Er det er joke eller er der sket en fejl??

Reads 14487 • Replies 111 • Started Tuesday, February 1, 2011 4:36:20 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Forsberg_dk
beers 258 º places 15 º 09:14 Sun 2/6/2011

Beklager hvis jeg ikke formulerede mig hensigtmæssigt, men det er jo hvad der kan ske, når man plejer sine tømmermænd en søndag.

Det jeg mente var, at Black Force one er min personlige favorit i 2010, men også at 1000 IBU på sin egen måde har gjort sig fortjent til lidt anerkendelse.

I andre havde jo meget godt beskrevet, hvor latterlig den aktuelle liste er og emnet havde jo udviklet sig i retning af nyheder generelt, eller sådan opfattede jeg det .

 
Belgo
beers 154 º places 11 º 06:44 Mon 2/7/2011

Har nogle af jer andre prøvet at tjekke Ratebeer Best listen over danske øl for 2010 nyheder?

Hvis det var denne liste, der dannede grundlaget for en finalerunde med de 10 højest ratede øl, så ville det alene være Mikkeller og Amager Bryghus, der konkurrerede........

Udvides listen til en top 15, kommer der 2 bryggerier mere med, men DAMN - det er temmeligt slående, at hverken Mikkeller eller AB er til stede blandt DØE’s 10 finalister. Især fordi Mikkeller plejer at være der, og - indrømmet - i modsætning til en del andre danske mikroer faktisk er i bred distribution over hele landet.
I modsætning til Randers Bryghus fx. .........

 
yespr
beers 55555 º places 43 º 07:42 Mon 2/7/2011

Originally posted by Belgo
Har nogle af jer andre prøvet at tjekke Ratebeer Best listen over danske øl for 2010 nyheder?


Listen er ikke kun 2010 nyheder.

Originally posted by Belgo
Hvis det var denne liste, der dannede grundlaget for en finalerunde med de 10 højest ratede øl, så ville det alene være Mikkeller og Amager Bryghus, der konkurrerede........


Det er vel også ca sådan virkeligheden er på RB - ikke noget overraskende der - og tillykke med det :)

Originally posted by Belgo
Udvides listen til en top 15, kommer der 2 bryggerier mere med, men DAMN - det er temmeligt slående, at hverken Mikkeller eller AB er til stede blandt DØE’s 10 finalister. Især fordi Mikkeller plejer at være der, og - indrømmet - i modsætning til en del andre danske mikroer faktisk er i bred distribution over hele landet.


Lad os nu lige se hvordan alle øllen har fået stemmer nå de tal slippes senere. Mikkeller kan sagtens være det bryggeri der har modtaget flest procent stemmer af alle. Mikkeller har over de sidste 3 år nærmest haft en vækst i nye øl på 100% hvert år, med fortsat høj kvalitet er det uundgåeligt at chancen for at få én øl med bliver noget udvandet da stemmerne vil fordele sig bredere fremfor koncentreret på enkelte øl.

Originally posted by Belgo
I modsætning til Randers Bryghus fx. .........


Sgu lidt underholdende som det falder nogen for brystet at den er kommet med. Min opfattelse er eller at alle kneb gælder: motivere fans, facebook opfordringer, virale reklamer etc - for nogle af bryggerierne betyder den afstemning åbenbart nok til at de gør noget ved deres markedsføring - hvad enten det er opfordring mund-til-mund eller ved at være til så mange DØE lokalarrangementer som muligt.

/Jesper

 
Papsoe
beers 25039 º places 4 º 08:13 Mon 2/7/2011

Originally posted by Belgo
Har nogle af jer andre prøvet at tjekke Ratebeer Best listen over danske øl for 2010 nyheder?

Hvis det var denne liste, der dannede grundlaget for en finalerunde med de 10 højest ratede øl, så ville det alene være Mikkeller og Amager Bryghus, der konkurrerede........

Udvides listen til en top 15, kommer der 2 bryggerier mere med, men DAMN - det er temmeligt slående, at hverken Mikkeller eller AB er til stede blandt DØE’s 10 finalister. Især fordi Mikkeller plejer at være der, og - indrømmet - i modsætning til en del andre danske mikroer faktisk er i bred distribution over hele landet.
I modsætning til Randers Bryghus fx. .........

Det ærgrer også mig, at de tre bryggerier, som "vi" vurderer højest ikke har en eneste øl på listen. Men om det ligefrem undrer mig, tror jeg nu ikke.
Hvis nu ratebeerians var lisså driftige, som de gode folk i Randers, kunne vi helt sikkert også skaffe en Mikkeler, Amager eller Beer Here på listen. Men det kræver at vi gider - og et medlemsskab af DØE.

 
Belgo
beers 154 º places 11 º 10:31 Mon 2/7/2011

Originally posted by yespr
Originally posted by Belgo
Har nogle af jer andre prøvet at tjekke Ratebeer Best listen over danske øl for 2010 nyheder?


Listen er ikke kun 2010 nyheder.



