overall
30
41
style

bottling
unknown

on tap
available

Regional Distribution

Add Distribution Data
RATINGS: 59   WEIGHTED AVG: 2.94/5   IBU: 44   EST. CALORIES: 147   ABV: 4.9%
COMMERCIAL DESCRIPTION
Bottle: Unfiltered
Light lager beer of a straw yellow colour, clearly inspired by Czech-German Pils beer. It is produced with the best raw ingredients, giving it a good bitter content and a marked scent of hop. Alcohol, body and aroma blend perfectly, giving life to a clean and dry taste. Great with fried dishes, simple seafood dishes and as aperitif

A tick is a star rating
  • Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


2.6
labeerinthum (1242) - Milano, ITALY - MAR 9, 2017
Bottiglia. Il gusto al naso rintraccia l’orzo. L’intensità olfattiva è normale e la persistenza olfattiva è sufficiente. Il cappello di schiuma ha una buona tenuta, è persistente e voluminosa. La grandezza delle bollicine è medio-fine. La carbonazione è media. La consistenza del liquido è limpida. Anche qui le bollicine sono medio-fini, con carbonazione abbondante, persistente ed insistita. Il colore è giallo dorato carico. Il corpo è rotondo. Il dolce è medio e l’amaro è medio: non si surclassano. L’intensità gustativa è normale e la persistenza gustativa è sufficiente. Il finale è bruschino e semplice. Il retrogusto è di media intensità. Il tetto della bocca restituisce sensazioni di cereali, pasta e verdure cotte.

3.5
canary dog (784) - Rutland, Vermont, USA - SEP 24, 2012
Not what I would call a pilsner exactly, but more like an American Pale Ale. Darker, sweeter, pinier, and more complex like a well-made PA. This one comes with an outstanding head, with tightly-wound bubbles, that remain throughout the glass.

3.2
marcot (770) - Campomorone, ITALY - SEP 21, 2011
In bottiglia ad Arenzano, non ricordo il locale.. una piacevole sorpresa, visto che mi ricordavo la linea "la matta", sul finale è un po’ troppo cerealicola ma comunque potabile.

2.8
jcweaver (770) - VA Beach, Virginia, USA - MAY 10, 2012
Bottle. Pours clear yellow with a small white head. Sweet malt aroma with yeast and spice notes. Sweet malty flavor with some spice notes. Slightly bitter grassy finish.

3
Gubihumle (610) - Nørre Aaby, DENMARK - FEB 24, 2016
Farven er mørkegul og skumkronen er hvid. Aromaen er græs, humle og citrus medens smagen er malt græs og citrus. Kan anbefales!

2.5
Diabobale (563) - ITALY - APR 12, 2015
Nel bicchiere si rivela di un colore giallo paglierino molto opalescente ma non torbido, con un bellissimo cappello di schiuma bianca, abbondante, molto fine e di lunghissima persistenza. Al naso, lievissime note floreali, alcune speziate e altre erbacee, sono però scalzate dai sentori del lievito, forse un po’ troppo esagerato rispetto agli altri. Al palato ti accorgi del grande difetto: carbonazione eccessiva, con un corpo molto watery e poco sotto la media, che porta quasi alla paralisi della lingua risultando troppo allappante. Il gusto però è nella norma dello stile, con una buona presenza dei cereali seguiti da un buon amaro finale tendente all’erbaceo ma che alla lunga sembra quasi terroso. Non è male tutto sommato, ma disequilibrata sicuramente lo è.

3.4
bmsulliv (219) - - AUG 13, 2015
Hazy unfiltered gold lager. Slightly sour nice kinda funky pilsener. In lipari from shop near port. Served slightly warm on boat

2.8
subcombicio (203) - Marghera, ITALY - AUG 19, 2013
Buona ma troppo classica nello stile. In mercato di birre così se ne trovano a iosa.


We Want To Hear From You



Join us! RateBeer is made by beer enthusiasts for the craft beer community. Your basic membership is free and allows you to read all beer ratings. Click here to create your account... and give your opinion!

Join Us »



Page  1 2 3 4 5  6 
A tick is a star rating
  • Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5