Voer voor de admins

Reads 23560 • Replies 343 • Started Sunday, June 22, 2014 4:07:14 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Borresteijn
beers 11255 º places 404 º 00:10 Fri 7/25/2014

Originally posted by caesar
Ik verwacht ook wel dat hij een keer opnieuw toegevoegd zal worden. Grondig zoeken en vergelijken zit er vaak niet in bij mensen ...

Verder hebben we het al eerder gehad over de Ramses Shire Stout Whisky Barrel. Ik zit er over te denken om de ’met hout’ te aliasen naar de Eiken/whisky barrel versie, aangezien er op het label (wat ik hier voor mijn snufferd heb) duidelijk hout als ingredient vermeld. Maar ik kan me een pleidooi herinneren (wat ik niet meer terug kan vinden op het forum), dat een aparte entry wellicht rechtvaardigde. Dit is het moment om dit opnieuw te voeren. Anders alias ik hem alsnog :P


Geen alias m.i.(zie Ratebeer ergernissen pagina 5 e.v.)
Enkele quotes: Erickok:
This just in: Ramses Bier Shire Stout Eiken variaties zijn samengevoegd.
http://www.ratebeer.com/beer/beer-name/164351/101051/

Waarom? Het waren duidelijk 2 verschillende versies: 1 met houtsnippens gelagerd (met 8.6% abv en hout in de ingredientenlijst) en 1 op houten vat gelagerd (9.6% en geen hout als ingredient). Echt een onnodige merge als je het mij vraagt.

Borresteijn:
Door hout was Randall als ik het me goed herinner, dus eigenlijk al geen aparte entry waard. Met hout was met houtsnippers op t vat gelagerd. In feite ook maar een enkele cask volgens mij, maar dat terzijde. Whisky en Eik lijken mij toch niet hetzelfde, maar wellicht dat de merger meer info heeft?

Borresteijn:
Zeg, die Shire Stout varianten wordt wel een potje nu. Met Hout was cask only bij de Wildeman. Bierfestival Delft was Door Hout. De flesbieren zijn Whisky en Eik (met hout als ingredient, zoals Eric ook aangeeft). Nu worden er ratings op verkeerde plekken gezet.

Zo, heb t even voor je samengevat. Succes met het oordeel. Oftewel: Whisky en Eik weer uit elkaar, met Hout bij Eik, door Hout Unrateable omdat het randallized was.

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 00:22 Fri 7/25/2014

Eerlijk gezegd, nu de eerdere Shire Stout merge al is gebeurd en ongetwijfeld onomkeerbaar is, zeg ik: ekker alles samenvoegen. Er is een goed punt te maken om de samen te voegen (namelijk dat het onduidelijk is) en om ze apart te houden (namelijk wel degelijk verschil in brouwmethode en op fles ook in de ingredientenlijst), maar zoals het er nu bij staat is het slechtste compromis.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 00:36 Fri 7/25/2014

Over de Shire Stout: op de whisky barrel staat ook duidelijk hout als ingredient. Dus dat verschil in ingredientenlijst zie ik niet. En ik kan geen etiketten vinden die dat Eiken als naam aangeven. Dus waar is het bewijs dan dat het twee verschillende varianten zijn?
Verder proef ik geen whisky in de zgn whisky barrel, eens te meer een suggestie richting het samenvoegen van de twee bieren.

Als het alleen een cask-only met houtsnippers was, dan zou het nog (met door de vingers heen zien) een aparte entry kunnen zijn. Maar dan moeten er wel flink wat ratings verplaatst worden en het bier geretired.

Ik moedig overigens iedereen aan, om bij de description een ingredientenlijst te zetten. Of als je die hebt, maar je kan het niet toevoegen: stuur even corrections. Dan kan ik het aanpassen.

 
Borresteijn
beers 11255 º places 404 º 00:50 Fri 7/25/2014

Originally posted by caesar
Over de Shire Stout: op de whisky barrel staat ook duidelijk hout als ingredient. Dus dat verschil in ingredientenlijst zie ik niet. En ik kan geen etiketten vinden die dat Eiken als naam aangeven. Dus waar is het bewijs dan dat het twee verschillende varianten zijn?
Verder proef ik geen whisky in de zgn whisky barrel, eens te meer een suggestie richting het samenvoegen van de twee bieren.

Als het alleen een cask-only met houtsnippers was, dan zou het nog (met door de vingers heen zien) een aparte entry kunnen zijn. Maar dan moeten er wel flink wat ratings verplaatst worden en het bier geretired.

Ik moedig overigens iedereen aan, om bij de description een ingredientenlijst te zetten. Of als je die hebt, maar je kan het niet toevoegen: stuur even corrections. Dan kan ik het aanpassen.


