Er det er joke eller er der sket en fejl??

Reads 13038 • Replies 111 • Started Tuesday, February 1, 2011 4:36:20 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen

Mikkeller
places 1 º 22:43 Tue 2/1/2011

Originally posted by Jeppe
Originally posted by KimJohansen
Originally posted by Anker
Mikkeller Fan Club
læs sidste kommentar på dens wall

Ok, den kan jeg så åbenbart ikke se

+ 1

De Danske Madentusiater, også kaldet DME, har i dag offentliggjort listen over de 10 bedste spisesteder i Danmark. Her bringes listen i sin fulde længde:

Wongs Grill – Friheden station
Bjarnes Pølser - Ballerup Rådhus
Flyvergrillen – Amager Landevej
...Lene’s Smørrebrød - Ndr. Frihavnsgade
Den Sorte Gryde - Toftegårds Alle
Restaurant Ankara – Vesterbrogade
Isted Grill – Istedgade
Havnegrille – Helgolandsgade
Jensens Bøfhus – Herningcenteret
Ad Libitum – Rådhuspladsen

Mange havde nok regnet med at se internationalt anerkendte spisesteder som Noma, Mielcke & Hurtigkarl, Kong Hans Kælder, Era Ora, The Paul eller Formel B på denne liste, men til alles overraskelse er disse steder ikke med på den liste over de 10 bedste spisesteder som De Danske Madentusiater altså offentliggjorde i dag.

(den står ikke for Mikkeller regning - der er ikke noget forsmåethed i den liste )

yespr
beers 54914 º places 43 º 00:01 Wed 2/2/2011

De burde vil have bragt listen over de 10 bedste retter.

Anyhow - et smil værd, bare en skam at tanken bagved igen bunder i den grøft mellem ølnørder, snobber og alm. danskere vi får vendt her. Sgu en underlig holdning at se nedladende på folk bare fordi at de ikke har samme smag som en selv.

/Jesper

KimJohansen
beers 10535 º places 13 º 00:24 Wed 2/2/2011

Det der er sagens kerne er at Hr. og Fru danmarks smag når det gælder øl ikke skal gøres til et kvalitetsstempel for øl. Det skader langt mere end det gavner.

Originally posted by Mikkeller
Mikkeller Fan Club

+ 1

De Danske Madentusiater, også kaldet DME, har i dag offentliggjort listen over de 10 bedste spisesteder i Danmark. Her bringes listen i sin fulde længde:

Isted Grill – Istedgade

Mange havde nok regnet med at se internationalt anerkendte spisesteder som Noma, Mielcke & Hurtigkarl, Kong Hans Kælder, Era Ora, The Paul eller Formel B på denne liste, men til alles overraskelse er disse steder ikke med på den liste over de 10 bedste spisesteder som De Danske Madentusiater altså offentliggjorde i dag.

(den står ikke for Mikkeller regning - der er ikke noget forsmåethed i den liste )

Hahah.

Genialt!

Theis
beers 15148 º places 114 º 01:10 Wed 2/2/2011

Originally posted by Mikkeller
Mikkeller Fan Club

+ 1

Isted Grill – Istedgade

Spisesteder, tjaaaa - lad os kalde Grilbarer !!!

Theis

Humletorvet
01:47 Wed 2/2/2011

Jeg bliver altså nødt til at kommentere på denne tråd - selvom meget fornuftigt allerede er sagt

Jeg hører til den gamle skare og husker da Årets Danske ølnyhed blev indført, var det faktisk ikke en afstemning om årets bedste øl men mere årets mest nyskabende øl. Om det stadig er intentionen ved jeg ikke - men er det tilfældet kan man undre sig over typerne der er valgt og at der ikke er mere "skæve" typer med. Der er ikke så meget nyskabende ved porter, pale ale og ales mere! Dermed ikke sagt at det ikke er gode øl - for det er der flere på listen der er. Personligt skal jeg dog også sige at min top 10 liste havde set noget anderledes ud, hvis jeg helt selv skulle vælge...

Jeg tilslutter mig holdningen om, at når det er en landsdækkende forbruger afstemning så spiller der helt automatisk andre parametre ind - og fred være med det.

Jeg synes faktisk det er lidt sjovt - grænsende til hyklerisk - at når nogle personer i den grad nedgører DØE og deres virke (sikkert uden at vide historikken bag) at det så er de selvsamme personer der i den grad brokker sig over listen. Hvorfor bruge tid på det når i synes det hele er så latterligt?

Jeg lad mig skrive det med det samme - jeg er selv stor fan af Mikkeller...det er faktisk det bryggeri jeg har flest øl fra inde på min webshop - men jeg synes faktisk det blandt nogle personer er blevet et mantra at Mikkeller er det eneste lyksaliggørende danske øl. Det er jo ikke tilfældet...Jeg ved at Mikkel & Co ikke selv synes det...så hvorfor gør andre det så?

En helt anden ting der kan få mig i blækhuset er når middelmodige eller direkte elendige bryggere taler om god kvalitet uden at ane en skid om det - men det kan efterhånden irretere mig ligeså meget når middelmodige forbrugere(uden at nævne navne) udtaler sig om kvalitet uden at ane noget om det. Fordi øl ikke er nyskabende, ekstrem eller på anden måde udskiller sig signifikant er altså ikke lig med at det er dårlig kvalitet - det kan være et udtryk for så meget andet, men ikke pr definition dårlig kvalitet....fat det nu. Flere af de bryggere der står bag øllet på listen er altså garanter for god (ensartet) kvalitet.

