RateBeer
home Home > Forums >
Metros > Norway | Beer Talk | Site News | Beer Trade | Beer Travel | Food/Beer | For Sale | New Here | Homebrew | Non-US | Industry | OT - Lite | OT - Medium

Vinmonopolets nyheter i mai

read 3874 times • 83 replies • posted 4/29/2013 4:57:19 AM

Thread Frozen
Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

premium
Beer4000 4614:113
Øl med frukt, kaffe, sjokolade, lakris, chilli, whisky, cognag, rom, julekrydder, hyllebærblomst eller honning osv. Ser ikke helt hva som setter ingefær i en særstilling? Du er helt innforbi ;-)

Nøgne Ø importerte foresten Hitachino Nest ølene for en tid tilbake så Ingefær ølet kunne kjøpes på Patricks en priode. Jeg er glad i smaken av ingefær, men synes ofte den blir litt overdrevet (spesielt blant britiske bryggerier) men denne versjonen var litt mer neddempet slik at også ølet kom frem i smaken.
5/7/2013 5:03:23 PM

Private message send the author a private message

premium
esp0r 2099:48
Fspirit; her på RB er det lov å like alle ølstiler
5/7/2013 11:45:32 PM

premium
Sigmund 5313:144
Originally posted by esp0r

... unntatt de ingefærølene / ginger ales som ikke er øl, men brus / blandevann. Men går ut fra at det er EKTE øl med tilsatt ingefær som man er ute etter her.
5/8/2013 1:35:12 AM

premium
Originally posted by Sigmund
Originally posted by esp0r

... unntatt de ingefærølene / ginger ales som ikke er øl, men brus / blandevann. Men går ut fra at det er EKTE øl med tilsatt ingefær som man er ute etter her.

Det er i alle fall ØL med ingefær som det ventes på fra Hitachino Nest. Saft og brus med ingefær er en annen sak ja. Det skulle tatt seg ut her på RB, det ville vært som å omtale den vanlige Sommersby som en sider oops
5/8/2013 3:15:24 AM

premium
Meilby 8271:57
Originally posted by Beer3000
et skulle tatt seg ut her på RB, det ville vært som å omtale den vanlige Sommersby som en sider oops

I det minste kan Sommersby da forveksles med en sider i fargen. Det kan man ikke sige om Olvi Kevyt Siideri Omena-Päärynä.
5/8/2013 3:20:39 AM

premium
Originally posted by Meilby
Originally posted by Beer3000
et skulle tatt seg ut her på RB, det ville vært som å omtale den vanlige Sommersby som en sider oops

I det minste kan Sommersby da forveksles med en sider i fargen. Det kan man ikke sige om Olvi Kevyt Siideri Omena-Päärynä.

Kas kun siinä on 50 % enemmän aitoa mehua kuin tavallisessa siiderissä. (Nå når det er 50% mer juice enn en normal reell cider.) Man kan undres over hva de betrakter som normal cider. Cider bør helst være tettest opp mot 100% eplesaft
5/8/2013 3:54:21 AM

premium
Sigmund 5313:144
Til tross for det meget upassende "Beer"-navnet er denne ikke en øl: http://www.ratebeer.com/unlisted.asp?bid=157198 . Men vi har likevel tatt Crabbie’s inn på Cardinal - den er et ålreit forfriskningsalternativ for dem som ønsker en frisk drink med bare 4% alkohol, servert over isbiter. Men et alternativ til ekte øl er den jo ikke - de som kjøper Crabbie’s er nok oftest folk som ikke er så glade i øl.

(Beklager digresjonen - et avvik fra trådens tema! Crabbie’s er i dagligvarebutikk, ikke på polet!)
5/8/2013 4:24:55 AM

Fspirit 45:
Ja, det er heldigvis ekte ingefærøl jeg er ute etter :P Jeg er vel en av de få som liker at ingefæren får lov til å dominere smaken i en del øl. Så er jo jeg en person som kan gå å knaske på rå ingefær i hverdagen også da.
5/8/2013 7:39:25 AM

premium
Originally posted by Fspirit
Ja, det er heldigvis ekte ingefærøl jeg er ute etter :P Jeg er vel en av de få som liker at ingefæren får lov til å dominere smaken i en del øl. Så er jo jeg en person som kan gå å knaske på rå ingefær i hverdagen også da.

wow
5/8/2013 4:12:12 PM

Fspirit 45:
Du må utfordre smaksløkene gutt :P Ingefær kan også brukes til så mye annet, akkurat som forskjellige typer løk kan den få mange gode matretter enda bedre. Feks. når du koker torsk, ha i litt ingefær. Lei av den kjedelige kaffen på jobb? Ingefær er løsningen! Plagsomme måser når du griller på balkongen? Surr et stykke skinke rundt et rått stykke ingefær, og gi dem et festmåltid de aldri glemmer.

Tror jeg har drukket en belgisk øl for mye i kveld :)

Uansett, ser at flere øl kan bestilles nå. Lurer på når jeg skal få tid til å drikke noen av ølene jeg har samlet opp her, begynner å bli dårlig plass...
5/8/2013 5:34:07 PM

Home > Forums > Norway

Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Copyright © 2000-2014,
RateBeer LLC. All rights
reserved.
about us
About RateBeer
FAQ
Contact/Feedback
New Beers