar krijg je badges" doet het em dus om de badges. Wat ie drinkt, hoe het smaakt, hoe dat te omschrijven etc. etc. is dus niet of althans van ondergeschikt belang.

Misschien schrijf je wat anders dan je bedoeld, maar "ik vind het bijhouden van mijn bieren op Untappd leuker want daar krijg je badges" is toch niet hetzelfde als "Ik drink bier om Untappd badges te ’verdienen’"?! Dat lijkt me een quote van iemand die het leuker vind om simpel in te checken en een badge te krijgen dan een iets uitgebreidere rating te schrijven. Niet meer dan dat.

Originally posted by BenzaiJe generaliseert vervolgens dat alle RB-tickers het alleen maar doen omwille van de jacht op een nummer.
En dat doe ik heel bewust omdat jij alle Untappd gebruikers in de geval generaliseert. Maar goed, het zal wel een gevalletje langs elkaar heen praten zijn.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 16:07 Wed 1/20/2016

Originally posted by MonsterMagnet
Originally posted by Benzai
Je interpreteert em anders dan ik bedoel. Iemand die zegt "ik vind het bijhouden van mijn bieren op Untappd leuker want daar krijg je badges" doet het em dus om de badges. Wat ie drinkt, hoe het smaakt, hoe dat te omschrijven etc. etc. is dus niet of althans van ondergeschikt belang.

Misschien schrijf je wat anders dan je bedoeld, maar "ik vind het bijhouden van mijn bieren op Untappd leuker want daar krijg je badges" is toch niet hetzelfde als "Ik drink bier om Untappd badges te ’verdienen’"?! Dat lijkt me een quote van iemand die het leuker vind om simpel in te checken en een badge te krijgen dan een iets uitgebreidere rating te schrijven. Niet meer dan dat.


Precies, dus die is in de eerste plaats bezig met badges verdienen (en bij te houden wat ie gehad heeft) ipv het bier te proeven en beoordelen.

Originally posted by MonsterMagnet
Originally posted by BenzaiJe generaliseert vervolgens dat alle RB-tickers het alleen maar doen omwille van de jacht op een nummer.
En dat doe ik heel bewust omdat jij alle Untappd gebruikers in de geval generaliseert. Maar goed, het zal wel een gevalletje langs elkaar heen praten zijn.


Dat denk ik ook, want ik heb het nog eens snel nagelezen, maar ben toch wel heel benieuwd waar ik alle untappd gebruikers over 1 kam heb geschoren. Ik geef vgm een duidelijk voorbeeld van ’een persoon’ en de redenen waarom het voor mij niets zou zijn en zelfs op pagina 1 als je dat gelezen hebt dat ik zeker niet vind dat de hele website nutteloos is en ook ons niets heeft gebracht. Dus generalisatie of over 1 kam scheren is vgm in deze discussie niet op mij van toepassing.

 
tricksta_p
beers 12009 º places 413 º 16:54 Wed 1/20/2016

Overigens, voor de goede orde, krijg je bij elke 5 bieren een badge, niet bij elke 2 (al scoor je er inderdaad soms meerdere tegelijk ivm overlap).

 
tricksta_p
beers 12009 º places 413 º 16:56 Wed 1/20/2016

Originally posted by Borresteijn
Moet je eens een keer een discussie beginnen met die lui over de ’vintages’, pfffff.. "Nou, hij is dit jaar toch echt wel weer anders hoor" terwijl alles erop wijst dat het hetzelfde is, tot aan de op het etiket genoemde hopsoorten en gebruikte kruiden aan toe. Er is echt niet genoeg facepalmium in de wereld om dit onbenul te bestrijden. Ben gestopt met praten met die lui.


Wat je zegt inderdaad, ik heb het een aantal keer aangekaart en het enige antwoord was iets in de trant van "op het moment hanteren we dit vintages systeem, is nu niets aan te doen, wellicht in de toekomst". Maar ik moet wel zeggen dat de beheerders, met name Greg Avola, snel en persoonlijk reageren op klachten, verzoeken e.d.