Nu har jeg hverken hæk eller græsplæne, så der kommer jeg ikke til at omvende nogen.
Jeg så for nylig en på et helt andet forum (fodboldrelateret) spørge til råds om hvilken hvidvin til et eller andet. Det gennemgående svar var "Rødvin". Det er godt nogen gange at blive mindet om at det ikke er sådan at folk ved en masse om vin og intet om øl...
Originally posted by Christian
Nu har jeg hverken hæk eller græsplæne, så der kommer jeg ikke til at omvende nogen.
Jeg så for nylig en på et helt andet forum (fodboldrelateret) spørge til råds om hvilken hvidvin til et eller andet. Det gennemgående svar var "Rødvin". Det er godt nogen gange at blive mindet om at det ikke er sådan at folk ved en masse om vin og intet om øl...
Vi lever jo i en nation, hvor salget af Nespresso maskiner er eksploderet det seneste år, men hvor rigtige espressomaskiner er noget, man er nødt til at bestille på nettet, da ingen køkkenudstyrsbutikker har dem stående. De sælger dem simpelthen for sjældendt ift. den, hvor folk bare lige skal stoppe en kapsel med koncentrat ind, trykke på en knap og vupti!
Originally posted by JensenTaster
arrgh, stop drenge, jeg får en akut depression hér.....
Nu vi er ved depressioner: danskerne er vildt dårlige til at bedømme en god en af slagsen. Bedst som man har det allerdårligst, får man ikke anerkendelse for kvaliteten af depressionen. Fagtidsskrifter og egen forening er også kun kritiske overfor udbyderne af depressioner, og jeg har endnu aldrig fundet en, der har kunnet levere en vare, som jeg selv kan producere i mit hjemmedepremi...øh...
Har din depression en bismag af halbal, frankfurtere og røde veste, Ivan?
noget, men mere ovre i at den vil have så meget, men ikke er villig til gøre den indsats, der skal til for at bevise den mener det alvorligt. Altså, brok over alt eller bare laden stå til, men ingen personlig indsats for at forbedre, med det besvær det kan kræve; danskere af i dag giver mig reflux i det øjeblik jeg tænker på dem.
Det er ikke så meget Hornbeers dobbelte sejr, jeg undrer mig over - den var det måske ikke så svær at se komme. Det er mere, hvor dominerende de egentlig var allerede i første runde.
Og det er da tankevækkende, at kategorien af øl over 6 % alkohol glimrer ved, at der ved øl, der har fået mindst 1% af stemmerne, kun er Fanø og Mikkeller repræsenteret (hver med 1 øl) af de bryggerier, som generelt ligger meget højt her på RB. Ingen Evil Twin, ingen Amager, ingen To Øl, ingen Beer Here, .......
Ofte har forklaringen på, at fx. Mikkeller ikke har vundet Årets Ølnyhed, været, at der har været alt for mange øl, som Mikkeller stemmerne har fordelt sig på. Det har ikke været tilfældet i år. Og det samme gælder for mange af de andre danske topbryggerier. DØE medlemmerne har simpelthen ikke stemt på dem. De har stemt på Hornbeer og så fordelt lidt stemmer på Midtfyn, Refsvindinge og Vestfyen. Det er da lidt underligt, at for få år siden, så var bryggerier som fx. Mikkeller da i hvertfald med i finalerunden, men nu har det ikke været tilfældet de seneste 2 år, og det virker så som om, at ølentusiasterne helt generelt, med undtagelse af Fanø, fravælger de bryggerier, der ligger i top på Ratebeer.
Det er uundgåeligt at det blir’ en af "dem" som vinder. Med den indsats de gør i DØE Regi, osv. Vi kan alle heldigvis glæde os over, at begge øl er gode.
Jeg magter ikke mere af DØE’s nepotisme. Nu melder jeg mig sgu ud!
Jeg er klar over, at RB også har en grad af ovennævnte, men tager gerne titlen som hykler for at udbasunere, hvad der bør være tydeligt for enhver: DØE er en forening af og for rygklappere. Sådan en gang kammerateri! (Og så kan jeg nu stadig godt lide enkeltindivider, som er medlem af foreningen - Scheffel: du er min yndlings drukbitch!