Papsø...We will get the 8 liters off to Mads/Vinens Verden
|
Originally posted by Papsoe
I listerne herunder har jeg medtaget alle de øl, som har fået mere end én stemme:
Under 6%:
7 Evil Twin Bikini Beer
6 To Øl Reparationsbajer
5 Svaneke Session Pilsner
3 Evil Twin Istedgade Hipster Ale
3 Grassroots Settebello Sun
3 To Øl Sjø Tæhm Special
2 Beer Here White Cat
2 Croocked Moon True Rebel 2011
2 Mikkeller Anniversary Edition Pilsner
2 Mikkeller Drink In The Sun 2011
2 Mikkeller Tiger Baby
2 Mikkeller Ørsted APA
2 Nørrebro Milk Stout
2 Nørrebro Rugporter
2 Vestfyen Fyensk
Over 6%:
7 Fanø Imperial Xmas Porter
4 Grassroots Pikkulintu IPA
4 Hornbeer The Fundamental Blackhorn
4 Nørrebro Stevns CCC Merlot
3 Beer Here Cama Citra
3 Evil Twin Yin
3 To Øl Black Ball
3 To Øl Final Frontier
2 Amager Colocoff
2 Amager Drei Von Dänen Cognac
2 Amager Hr F Coffee Version
2 Amager Sinner Series Gluttony
2 Amager Wookie IPA
Så vi har faktisk fundet en vinder i hver kategori.
Hvad du stemmer på er selvfølgelig op til dig, vil du følge hjernen eller hjertet?
Da jeg generelt har dårlige erfaringer med at følge hjertet, vil jeg personligt stemme på vinderen af hver kategori (Evil Twin Bikini og Fanø Imperial Xmas). Og hvis 25-30 andre gør det samme kan vi stemme dem i finalen. Dette er mit gæt på, hvor mange stemmer, der skal til for at sende en øl i finalen i år - hvor kun de øverste 5 fra hver kategori går videre.
Ha’ et godt valg!
Husk fristen er 31. januar kl. 24
Bikini Beer er ikke dansk mirkobryg, den er brygget i Norge
|
Originally posted by Jeppe
Ikke desto mindre har den nu fået min stemme sammen med Fanø Imperial X-mas Porter. Så må vi se, om vi skulle være så heldige, at det bringer et par virkelig gode øl i finalen.
|
|
Jeg gider ikke at stemme strategisk da jeg syntes jeg så saboterer statistikken - man får at vide hvad folk tror andre folk vil og ikke vil stemme på osv., men jeg stemte dog på fanø imperial xmas simpelthen fordi det *er* den af mig højst ratede Danske øl jeg har smagt sidste år. Søgaard fik æren at få stemt deres espresso stout ind fra mig - jeg må være den i landet der syntes mest om den øl. Eller også var jeg bare kaffetørstig den dag. Tak til bryggerne fra fanø og søgaard for at gi’ mig disse to dejligt positive øloplevelser. En eller anden script kiddie kunne evt. trække de højst ratede nye danske øl ud af ratebeer, En liste i retning af : bryggeri, ølnavn, antal ratings, ratebeer rating, dato for første rating på RB (som så skal være en gang i 2011). sorteret på rating. Det kunne være skægt at sammenligne "vores" liste med ale listen når den engang er klar.
|
Originally posted by Dedollewaitor
Been smoking for 2 long?
I wish...polypper.
|
Originally posted by Rasmus40
Originally posted by Jeppe
Ikke desto mindre har den nu fået min stemme sammen med Fanø Imperial X-mas Porter. Så må vi se, om vi skulle være så heldige, at det bringer et par virkelig gode øl i finalen.
Endnu en stemme på Evil Twin Bikini Beer og Fanø Imperial X-mas Porter fra mig. To meget fornemme øl, som vil pynte i finalen.
Håber mange flere vil følge opfordringen.
Noget af det gode ved afstemningen er de mange smagninger af de 10 finaleøl i DØE’s lokalafdelinger. Hvis de her kommer i finalen, vil det være en god lejlighed til at demonstrere, at Evil Twin ikke kun er ekstreme "nørd-øl" - og at den så er brygget af Mike Murphy, gør den bare endnu mere "værdig".
