|
Bare rolig, det er bare en DØE-afstemning
|
Ha ha, fuck en samling kegler. Godt jeg ikke tager det her alt for seriøst længere.
|
Så lad os starte en afstemning her.
Jeg nominerer Mikkeller George
|
|
Den er også rigtig god!
Meen jeg er ude i noget Mikkeller Special Series Cherry Alive eller Nørrebro Bryghus Stevns CCC Vintage 2009.
|
Det er fanme da det vildeste jeg har set........sørgeligt
|
Det er da en fin liste over de bedste danske øl 2010.
Alle øl brygget i udlandet eller på de små øer (feks. Amager el. Fanø) er sorteret fra.
Der er kun DANSK MIKROBRYG tilbage! Sådan!
|
Underholdende, "ølsnobberne" reagerer på danskernes middelmådighed eller hvad er der galt med listen?
Den er liste er betydeligt bedre end tidligere års. Og set i et større perspektiv/over tid - så ser det bedre ud for dansk øl end længe: tilgængelige og alligevel gode øl er med blandt de sidste ti. Willemoes som årets genganger som alkoholiker-favorit - men sådan er det jo så forskelligt som vi prioriterer.
Det er forbrugerafstemning - ergo kommer ting som distribution, pris og almen smag i spil. Gamle kendinge man ikke må glemme når vi hvert år fejrer årets start på RB ved at ryste på hovedet af hvad en gruppe af andre øl-interesserede giver udtryk for via en afstemning.
Hvis nogen f.eks. savner Mikkeller i den liste, tja med mange forskellige og gode øl i den initielle afstemning er der jo en chance for at stemmerne fordeler sig så fragmenteret at ingen øl når frem blandt de ti sidste.
Jeg ser frem til at man evt får den procentvise fordeling af stemmerne at se. Det giver nok et mere nuanceret billede af hvordan DØE medlemmerne fordeler deres stemmer på industriøl, "alm mikrobryg" og innovative bryg. Det er meget mere interessant for at forstå hvad der trigger medlemmerne og man derigennem kan spotte nogle trends.
/Jesper
|
|
Jeg er også oprørt over den liste. Dog alene fordi jeg IKKE har smagt hovedparten af øllene
Noget må være gået galt med mit tickergen
Skål og happy votings
Mads
|
I know am I new here but this list didn’t really make sense to me. I have had some of these beers and I thought the X porter was good yet for something like Jacobsen Pale ale there is at least 5 or 6 pale ales I could name that were better last year. I was also upset as Esbjerg has what the 2nd largest amount of ølenthusiast? Yet they couldn’t vote for the home team.
|
Du kan vælge mellem pest, kolera og 8 andre sygdomme..........
Godt man ikke er medlem af den forening.
Kan i øvrigt kun huske at have smagt Willemoes øllen,
og den smagte af sprit.
Mette.
|