Ronny
Humletorvet.dk

Rasmus40
beers 30302 º places 624 º 02:10 Wed 2/2/2011

Jeg har først for nylig tilmeldt mig Ratebeer efter at have læst ølanmeldelser her i et par år. Det har lært mig rigtigt meget om smagsnuancer og lignende i øl, så mange tak for det.

Jeg har samtidig den store fornøjelse at være medlem af DØE i den glimrende lokalafdeling Aarhus Syd.

Jeg var selv skuffet, da jeg så listen, men ret beset er den ikke synderligt anderledes end tidligere år. Jacobsen Pale Ale er en anstændig øl, men den vinder udelukkende på distribution, hvilket jo også skete for Ølfabrikkens Pale Ale for et par år siden. Ingen af disse øl er i nærheden af at være årets bedste i mine øjne, men der er utroligt mange, som har smagt dem, og det giver nu engang ikke mening at stemme på en øl, som man ikke har smagt. Willemoes Jul har været med i de seneste fem år, hvilket er fuldstændig ubegribeligt, men i det mindste har de da forbedret den i 2010 ved at skifte gæren.

Jeg har vel smagt omkring 100 danske øl fra 2010, hvilket tilfældigvis inkluderer alle finalisterne. Blandt disse er jeg størst tilhænger af X Porter fra Midtfyn, som bestemt er en rigtig god, men ikke fantastisk, øl. Nu vil jeg vente med at stemme i anden runde indtil jeg har smagt alle 10 ved siden af hinanden i lokalafdelingens traditionelle top 10 smagning i februar.

Min stemme i første runde gik til Amagers Hr. Frederiksen Portvinslagret, men det er en smal øl, og den har skullet konkurrere med mange andre smalle øl fra Mikkeller, Amager osv. om stemmerne, præcis som Papsø siger. Derfor har hver enkelt ikke samlet stemmer nok til at komme i finalen, hvilket er ærgerligt, men samtidig er der flere øl i finalen, som bestemt er en stemme værd som årets ølnyhed, selvom min personlige favorit ikke nåede så langt.

Jeg vil i modsætning til Kim påstå, at det er til gavn for dansk ølkultur, at vi får bevågenhed i medierne omkring dansk øl hvert år med denne afstemning. Vinderen vil ganske givet være en væsentligt bedre øl, end hovedparten af det, som vi danskere hælder indenbords, så pressedækningen vil helt sikkert åbne endnu flere øjne for, at der findes bedre øl end det, man lige plejer at drikke. Det betyder selvfølgelig ikke, at folk med et trylleslag synes, at Imperial Stout er det bedste i verden, men hvis de bare begiver sig ud på den lange vej væk fra pilsneren, så er de trods alt kommet i gang, og så skal nogle af dem nok ende med at få smag for de øl, som vi andre elsker til sidst.

Jeppe
beers 2634 º places 84 º 05:22 Wed 2/2/2011

Inden samme fejl bliver nævnt igen så lad os lige slå fast at det IKKE er Hr og fru Danmarks valg af bedste øl listen repræsenterer. Listen repræsenterer meningen af den meget lille mængde af folk der har valgt at melde sig ind i en ølforening, tilmed betalt gebyr - og så alligevel mener at Jacobsen Pale Ale er Danmarks bedste øl. Fint med mig at Hr og Fru Danmark mener det, men nu er der altså kun 10.000 medlemmer i DØE og med overnævnte valg af medlemsskab af DØE burde de folk sgu da have bare en smule mere respekt for valget af Danmarks bedste øl.

Jeg vil ikke udtale mig om listen generelt for jeg kender ikke øllene, og de er da sikkert fine mange af dem, men at så mange mennesker kan kåre den førnævnte pale ale til DANMARKS BEDSTE (for christ sake) så er der fanneme et eller andet galt. Smag er individuel, men med ovenstående joke om top 10 af Danmarks bedste restauranter, så er et par af emnerne på den liste altså også en joke.

Jeppe
beers 2634 º places 84 º 05:23 Wed 2/2/2011

Inden samme fejl bliver nævnt igen så lad os lige slå fast at det IKKE er Hr og fru Danmarks valg af bedste øl listen repræsenterer. Listen repræsenterer meningen af den meget lille mængde af folk der har valgt at melde sig ind i en ølforening, tilmed betalt gebyr - og så alligevel mener at Jacobsen Pale Ale er Danmarks bedste øl. Fint med mig at Hr og Fru Danmark mener det, men nu er der altså kun 10.000 medlemmer i DØE og med overnævnte valg af medlemsskab af DØE burde de folk sgu da have bare en smule mere respekt for valget af Danmarks bedste øl.

Jeg vil ikke udtale mig om listen generelt for jeg kender ikke øllene, og de er da sikkert fine mange af dem, men at så mange mennesker kan kåre den førnævnte pale ale til DANMARKS BEDSTE (for christ sake) så er der fanneme et eller andet galt. Smag er individuel, men med ovenstående joke om top 10 af Danmarks bedste restauranter, så er et par af emnerne på den liste altså også en joke.

Med mindre alle dem der stemte på Jacobsen Pale Ale rent faktisk ikke har smagt andet i 2010. Det er lige før jeg vælger at tro det.

KimJohansen
beers 10535 º places 13 º 05:25 Wed 2/2/2011

Problemet er jo at hele den top 10 med stor sandsynlighed vil optræde i morgen tv på TV2. Her vil mange nok opfatte udvalget som cremen af nyt dansk øl i 2010. Det er ingen tjent med, bortset fra Vestfyen og Thisted Bryghus.