RateBeer
home Home > Forums >
Metros > Netherlands | Beer Talk | Site News | Beer Trade | Beer Travel | Food/Beer | For Sale | New Here | Homebrew | Non-US | Industry | OT - Lite | OT - Medium

Vakantie?

read 2959 times • 69 replies • posted 7/19/2012 4:14:18 AM

Thread Frozen
Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

premium
DutchDrebus 3792:30
Vanaf Amsterdam is ook bijna alles 130, inclusief afsluitdijk. En de afsluitdijk had ik nog nooit getrotseerd.
Tevens bleek er bij Nijmegen nogal wat fileleed te zijn.

Bovendien was een klein stukje omrijden geen ramp en ik durf te beweren dat het omrijden zelf niet meer dan een half uur uit maakte op het hele traject :p
8/21/2012 9:59:53 AM

Private message send the author a private message

premium
MrHangover 2449:62
Net terug uit Sicillie mannen en niks bierigs meegemaakt. Alle winkels zijn altijd gesloten of twee uur per dag geopend en het was te heet om ergens anders heen te reizen per trein. Wel een heerlijke vakantie gehad btw...
8/22/2012 4:05:04 AM

TreinJan 4:178
Originally posted by Countbeer
Originally posted by TreinJan
Tja, vakantie. Ben net terug uit Duitsland, Oberpfalz en Franken. Was redelijk bierig. Voor wie een redelijk alcoholisch verhaaltje wil lezen: http://bierentrein.wordpress.com/2012/08/16/ebbelwoi-zoigl-en-kellerbier/

Flink stuk geschreven, erg leuk om te lezen. Moet een mooie reis zijn geweest.
Goed verslag, al moet ik zeggen om mijn dorst compleet te maken, een foto zou niet misstaan. Maar desalniettemin, een mooi reis verslag!

Ik vond het zelf ook wat kaal, heb er dus een paar kiekjes bij gezet. Het blijkt dat ik bij Wordpress veel meer (MB’s) kan uploaden dan ik dacht.
8/27/2012 4:11:15 AM

premium
Countbeer 4303:201
Afgelopen weekend terug gekomen van mijn vakantie aan de kust van Frankrijk.
Flink wat ciders, zoals ik al voorspelde, erg lekker.
Maar de micro brouwerijtjes zijn erg goed bezig daar, als eerst knallen ze uit de grond, tweedes zijn hun bieren vrijwel overal te koop: in de supermarkten, lokale winkels en zelfs op toeristen plekken en ten derde beginnen ze naast de vele typische stijlen (ambree, biere de garde, blonde, etc.) langzaamaan ook andere stijlen te brouwen. Kortom een land om in de gaten te houden.
Verder viel me trouwens op dat de cafe’s, eettenten, restaurants, etc. ook meer bieren op de kaart hebben staan dan jaren geleden (helaas betaalde je wel eens 5€ voor een Orval...), maar goed het is vakantie! Ook hier en daar wat kleine bier achtige cafe’s (niet echt iets om hier toe te voegen...) en Leffe is er wel echt the bomb! Dat schenken ze trots in bijna elke tent, hahaha...
Op de terugweg nog langs Dranken Geers en ik ben weer voorzien van genoeg lekkers de komende maanden... En dan Borefts nog ajaj... 

@TreinJan, mooe foto’s. Zie graag nog meer!
9/18/2012 3:30:05 AM

premium
MrHangover 2449:62
zeker leuk om te zien dat ook Frankrijk nu begint met brouwen, komen soms zeker interessante dingen uit. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar waar we zijn over twee jaar met de brouwstatus van Frankrijk en Spanje. Wie zal het zeggen, misschien ontwikkelen ze wel een heel eigen brouwstijl...
9/18/2012 6:09:12 PM

premium
erickok 3410:152
Ik denk dat Frankrijk Spanje gaat inhalen, maar dat idee is misschien geboren uit hoop. :-)

Zoals sommige wel hebben gezien zit ik in Florida. In ieder geval al mijn laatste stijlen getickt, Jee! En donderdag naar Cigar City. Niet dat je hier ver hoeft te gaan voor craft beer trouwens...
9/19/2012 6:45:07 AM

premium
altonbrownd 3766:213
#Eric, Mooie "Natural Ice" tick. Ga je ook Places raten?
9/19/2012 6:53:29 AM

premium
Countbeer 4303:201
Helemaal vergeten, "Natural Ice" ook in de usa gehad, niet te zuipen!
9/19/2012 7:13:43 AM

premium
bierkoning 9999:251
Ik ga 3 oktober ’s ochtends vroeg naar Neuhaus bij Windischeeschenbach. Zoiglfest. Ontzettend lekker bier, die Zoigl, zeker met een Brotzeit erbij. Ondergistend, zo basic als de pest, maar onderschat.

4 oktober rondje door de Oberpfalz, paar bierwinkels, zoigltenten en mini-brouwerijtjes afgrazen. Vrijdag via Kemnath, Bayreuth en Bamberg weer naar huis. heb er zin in. Vrouw gaat zowaar mee, die vindt het daar ook mooi.

Maar eerst Borefts ;-)

9/19/2012 7:35:39 AM

premium
erickok 3410:152
Ik heb een Natural Ice in mijn koffer en als die niet te zwaar wordt neem ik hem mee naar voor jullie als Malt Liquor tick. :-)

Ja ga ook een paar places raten, maar zullen er ’maar’ 5 ofzo zijn aangezien ik hier al eens was.

bierkoning’s plannen zien er ook goed uit!
9/19/2012 3:00:54 PM

Home > Forums > Netherlands

Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
Copyright © 2000-2014,
RateBeer LLC. All rights
reserved.
about us
About RateBeer
FAQ
Contact/Feedback
New Beers