Shire Stout met Hout was cask only. Alleen de ratings van mij en fiulijn kloppen. Van Dutchbeerpages en deanso zijn van de Door Hout. Alles daarboven Whisky Barrel. Het fotootje klopt ook niet, die is van de Whisky Barrel. Man wat een potje is het zeg..
Nu zie ik op de Ramses site allemaal mooie flesjes met labels, maar mn internet crasht iedere keer als ik t wil openen. Wellicht kan iemand even kijken, hij noemt het Shire Stout Hout, maar ik kan niet zien of er Whisky Barrel op het label staat. Op de Pinkgron site van Harry Pinkster staat iig het Whisky Barrel label.

 
Borresteijn
beers 11255 º places 404 º 00:55 Fri 7/25/2014

En de met Hout was (volgens de medewerker bij de Wildeman) met cederhout, niet eikenhout.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 01:17 Fri 7/25/2014

Originally posted by Borresteijn
En de met Hout was (volgens de medewerker bij de Wildeman) met cederhout, niet eikenhout.


Tja, we weten allemaal hoe betrouwbaar de info van de Wildeman is (kuch!).

Edo en ik kijken vaak op bieretiketten.nl: gigantisch uitgebreide site met info. Hier zie ik geen hout. Op het etiket (ook wat ik hier in levende lijve voor mijn snufferd heb) vermeld: Eikenhout gerijpt Whisky Barrel.

Op zijn site noemt hij het Stout met Hout, maar dat is dus het plaatje van de whisky barrel.

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 01:18 Fri 7/25/2014

Op de website van Ramses zelf staat deze fles, met als titel "Stout met Hout". En dus met een ’stempeltje’ dat zegt "Whiskey Barrrel". Dat moet dus gewoon deze zijn.



De 2 flesversie op fles die ik heb gehad zagen er allebei zo uit, behalve dat het ’stempeltje’ bij de ene donkerder bruin was dan bij de andere. Op de ingredientenlijst van de ene stond WEL hout en de andere GEEN hout vermeld. Dat is logisch want in de ene (op de fles als 9.6% abv) zat geen hout maar was op hout gerijpt en de andere WEL houtsnappers zaten verwerkt. En allebei dus met de ’stempeltje’ "Wiskey Barrel".

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 01:23 Fri 7/25/2014

Dus als ik het goed begrijp, als er bij de ingredientenlijst ’hout’ expliciet bij staat, dan zou het volgens jullie onder de hout versie moeten vallen. En als dat er niet bij staat, dan zou het onder de whisky barrel moeten vallen. Ondanks dat bij beide er een sticker whisky barrel op zit?

Jullie spreken elkaar overigens behoorlijk tegen, wat het voor mij niet makkelijker maakt...

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 01:27 Fri 7/25/2014

Ik verwijs jullie graag naar de volgende pagina en klik vooral alle versies van de shire stout met hout aan: http://www.bieretiketten.nl/wp/?page_id=195&paginanr=ramses---------010-00

Hij gebruikt alle namen en ingredientenlijsten door elkaar. Ook het ABV varieert van 8.6, 9, 9.1, 9.3 en 9.6. De kleur en de plaats van het logo verschilt. De info over ceder, hout etc verschilt per etiket. En alles lijkt mij meer en meer hetzelfde te zijn.

 
Borresteijn
beers 11255 º places 404 º 01:49 Fri 7/25/2014

Originally posted by caesar
Ik verwijs jullie graag naar de volgende pagina en klik vooral alle versies van de shire stout met hout aan: http://www.bieretiketten.nl/wp/?page_id=195&paginanr=ramses---------010-00

Hij gebruikt alle namen en ingredientenlijsten door elkaar. Ook het ABV varieert van 8.6, 9, 9.1, 9.3 en 9.6. De kleur en de plaats van het logo verschilt. De info over ceder, hout etc verschilt per etiket. En alles lijkt mij meer en meer hetzelfde te zijn.


Nou, de slogan "moeilijk bier voor gecompliceerde mensen" klopt wel zeg.. Elke batch lijkt wel verschillend. Wat overigens wel weer een aparte entry rechtvaardigt, zijn de single hops; De ene Admiral, de ander Pilgrim.

Even samenvattend: Hij noemt het dus Shire Stout (met) Hout op de zijkant van het label. Op de voorkant Shire Stout Whisky Barrel. De caskversie, mits geen cederhout, kan dan evt bij de Whisky Barrel gevoegd worden. Is het überhaupt whisky barrel aged, of zit er hout in van een whisky barrel? Soms staat er wel hout op het etiket, soms niet, bij de ingrediëntenlijst. Het hout is de ene keer EBC 116, de andere keer 112. Dacht dat EBC voor kleur stond? Raarrrrrr.. Koffie is meestal Bio Koffie, 1x gewoon koffie. Is er al een mailtje naar Ramses gestuurd hierover?? Denk dat ie t zelf ook niet meer weet..