Aksjesalg i RB

Reads 1678 • Replies 14 • Started Tuesday, June 6, 2017 6:47:10 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Beer5000
beers 10641 º places 284 º 06:47 Tue 6/6/2017

Diskusjonen raser over alt i sosiale medier inkludert den internasjonale delen av RB forum, mens vi stort sett begrenser oss til å gratulere hverandre med milstones her. Noen som har egne betraktninger og ikke minst ville det vært interesant om våre administrator kunne koste på seg en kommentar, regner med det er sluppet litt informasjon via admin forumene også. Kanskje vi kan få noen nyttige inspill i noe som jeg føler er blitt en orkan i et ølglass. Samenlignet med untapd og deres salg av badger til bransjen er vel dette ikke så rare greiene eller?

 
Bryne
places 1617 º 08:49 Tue 6/6/2017

Eg er bare ein enkel ølnerd, veit lite om kva som rører seg på toppen i hierarkiet. Men, kan dette blåse meir liv i og modernisere RateBeer, er det bare bra. PS: eg har ikkje orka å sette meg inn i alt ståheien rundt dette aksjesalget.

 
Beer5000
beers 10641 º places 284 º 08:59 Tue 6/6/2017

Originally posted by Bryne
Eg er bare ein enkel ølnerd, veit lite om kva som rører seg på toppen i hierarkiet. Men, kan dette blåse meir liv i og modernisere RateBeer, er det bare bra. PS: eg har ikkje orka å sette meg inn i alt ståheien rundt dette aksjesalget.


En ærlig sak, problemet er vel at det er ganske mange som ikke har hatt ork til å sette seg inn i saken men masse av ork til å skrike og brøle om hvor galt dette er.

 
Inbreak
beers 9949 º 11:03 Tue 6/6/2017

Har lest ein del, men ikkje gidda å lese alt. Ein del usaklig piss som kjem ut. Veit i grunnen ikkje heilt kva eg skal tru sjølv. Har i grunnen lagt ned alt for masse tid til å berre klippe navlestrengen heil. Samtidig synst eg det stinkar at det har vorte hemmeligholdt så lenge før det kom ut, og det som har komt ut virkar ikkje akkurat å vere heile sannheta heller.

 
Cunningham
admin
beers 14115 º places 1531 º 12:59 Tue 6/6/2017

Jeg er jo admin, men egentlig ikke den som følger mest med på slikt
Kan jo seff lese litt, men har ikke noen følelse av at noe kommer til å endre seg nevneverdig
Litt storm i vannglass er det nok. Bedre å følge med etterhvert.
Untappd tjene nok godt på sine fine badges. Men det er visst helt ok
At ratebeer trenger mer ressurser er jeg ikke spesielt i tvil om
Det er masse som bør bli bedre. Men det krever tid og ressurser
Håper at nye ressurser benyttes fornuftig!

 
Cunningham
admin
beers 14115 º places 1531 º 13:01 Tue 6/6/2017

Og bare gratulasjoner av diverse herlige jubileum synes jeg nå det ikke er
Litt må vi (som musikk og tv bransjen) feire oss selv

 
Beer5000
beers 10641 º places 284 º 13:19 Tue 6/6/2017

Originally posted by Cunningham
Og bare gratulasjoner av diverse herlige jubileum synes jeg nå det ikke er
Litt må vi (som musikk og tv bransjen) feire oss selv


Feiring er flott, men vi bør jo også forvente litt engasjement når vi som faktisk forsøker å gi uttrykk for hva vi mener om et øl fremfor å bare kaste terninger blir mobbet over hele linja http://raidbeer.com/ (selv om den var litt morsom og til dels ganske så spot on da..... :-) )

 
tfredvik
beers 2623 º places 23 º 14:52 Tue 6/6/2017

Det styggeste i denne debatten må vel være Dogfish Heads absurde krav om å få alle ratingene av ølene deres sletta fra RateBeer. Ratingene våre, som vi har lagt ned penger og tid på å lage? Noe slikt kommer garantert aldri InBev til å kreve! Er det noen som skal boikottes her, er det Dogfish Head.

 
tfredvik
beers 2623 º places 23 º 15:20 Tue 6/6/2017

Det er en vedtatt sannhet at det går nedover med RateBeer, uten at jeg egentlig har sett noen konkrete tall over nedgangen i antall aktive ratere og antall ratinger. RateBeers servere er ustabile og treige, forumet har teknologi fra forrige årtusen, og hele nettstedet er litt gammelmodig og akterutseilt. Hvis RateBeer skal komme seg på rett kurs igjen trengs det penger, ikke bare under- eller ikke-betalte ildsjeler. Hvis salget av en ikke angitt prosentandel av RateBeer til ZX fører til mer penger i kassa, bør det være en bra ting.

Det som ikke er en bra ting er at salget blei hemmeligholdt i 8 måneder og at det vel ikke er kjent hva salget betyr i praksis. Hvor stor del eier ZX? Hvilken innvirkning har ZX på driften av RateBeer? Kan man risikere at RateBeer får sterkt press på seg til å publisere positivt innstilte artikler om InBev? Det hadde nok vært smart hvis joet var litt mer åpen og meddelsom.

 
Bryne
places 1617 º 15:38 Tue 6/6/2017

Det er og ganske festlig å lese innlegg til furtne amerikanske ratere som nå forlater RateBeer i harnisk! Den eine duden hadde rundt 200 ratinger og ein håndfull plass ratinger, og det over fleire år. For eit tap....

 
Beer5000
beers 10641 º places 284 º 04:44 Wed 6/7/2017

Originally posted by tfredvik
Det styggeste i denne debatten må vel være Dogfish Heads absurde krav om å få alle ratingene av ølene deres sletta fra RateBeer. Ratingene våre, som vi har lagt ned penger og tid på å lage? Noe slikt kommer garantert aldri InBev til å kreve! Er det noen som skal boikottes her, er det Dogfish Head.

Veldig merkelig ting å kreve, omtrent som en artist skulle nekte amatører å publisere sine meninger om musikken deres. Videre blander de inn Society of Professional Journalism i dette, vi er da bare en gjeng glade amatører som forsøker å formidle våre personlige meninger etter beste evne.