Er det er joke eller er der sket en fejl??

Reads 13027 • Replies 111 • Started Tuesday, February 1, 2011 4:36:20 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen

DLB
04:21 Tue 2/15/2011

Så blev det min tur til et beskedent bidrag til dette forum.

De 10 øl der er blevet stemt videre fra første runde, kan man vel ikke sætte spørgsmåltegn ved. Det er jo de 10 der er flest der har stemt på. Når det så er sagt var jeg selv meget overrasket over resultatet, men som mange herinde allerede har sagt, er de bredt tilgængelige i hele Danmark.

Jeg ser denne afstemning, som et godt mediestunt for Danske ølentuasiater, de har været i diverse medier og det er forhåbentlig ikke slut med det endnu. Det må være formålet fra DØE side med denne afstemning. Desværre er oplevelsen fra min side at årets ølnyhed får større medietid end ølfestivallerne hvor den alm. borger netop selv har muligheden for at stifte bekendtskab med det gode og blandet øludvalg vi har i Danmark (både produceret og importeret).

Et spørgsmål som jeg i denne tid har stillet mig selv. Er der kogt nok suppe på måde årets ølnyhed findes på, kunne man forestille sig en anden form for afstemning/konkurrence?

Dedollewaitor
beers 19811 º places 485 º 09:07 Tue 2/15/2011

Der er en smule forskel på den tankegang, det almene medlem af DØE har, til det de fleste her på R.B har. Det er lidt som at sammenligne DGI med DBU.

Den liste med de 10 bedste øl i år, minder mig om hvorfor jeg kun er medlem af 1 af de 2 "foreninger".
Men jeg er taknemmelig for at Ole og andre arbejder for/på bredden! Mine hverdage og weekender er bare for korte til Vestfyen øl og Carlsberg Pale Ale!

Beerole
09:57 Tue 2/15/2011

Originally posted by Dedollewaitor

Der er en smule forskel på den tankegang, det almene medlem af DØE har, til det de fleste her på R.B har. Det er lidt som at sammenligne DGI med DBU.

Den liste med de 10 bedste øl i år, minder mig om hvorfor jeg kun er medlem af 1 af de 2 "foreninger".
Men jeg er taknemmelig for at Ole og andre arbejder for/på bredden! Mine hverdage og weekender er bare for korte til Vestfyen øl og Carlsberg Pale Ale!

Nu drikker jeg ikke kun øl i weekenden. Når jeg har skovlet sne (har 40 meter fortov) eller slået græsplæne, så fortjener jeg sgu en hæderlig slavepilsner.

Forsberg_dk
beers 258 º places 15 º 13:16 Tue 2/15/2011

Originally posted by Beerole

Nu drikker jeg ikke kun øl i weekenden. Når jeg har skovlet sne (har 40 meter fortov) eller slået græsplæne, så fortjener jeg sgu en hæderlig slavepilsner.

Hvorfor lade sig nøje med en slavepilsner, når der er så mange fremragende alternativer ?

Belgo
beers 154 º places 11 º 13:27 Tue 2/15/2011

Originally posted by Forsberg_dk
Originally posted by Beerole

Hvorfor lade sig nøje med en slavepilsner, når der er så mange fremragende alternativer ?

Enig.

Selv når man bare er tørstig, kan man da godt slukke tørsten i noget ordentligt. Et af problemerne for både mikrobryggerier og kvalitetsimportører er jo også, at for mange køber craft beer til særlige lejligheder og så en kasse industriøl til hovedparten af forbruget.

MiP
beers 18568 º places 34 º 13:56 Tue 2/15/2011

Man kunne også spørge på en anden måde: Hvis Ole har mest lyst til en slavepilsner, hvorfor skulle han så drikke andet?

Forsberg_dk
beers 258 º places 15 º 14:13 Tue 2/15/2011

Originally posted by MiP

Man kunne også spørge på en anden måde: Hvis Ole har mest lyst til en slavepilsner, hvorfor skulle han så drikke andet?

Det står ham selfølgelig også frit for, men derfor undrer jeg mig stadig over mentaliteten med, at lade sig nøje.

MiP
beers 18568 º places 34 º 14:24 Tue 2/15/2011

Originally posted by MiP

Det står ham selfølgelig også frit for, men derfor undrer jeg mig stadig over mentaliteten med, at lade sig nøje.

Hvis man drikker det, man har mest lyst til, lader man sig ikke nøje.

DLB
04:34 Fri 2/18/2011

Hvad er definitionen på en slavepilsner?
For mig er navnet slavepilsner negativt ladet? Og hvorfor drikke noget negativt……
Kan til gengæld løftet sløret for at vi har en pilsner stående på tanken, som formentlig tappes snart. Det er selvfølgelig vores fortolkning af en go´ pilsner. Da det er første gang vi har lavet pilsner, vil jeg formode af opskriften tilpasse hen af vejen.

René
Det Lille Bryggeri

Christian
beers 16073 º places 278 º 05:24 Fri 2/18/2011

Og hvis man godt kan lide den, holder den så op med at være slavepilsner, uanset prisen og produktionsmåden?