Selvom jeg nyder at drikke Beer Geek Brunch, Cuvee du Tomme, Dark Hops og alt muligt andet ekstremt øl nyder jeg da også at sidde på et værtshus og få en kold Hof eller at sidde i en park og drikke lunken DP. |
Håber ikke jeg blev misforstået. |
Det er vel som slavewhisky eller slaverom: Et produkt der er fremstillet med det ene formål at levere procenter, så billigt som muligt, uden at genere modtageren mere end højst nødvendigt. Under 80kr for en kasse "pilsner" |
En gammel gut fortalte mig for år tilbage at betegnelsen slave(væske) stammer fra de vestindiske øer, hvor slaverne fik lov til at drikke slave rom når de skulle slå sig løs. Slave rommen var det lyse og smagsneutrale rom som ingen hvid mand ville drikke. |
Originally posted by Mette Jeg vil sgu også ha’ en! Måske du kan finde plads til ordet "ligegyldige" et sted? Måske to? "Jeg kender sure, usaglige, ligegyldige Mette fra ligegyldige Ratebeer"? ---- ---- ---- Hvis nu bare flere medlemmer af Danske Ølentusiaster også købte noget af deres øl i specialbutikkerne, ville de også få øjnene op for et bredere sortiment end det deres lokale Fakta/Netto/Lidl/Ald i/Discountshoppers paradisfradetskots kehøjlandafnærrigr øveogfedtegreverso mhellerevilhavemæn gderafølderikkeerd ensædvanligebillig pilsfralavbudgetbr yggerietMeterølFor EnTier ellers præsenterer dem for som et slagtilbud med "TRE FLASKER FOR 25,-. SMAG DEN LÆKRE ØL FRA NR. HALMBALLE BRYGHUS AF DEN BELGISKE TYPE (NB: DET ER EN ALE!)". Store distributionsaftaler har selvfølgelig noget at sige, men der er efterhånden en del velassorterede øl- og vinhandler rundt om i landet, hvor en del af medlemmerne af DØE formentlig sjældent sætter deres fødder. Jeg kender da til en i landet, hvor jeg i området ligeledes er stødt på flere medlemmer af DØE, som synes det bliver en kende for dyrt i specialbutikker og hellere fejrer alle festdage med Vestfyen Ale eller lignende sekundabryg (som også har sin berettigelse og skål for det). En sjælden gang imellem indfinder disse sig for at bruge "lidt ekstra" på øllet, men når de beder om noget, der helst skal minde om Ale no. 16, er der fandme lang vej hjem for at sparke liv i smagsløgene. Foreningen er ikke en forening, der ønsker kvalitetsøl for enhver pris; det er en forening, der ønsker gode øl til discountpris. En forbrugerforening for "masserne". Foreningens syn på specialbutikkerne som noget elitært og dyrt ses også i de udmærkelser, der uddeles. Diskussionen om butikkernes manglende tilstedeværelse blandt årlige kåringer har huseret før, men den afspejler netop det skel, der er mellem DØE og ølfeinschmeckere med ekstra guld i lommebudgettet til den potente drik, vi kalder øl. Heldigvis sker det ind imellem at detailhandlen modtager en regional ølpris (tillykke til Ølbutikken - det tog kun 5 ½ år og var kun to år efter førstepladsen på Ratebeers liste). I øvrigt: Århus har seriøst brug for et løft i forhold til deciderede ølsteder. HENRIK: kan du ikke du ikke lave noget utaknemmeligt detailsalg af jeres øl? Uden at have konkret belæg herfor, vil jeg tro, at biksen har mindst lige så stor indtjening på RB-medlemmer som på DØE-medlemmer. Gad egentlig vide hvem der er flest af i bette Aalborg? |
Mads Peter, de der laaaaaange ord fucker op hele siden! |
Originally posted by MPA Godt du satte en linie mellem de to dele af dit indlæg. Ham der skrev blog-indlægget drikker nemlig øl fra specialbutikker/værtshuse når han ikke brygger det selv... |
Originally posted by yngwie Åh, LÅRD! Havde sgu ellers slettet første indlæg og indsat flere bindestreger. Det indlæg slettede jeg så for at foretage endnu en ændring. Fik bare ikke kopieret den nye tekst. Beklager. Det var ellers så smukt et langt ord... |
Originally posted by MPA Originally posted by MPA Jeg kopierede det hele ind i Word og der står det intet mindre end kniv skarpt. ;-) |
Forbandede telefon, den laver rod i det hele! |
2000- 2024 © RateBeer, LLC. All Rights Reserved. Privacy Policy | Terms of Service