Og Ryan og Claus og Fanø fortjener al den credit for alt det gode arbejde, de laver derovre.
|
Så er første runde afsluttet. Videre til finalen i de to kategorier er:
Under 6 %
Midtfyns Dansk Blindesamfund 100 år
Hornbeer Dryhop
Krenkerup Rauch Bier
Refsvindinge Røde Mor
Svaneke Session Pilsner
6 % eller højere
Fanø Imperial X-mas Porter
Midtfyns Gleipner
Midtfyns Rough Snuff II
Hornbeer The Fundamental Blackhorn
Vestfyen Willemoes Jul 2011
Som sædvanlig domineres listerne af Midtfyns og Hornbeer med i alt halvdelen af pladserne, hvilket jo ikke er overraskende. Til gengæld overrasker det mig, at vi trods nedskæringen til fem øl over 6 % stadig har Willemoes Jul i finalen Selvom den var bedre i år, er den meget langt fra at være blandt de bedste ny øl i 2011 i mine øjne.
Det er meget glædeligt at se, at Fanø Imperial X-mas Porter har nået finalen. Et stort tillykke til Ryan for finalepladsen med denne fremragende øl.
Den får helt sikkert min stemme igen i anden runde sammen med Hornbeer Dryhop blandt de lette. De var faktisk henholdsvis nummer et og to på min favoritliste i det to kategorier, så jeg er en glad mand
|
|
Ærgerligt at vi ikke kunne mobilisere stemmer nok til at stemme Bikini Beer i finalen. Det havde været fedt at vise den undrende øl-verden, hvor meget smag man kan klemme ned i en letøl.
Personligt finder jeg det lidt træls, igen igen at finde så mange Hornbeer og Midtfyn øl i finalen. Men omvendt stor credit til de to bryggerier for masser af hårdt arbejde med promotion og networking.
Men kan vi for en stund begrave fordommene, så synes jeg faktisk, der er 7 glimrende øl i finalen, og så til gengæld 2, som jeg finder decideret elendige - i hvert fald da jeg smagte dem.
Men også positivt at se både en US Barley Wine og en Black IPA i finalen!
Her er mine karakterer:
Under 6,0 %:
Bryggeriet Refsvindinge Røde Mor 1.2
Hornbeer Dryhop 3.4
Krenkerup Bryggeri Rauch Bier 3.0
Midtfyns Bryghus Dansk Blindesamfund 100 år 2.3
Svaneke Bryghus Session Pilsner 3.6
6% og over:
Bryggeriet Vestfyen Willemoes Jul 2011 3.7
Fanø Bryghus Kunstner Øl No. 1 (Imperial X-mas Porter) 4.3
Hornbeer The Fundamental Blackhorn 3.8
Midtfyns Bryghus Gleipner 3.8
Midtfyns Bryghus Rough Snuff II 3.7
Så valget var ikke svært for mig: jeg har allerede stemt på Svaneke Session Pilsner og Fanø Bryghus Kunstner Øl No. 1 (Imperial X-mas Porter) i finalen.
|
Der er flere gode øl med i år sammenlignet med sidste år. Absolut også imponerende at andre end John selv har fundet Røde Mor drikkelig! Willemoes , Eddie og Hornbeer er DØE Darlings, så selvfølgelig! Iøvrigt to gode Hornbeer øl, som er kommet stærkt tilbage i år efter en nedadgående formkurve!
|
Jeps mine stemmer er også gået på Session Pilsner og Fanø X-mas, som er mine højest ratede i de 2 kategorier. Var også glade for Dryhop og Fundamental Blackhorn, hvorimod resten ikke rigtig rykker i min smagsverden. Må dog erkende at jeg ikke har smagt willemoes jul siden 2006 versionen, og jeg har heller ikke tænkt mig at bruge penge på det fremadrettet. Gleipner er af en eller anden grund gået under min radar, så den har jeg ingen holdning til. Skål Mads
|