Korrekt, men det er jo muligt at sortere, således at Ølfabrikken Porter, Beergeek Breakfast, Weasel, Hr. Frederiksen, osv. sorteres fra, og man kun tager de entries på RB Best listen, som faktisk er kommet i 2010 med.

Originally posted by yespr

Sgu lidt underholdende som det falder nogen for brystet at den er kommet med. Min opfattelse er eller at alle kneb gælder: motivere fans, facebook opfordringer, virale reklamer etc - for nogle af bryggerierne betyder den afstemning åbenbart nok til at de gør noget ved deres markedsføring - hvad enten det er opfordring mund-til-mund eller ved at være til så mange DØE lokalarrangementer som muligt


Det er svært at være uenig i, og min pointe var blot, at Randers Bryghus tilstedeværelse (med DEN øl) blandt de 10 finalister er eksemplet, der ødelægger den generelle opfattelse af, at det i år ikke har været muligt at komme på listen, med mindre øllet har været i meget bred distribution.
Randers Bryghus har nu i hvert fald i 2 år i træk vist, at de enten laver rigtig godt øl eller at de i hvert fald er rigtigt gode til at få gjort tilstrækkeligt mange DØE medlemmer opmærksomme på deres special releases.

 
Beerole
11:19 Mon 2/7/2011
 
Rasmus40
beers 34260 º places 722 º 12:43 Mon 2/7/2011

Originally posted by Beerole
Apropos Mikkeller

http://blogs.jp.dk/durst/2011/02/07/den-rastløse-mesterbrygger/

Højt Skum
Ole


Ærligt talt, så forstod jeg ikke helt meningen med det indlæg. Han kan godt lide Mikkellers øl, men fordi han ikke kan følge med og får stress af det, så skal Mikkel slappe af. Jeg kan heller ikke følge med, selvom jeg da gerne ville, men jeg bor ganske enkelt for langt fra Mikkeller Bar. Det giver mig dog hverken søvmløse nætter eller lyst til at skrive, at Mikkel skal lave om på sit succesrige koncept.

Nu har jeg foreløbig læst tre indlæg på hans blog, og jeg synes ikke rigtig, at han rammer plet. Nu var det selvfølgelig også ham, som i JP gav Hancocks supersprittede Jule Bryg fem ud af seks stjerner. Der blev ikke givet højere karakter i testen.

 
Anker
beers 723 º places 44 º 05:11 Tue 2/8/2011

Må indrømme at også jeg har virkelig svært ved, at se problematikken der bliver forsøgt opstillet i artiklen.

Mht. Randers Bryghus mindes jeg, at de er på hylderne i de fleste COOP forretninger.

 
Beerole
05:28 Tue 2/8/2011

Originally posted by Anker
Må indrømme at også jeg har virkelig svært ved, at se problematikken der bliver forsøgt opstillet i artiklen.

Mht. Randers Bryghus mindes jeg, at de er på hylderne i de fleste COOP forretninger.


Korrrekt, men ikke med Hoppy Sundown, som der kun er fremstillet i 1250 eksemplarer. Men ellers har Gøgebryggerne et godt netværk, flere af dem er yderst aktive ude i Danske Ølentusiasters lokalafdelinger.

 
Wolkenhauer
08:18 Tue 2/8/2011

Det er vist på tide at jeg tager bladet fra munden. Læser gerne jeres seneste kommentarer om Randers Bryghus. Nu er det sådan at Randers Bryghus stort set ingen glæde har af denne nominering, ud over æren, som rettelig bør tilfalde de mange Gøgebryggere. Kommercielt er det, hvis der er nogen spekulation i fremtidigt salg, noget af en katastrofe. Vi har ikke en eneste flaske Hoppy Sundown vi kan sende på markedet, for at fiske flere stemmer. Det er helt rigtigt at flere af de medvirkende bryggere er meget aktive ude i klubberne, men der foregår ikke nogen form for viral markedsføring på den front fra RB side. Det er der nogen der er meget bedre til end os. Så havde vi koncentreret os om en andet nyhed, hvis det var muligt.

Personligt har jeg i flere år agiteret for en anden form for afstemning. For hvad er årets bedste danske øl? Det er bare en blandt ca 600 nye øl, og det er bare helt håbløst at lave en afstemning der bare nogenlunde afspejler det søgte resultat. Et kæmpe stemmespild er da helt klart et af problemerne, og set i det lys er det også klart at en øl med relativt få stemmer kan få en plads på listen. Jeg ville ønske at det var op til bryggerierne at nominere deres bedste øl, og for min skyld ikke nødvendigvis en ny ud af deres sortiment. Så kunne dem der mener de er værdige nok, stille op til afstemning og selv vælge deres bedste kandidat. Jeg er sikker på det ville være mere interessant for bryggerierne, DØE medlemmer og Ratebeerians

Lige en detalje: Skulle Randers Bryghus mod forventning vinde denne afstemning, så kan jeg garantere at mange afgiver stemmer uden at have smagt øllet. Desuden vil der heller ikke være smagsprøver af vinner øllet til DØE generalforamling.Må være lidt af en flad fornemmelse.

Stefan