Er det er joke eller er der sket en fejl??

Reads 14540 • Replies 111 • Started Tuesday, February 1, 2011 4:36:20 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Rasmus40
beers 34321 º places 722 º 06:32 Wed 2/2/2011

Originally posted by Jeppe
Originally posted by Jeppe
Inden samme fejl bliver nævnt igen så lad os lige slå fast at det IKKE er Hr og fru Danmarks valg af bedste øl listen repræsenterer. Listen repræsenterer meningen af den meget lille mængde af folk der har valgt at melde sig ind i en ølforening, tilmed betalt gebyr - og så alligevel mener at Jacobsen Pale Ale er Danmarks bedste øl. Fint med mig at Hr og Fru Danmark mener det, men nu er der altså kun 10.000 medlemmer i DØE og med overnævnte valg af medlemsskab af DØE burde de folk sgu da have bare en smule mere respekt for valget af Danmarks bedste øl.

Jeg vil ikke udtale mig om listen generelt for jeg kender ikke øllene, og de er da sikkert fine mange af dem, men at så mange mennesker kan kåre den førnævnte pale ale til DANMARKS BEDSTE (for christ sake) så er der fanneme et eller andet galt. Smag er individuel, men med ovenstående joke om top 10 af Danmarks bedste restauranter, så er et par af emnerne på den liste altså også en joke.


Med mindre alle dem der stemte på Jacobsen Pale Ale rent faktisk ikke har smagt andet i 2010. Det er lige før jeg vælger at tro det.


Det er lige præcis her problemet ligger, for der er mange også i DØE, som ikke drikker det, som man vel kan kalde ekstreme øl. De prøver derfor de gængse i supermarkederne eller drikker belgiske og engelske øl i stedet for at prøve amerikanske eller ekstreme danske. Jeg nyder selv belgisk øl, og det er der bestemt ikke noget i vejen med, men det tæller jo ikke til afstemningen. Det er derfor langt fra sikkert, at de har prøvet noget bedre end Jacobsen Pale Ale, som i mine øjne i øvrigt er en helt gennemsnitlig øl, og dermed ikke dårlig, men også meget langt fra at skulle være blandt de 10 bedste ølnyheder.

I mine øjne må der også fra fynboernes side være tale om en del lokalpatriotisme, siden Willemoes Jul kan komme ind nok engang, så jeg tror også, at der findes stemmer i geografien. Det er useriøst, men nok desværre virkeligheden, hvilket jo også i denne tråd blev efterlyst af Fanø Bryghus.

I min lokalafdeling af DØE er vi også delt i to omkring ønsker til øl. Vi sidder en gruppe, der typisk er i 30’erne, og vi foretrækker sorte og humlede øl, og så sidder der en anden og typisk noget ældre gruppe, som foretrækker nogle mere stille og rolige øl, og i øvrigt mener, at Ratebeer er noget overvurderet pjat. Vi forsøger så at balancere disse hensyn i smagningerne, og det lykkes som regel fint, så de gamle også får prøvet nogle af de sjove øl, og vi har det hyggeligt imens.

Jeg kan kun give dig ret i, at standarden burde være højere indenfor DØE, men jeg kan bevidne, at det er den bare ikke i praksis.

@Kim: Det er korrekt, at det nok skal komme på tv, men her vil jeg stadig holde mig til, at det er bedre med omtale for nogle knap så gode, og i øvrigt også nogle ganske habile, øl, end det er ikke at få omtale af øl overhovedet. Hvis hr. og fru Danmark bare prøver nogle af disse, så har de da chance for at få udvidet deres ølhorisont, omend en Willemoes Jul nok vil kunne skræmme de fleste direkte tilbage til pilsneren, mens Thisted jo faktisk har brygget en ganske fin Black Ale og deres Jule Ale var bestemt også værd at drikke.

 
Belgo
beers 154 º places 11 º 06:41 Wed 2/2/2011

Originally posted by KimJohansen
Problemet er jo at hele den top 10 med stor sandsynlighed vil optræde i morgen tv på TV2. Her vil mange nok opfatte udvalget som cremen af nyt dansk øl i 2010. Det er ingen tjent med, bortset fra Vestfyen og Thisted Bryghus.

Det er der så heldigvis nok ikke så stor risiko for.
For et par uger siden, da afstemningen gik i gang, var Bo og Anne-Mette jo inde og havde taget 10 kandidater med. Det var vist kun Jacobsen, af de 10, der gik videre til finalen........

 
Beerole
13:29 Thu 2/3/2011

Lad mig slå fast, at en ægte ølentusiast drikker øl, en Ratebeer-nørd nipper kun sjatter.

Jeg gør begge dele, noget er hverdagsøl og andet er weekendøl.

– Og ind i mellem drikker jeg mig i hegnet.

Højt Skum
Ole

 
yespr
beers 55595 º places 43 º 13:33 Thu 2/3/2011

Originally posted by Beerole
Lad mig slå fast, at en ægte ølentusiast bæller bajere, en Ratebeer-nørd smager på samples.


Med lidt ændring af ord, meningen er stadig den samme, men det er egentlig slående hvordan man kan vende den negative tone 180 grader

Kære Ole, vi ved godt du kan drikke dig i hegnet

/Jesper

 
Beerole
13:48 Thu 2/3/2011

Originally posted by yespr
Originally posted by Beerole
Lad mig slå fast, at en ægte ølentusiast bæller bajere, en Ratebeer-nørd smager på samples.


Med lidt ændring af ord, meningen er stadig den samme, men det er egentlig slående hvordan man kan vende den negative tone 180 grader

Kære Ole, vi ved godt du kan drikke dig i hegnet

/Jesper

Jeg åbner mig netop nu en Randers Porter, det er sgu da ikke en bajer.

Men ellers kan man sagtens være både bøvet ølentusiast og RB-nørd uden de to ting kolliderer.

Højt Skum
Ole

 
Theis
beers 15148 º places 114 º 14:06 Thu 2/3/2011

Originally posted by Beerole
Originally posted by yespr
Originally posted by Beerole
Lad mig slå fast, at en ægte ølentusiast bæller bajere, en Ratebeer-nørd smager på samples.


Med lidt ændring af ord, meningen er stadig den samme, men det er egentlig slående hvordan man kan vende den negative tone 180 grader

Kære Ole, vi ved godt du kan drikke dig i hegnet

/Jesper

Jeg åbner mig netop nu en Randers Porter, det er sgu da ikke en bajer.

Men ellers kan man sagtens være både bøvet ølentusiast og RB-nørd uden de to ting kolliderer.

Højt Skum
Ole



Og man kan drikke sig i hegnet, uden at være ølentusiast.

 
Anker
beers 723 º places 44 º 14:07 Thu 2/3/2011

Kan man være RB nørd uden at rate?

 
Beerole
14:10 Thu 2/3/2011

Originally posted by Anker
Kan man være RB nørd uden at rate?


Ja.

Højt Skum
Ole

 
Beerole
14:43 Thu 2/3/2011

PS Anker. Jeg er Premium-medlem af RB. Det vil sige jeg betaler for at kigge med på RB. det gør du ikke.

Højt Skum
Ole

 
Anker
beers 723 º places 44 º 14:52 Thu 2/3/2011

Det var gas Ole.
Premium, jeg har blot ikke fået det fornyet endnu..