RateBeer
home Home > Forums >
Metros > Norway | Beer Talk | Site News | Beer Trade | Beer Travel | Food/Beer | For Sale | New Here | Homebrew | Non-US | Industry | OT - Lite | OT - Medium

Vinmonopolets nyheter i mai

read 3725 times • 83 replies • posted 4/29/2013 4:57:19 AM

Thread Frozen
Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

premium
esp0r 1908:45
Jeg er enig med Stian mtp at NØ IS og Mikkeller BGBW-serien er topp kvalitet når det kommer til skikkelig imperial stout. Har drukket en del amerikanske som har skuffet meg i forhold til hype og score på ratebeer. Men Speedway drakk jeg så sent som i januar; og den var veldig god da. Jeg pleier ikke å være nådig med øl jeg har høye forventninger til; ble for eksempel ganske skuffet over Stone sin RIS.
5/21/2013 4:00:12 AM

Private message send the author a private message

Fspirit 44:
Hvor får dere tak i alt dette gullet? Jeg kaster penger på skjermen...ingenting skjer :P For oss som ikke får lov av kona til å bruke for mye av leiligheten til lagring er det vanskelig å samle opp mye bra til trading.

Nøgne Ø sin Imperial Stout er god, men den må jeg være i riktig humør til pga. den litt salte lakrissmaken jeg synes den har.
5/21/2013 5:13:59 AM

premium
gunnar 5129:338
Rødhette observert på Kvadrat.
5/21/2013 6:29:38 AM

premium
ClubGonzo 3873:33
Føler egentlig at bare 1 av kanskje 4-5 høyt ratede amerikanske imperial stouts er noe særlig bedre enn mye av det som lages her på berget, og har vel justert trades og fokus på netthandling, etc. etter dette. F.eks. enig med espOr i at Stone sin IS var oppskrytt (en av flere). For tiden er jeg mer interessert i å smake flere øl (tenk: bredde - det er mye godt i forskjellige ølstiler der ute) fra gode/interessante/nye bryggerier enn å jakte på de tyngste hype-ølene. Men jeg er fortsatt ikke så blasert at jeg sier nei takk hvis de kommer min vei og ikke er alt for overprisede, selvsagt.

Og ja: det er veldig positivt for norsk øl at vi i det hele tatt har denne debatten! :-D
5/21/2013 6:42:16 AM

premium
Sigmund 4949:141
Har fått alle ølene jeg bestilte fra nettbutikken nå. Var dessuten i dag innom polet på Kvadrat (spesialutvalg og greier), skulle bare ha et par øl som jeg var tipset om, og kom ut igjen med øl for kr 1850 (muligens inkl. et par duplikater fra tidligere innkjøp). Det begynner å bli ganske kostbart å støtte opp om nye italienske mikrobryggerier nå - jeg synes selvsagt det er strålende at slike bryggerier er i vekst, men lurer litt på om de begynner å bli overrepresentert på polet, sammenholdt mot store ølland som Storbritannia, USA, Tyskland, Danmark og Tsjekkia. Overpriset er de ihvertfall så det holder!
5/21/2013 11:25:37 AM

premium
Beer4000 4402:104
Men så er det jo så fine flasker da ;-)
5/21/2013 12:43:56 PM

premium
Inbreak 1897:
Reknar med det er Stone Russian IS det er snakk om? Ikkje komt så langt eg har smakt den endå, står fortsatt og godgjer seg i boda.
5/21/2013 11:57:09 PM

premium
Inbreak 1897:
Vart nokk eit dyrt polslepp ja. Henta 5 store kolli på polet i går. :P
Litt nytt, litt til lagring, og ein del nytt heldigvis til deling med eit par andre.
5/21/2013 11:58:13 PM

premium
ClubGonzo 3873:33
Originally posted by Sigmund
Har fått alle ølene jeg bestilte fra nettbutikken nå. Var dessuten i dag innom polet på Kvadrat (spesialutvalg og greier), skulle bare ha et par øl som jeg var tipset om, og kom ut igjen med øl for kr 1850 (muligens inkl. et par duplikater fra tidligere innkjøp). Det begynner å bli ganske kostbart å støtte opp om nye italienske mikrobryggerier nå - jeg synes selvsagt det er strålende at slike bryggerier er i vekst, men lurer litt på om de begynner å bli overrepresentert på polet, sammenholdt mot store ølland som Storbritannia, USA, Tyskland, Danmark og Tsjekkia. Overpriset er de ihvertfall så det holder!

+ 1. Hadde jeg ikke vært håpløs Ratebeer-ticker-junkie hadde jeg virkelig ikke giddet å kjøpe rubbel og bit av disse. De er overprisede, overrepresenterte og generelt lite interessante.
5/22/2013 12:36:49 AM

premium
tfredvik 1031:20
Originally posted by OleR
Originally posted by tfredvik
«Det viser seg dessverre at 6706002 Haandbryggeriet Krekling og 2094002Haandbryggeriet Norse Porter ikke kan leveres fra leverandør, og vi har derfor annullert den fra din bestilling.»
D’oh!

Begge er lagervare, begge kan leveres. Prøv igjen over helgen...

Jammen det var da som... Noen dager etter at jeg fikk beskjed om at Krekling ikke kan leveres fra leverandør dukka den opp på nettsidene igjen, så 13. mai bestilte jeg på nytt en flaske. I dag fikk jeg e-post om at den var utsolgt fra leverandøren igjen! Hø?
5/22/2013 1:27:19 AM

Home > Forums > Norway

Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Copyright © 2000-2014,
RateBeer LLC. All rights
reserved.
about us
About RateBeer
FAQ
Contact/Feedback
New Beers