RateBeer
home Home > Forums >
Metros > Norway | Beer Talk | Site News | Beer Trade | Beer Travel | Food/Beer | For Sale | New Here | Homebrew | Non-US | Industry | OT - Lite | OT - Medium

Vinmonopolets nyheter i mai

read 3873 times • 83 replies • posted 4/29/2013 4:57:19 AM

Thread Frozen
Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

premium
ClubGonzo 4232:33
Originally posted by Sigmund
... men både Maiella Bucefalo og Achel Extra er fortsatt bestillbare i polets nettbutikk! For et system (eller mangel på sådant)! Jeg la like godt inn ny bestilling på dem begge to, så har polet noe å jobbe med ...

Har noen av dere andre fått bestilt disse to?

Velkjent problem dette. Øl ligger ute, men har ikke kommet fra leverandøren enda! Jeg har prøvd å påpeke dette til polet flere ganger, men får ikke særlig gehør. Det kan da ikke være så innforjævlig vanskelig å IKKE LEGGE TING UT FØR DE ER PÅ LAGER???
5/14/2013 2:26:00 AM

Private message send the author a private message

premium
gunnar 5665:382
Var en tur på Kvadrat nettopp, og de hadde fått både Speedway Stout og 10 Commandments i hyllene
Så da var denne helga i boks, neste helg er det Drammen som gjelder
5/15/2013 6:08:55 AM

premium
esp0r 2099:48
Ja, Speedway Stout, IPA og Nut Brown fra Alesmith inne i Vika også. Ble et par flasker Speedway; koster å være kar :)
5/15/2013 11:34:57 AM

Odland 137:34
Oh mama! Speedway er verdt hver krone.
5/15/2013 11:50:14 PM

premium
Originally posted by Odland
Oh mama! Speedway er verdt hver krone.

Er faktisk uenig; synes den var god første gang jeg drakk den (i 2010) men da hadde jeg lite erfaring. Nå, maaange stouts senere, synes jeg den er veldig endimensjonal og filter-kaffe-preget og rett og slett ganske oppskrytt i forhold til mange andre gode imperial (coffee) stouts. En grei nok øl, men waaaay overrated.

Men kanskje barrel aged-versjonen er bedre? ISO.
5/16/2013 3:33:24 AM

Odland 137:34
Nå nå. Ikke si ting du angrer på nu. Ellers bøir det fistycuffs. Klart det finnes mer spennende stout-varianter. Men som en straight up, no fuzz, no muzz impy stout er den pure manna. Om den har fått litt alder på seg og ikke minst er oppbevart skikkelig.
5/16/2013 4:34:31 AM

premium
Sigmund 5312:144
ClubGonzo, you’re not worthy! Odland har selvsagt rett. Know that.
5/16/2013 3:00:08 PM

premium
Nei, her står jeg godt plantet mot strømmen. For mye filterkaffepreg, for lite...annet. Skal jeg ha kaffepreg i en stout bør det i det minste være espresso, som i Beer Geek Brunch Weasel-serien.

Gi meg en NØ IS any day, eller en Oscar Blues Ten Fidy - DET er straight up, no fuzz imp stout det. Og de er dessuten mye mer tilgjengelige og billigere.
5/16/2013 3:40:42 PM

premium
Inbreak 2403:
Støttar opp om Stian, men eg bannar ikkje berre i kirka, eg brenn ned heile driten. Speedway Stout er rett og slett gørr KJEDELIG! Kanskje kan den bli veldig bra med litt lagring, eit par flasker står i boda til formålet. Vil nokk tenke meg at dei andre SS enn den vanlige er bedre også, men trur nokk fortsatt det er typisk amerikans overrated som masse anna. (Blodfersk Dark Lord fekk av meg 0,9 i score).
5/21/2013 1:26:06 AM

premium
daje 2609:
Speedway Stout er da finfine saker! Scoren her inne er sikkert litt farga av klassisk overhypet amerikansk som inbreak er inne på, men -kjedelig- kan jeg ikke si meg enig i.

Uansett, at slike øl som før var "umulig" å huke tak i (også en medvirkende faktor til overrating i mange tilfeller) er blitt hyppig tilgjengelig i den grad at man diskuterer hvorvidt det er verdt å kjøpe den i det hele tatt er ganske beskrivende for utviklingen på ølscenen i Norge, med en stadig voksende tilgjengelighet. Det er verdt en skål og en god øl!

Selve Speedway Stouten har jeg drukket ved et par anledninger tidligere, og da jeg fant den på Vika måtte jeg ikke tenke meg om to ganger, tok med et par stykker hjem.

Så håper jeg bare de er like ålreite som jeg husker dem :)
5/21/2013 3:17:20 AM

Home > Forums > Norway

Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Copyright © 2000-2014,
RateBeer LLC. All rights
reserved.
about us
About RateBeer
FAQ
Contact/Feedback
New Beers