Voor hen die buiten de boot vallen

Reads 267 • Replies 4 • Started Saturday, March 22, 2014 7:15:33 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 07:15 Sat 3/22/2014

Geachte aanwezigen,

Regelmatig worden mensen in het ergenissentopic terecht afgebrand omdat zij behoorlijk ondermaats presteren. Maar er is goed nieuws: Ik ga er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat deze ergernissen ons in het vervolg minder vaak tegen het hoofd zullen stoten. De tijd van politieke correctheid moet maar eens afgelopen zijn. Met behulp van jullie, mijn trouwe aanhangers, natuurlijk.
Een serie SpoelenMaar artikelen zal zelfs de grootste bierpannenkoek omtoveren tot een ware bierheld zoals deze op ons forum regelmatig te vinden zijn. Dit is ons Nederland. Een land waarin wij, de bierliefhebbers, het voor het zeggen moeten hebben. Niet de 2e generatie kutwijnliefhebbertjes die als ware terroristen de kroegen en RateBeerdatabase onveilig maken. Dat Nederland, daar pas ik voor.

Eerst zal er een serie kennismakingen zijn met de verschillende bierstijlen, waarbij de pilsliefhebber langzaam wordt omgebogen naar een ware speciaalbierconnaisseur. De mistroostige beginner heeft het zelf nog niet door, maar voor hij het weet komt hij voor minder dan een barrel-aged whale met exclusivium hop het bed niet meer uit. Het eerste deel. het begin van de reis, is inmiddels te lezen via http://www.spoelenmaar.nl/cursusbiersnob1/

Later zullen natuurlijk ook zaken als de etiquette op bierfestivals en het professioneel beoordelen van de gedronken bieren de revue gaan passeren. Gebrek aan kennis mag geen excuus meer zijn, zodat alleen het onwil de reden kan zijn van dergelijk wangedrag.

Samen weten we meer dan alleen, dus vraag ik jullie: Wat mag er volgens jullie absoluut niet ontbreken in deze allesomvattende Cursus Biersnob? Met welke informatie kunnen we ervoor zorgen dat we mensen kunnen vormen naar ons niveau bierliefhebberij? Het voor ons vanzelfsprekend hoge niveau, dat voor de nieuwelingen in de praktijk regelmatig een tandje te zwaar blijkt te zijn. Het enige juiste niveau; de enige juiste manier om van bier te genieten.

Laten we taboes doorbreken en alles op alles zetten om mensen van degelijk onderwijs te voorzien. Gratis, zoals wij, de echte Nederlanders, het graag zien. Het zal een moeilijke strijd tegen de gevestigde orde worden, maar met onze gebundelde kennis kan het haast niet anders dan goed aflopen.

Willen we meer of minder ongeschoolde bierdrinkers?
Minder, minder, minder!
Dan gaan we dat regelen!

 
bartlebier
beers 4526 º places 177 º 07:39 Sat 3/22/2014

En al die macro-mokro’s zonder raszuivere dryhopspoeling buiten!

 
TreinJan
beers 4 º places 179 º 07:47 Sat 3/22/2014

gebrek aan onwil ?

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 07:58 Sat 3/22/2014

Gebrek aan wilskracht, kennis en kunde denk ik. Onwil lijkt me niet handig idd. Maar daar lezen we overheen in dit mooie betoog ;)

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 08:22 Sat 3/22/2014

Teveel passie zorgt er soms voor dat ik dat soort fouten over het hoofd zie.