Er det er joke eller er der sket en fejl??

Reads 13035 • Replies 111 • Started Tuesday, February 1, 2011 4:36:20 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen

Pinball
beers 13570 º places 104 º 08:49 Tue 2/8/2011

Originally posted by Belgo
Det er svært at være uenig i, og min pointe var blot, at Randers Bryghus tilstedeværelse (med DEN øl) blandt de 10 finalister er eksemplet, der ødelægger den generelle opfattelse af, at det i år ikke har været muligt at komme på listen, med mindre øllet har været i meget bred distribution.
Randers Bryghus har nu i hvert fald i 2 år i træk vist, at de enten laver rigtig godt øl eller at de i hvert fald er rigtigt gode til at få gjort tilstrækkeligt mange DØE medlemmer opmærksomme på deres special releases.

Randers bryghus øller har tit været at finde i fakta i Allerød. Til en billig pris. Det er da temmelig bred distribution vil jeg mene. Fakta er så vidt jeg husker en coop butik, så måske har de også været i irma,superbrugsen, daglibrugsen, kvickly x-tra, kvickly , obs og de andre.

Papsoe
beers 25041 º places 4 º 08:52 Tue 2/8/2011

Originally posted by Pinball
Det er svært at være uenig i, og min pointe var blot, at Randers Bryghus tilstedeværelse (med DEN øl) blandt de 10 finalister er eksemplet, der ødelægger den generelle opfattelse af, at det i år ikke har været muligt at komme på listen, med mindre øllet har været i meget bred distribution.
Randers Bryghus har nu i hvert fald i 2 år i træk vist, at de enten laver rigtig godt øl eller at de i hvert fald er rigtigt gode til at få gjort tilstrækkeligt mange DØE medlemmer opmærksomme på deres special releases.

Randers bryghus øller har tit været at finde i fakta i Allerød. Til en billig pris. Det er da temmelig bred distribution vil jeg mene. Fakta er så vidt jeg husker en coop butik, så måske har de også været i irma,superbrugsen, daglibrugsen, kvickly x-tra, kvickly , obs og de andre.

Nej!
Dennis - læs Oles svar længere tilbage.
1250 flasker af pågældende øl.

Belgo
beers 154 º places 11 º 09:53 Tue 2/8/2011

Originally posted by Papsoe
Originally posted by Pinball

Nej!
Dennis - læs Oles svar længere tilbage.
1250 flasker af pågældende øl.

Yes, og det var det samme med dén RB øl, der var nomineret sidste år.

MiP
beers 18568 º places 34 º 10:18 Tue 2/8/2011

Yes, og det var det samme med dén RB øl, der var nomineret sidste år.

Kan vi ikke blive enige om, at forkortelsen RB var optaget inden der var noget der hed Randers Bryghus?

Wolkenhauer
10:29 Tue 2/8/2011

Hoppy Sundown har kun været solgt lokalt i Randers, lidt på Fyn og lidt i trekants området. En hel del er skænket ud til Ølfestivalen og til Kulinarisk Sydfyn. Mange er konsumeret på bryghuset til smagninger, og alle Gøgebryggere har købt en lille smule. De har aldrig været til salg i nogen COOP butik.

Ups : Beklager brugen af RB på dette forum. (Dette var så sidste gang)

Stefan

jesperhammer
beers 6675 º places 111 º 10:31 Tue 2/8/2011

Så blev det en Randers-tråd...
For mit vedkommende ikke så interessant.
Jeg synes, at netop dén øl blandt de ti er ganske god og jeg blev glad over en dansk IIPA. Dem er der jo ikke for mange af.
Jeg stemte ikke på den, men synes at den sagtens kan tåle at være med i feltet.
Savner de lokale fra Amager, men jeg forstår stadig ikke opstandelsen. Ser man på Ratebeers egne lister, så kan de jo udsættes for meget kritik også.

-og hvad er nu det med at man har kåret Nordens bedste restaurant til at være svensk, når verdens bedste nu ligger i Danmark.
Den slags lister tjener et formål og man skal nok være varsom med at nedgøre dem.

Lad os håbe, at de nominerede bruger "sejren" til at bringe os endnu bedre øl næste år.

Christian
beers 16078 º places 278 º 12:24 Tue 2/8/2011

Originally posted by jesperhammer
Lad os håbe, at de nominerede bruger "sejren" til at bringe os endnu bedre øl næste år.

Jeg skal hilse og sige at Midtfyn Chili Tripel i hvert fald har solgt over al forventning i 2010 - og kan være en betydelig hjælp ift. at samle penge sammen til den udvidelse der kan gøre at Midtfyn kan brygge endnu bedre øl. Ligesom placeringer på Ratebeer måske heller ikke er helt uden betydning for Mikkels velfortjente eksplosive vækst. Ja, alle kåringer skal tages med et gran salt, men de er også alle sammen en god ting for craft beer i Danmark.

Jeg håber også at gøgebryggene smitter bare en lille smule af på faktas salg af Randers øl. For det er solidt hverdagsøl i høj klasse, selv om det er kedelige typer med mindre end 100 IBU

KimJohansen
beers 10535 º places 13 º 07:53 Thu 2/10/2011

Det mest overraskende ved listen er vel, som flere allerede har nævnt, at der trods alt er ok øl i blandt. Specielt når man læser seneste udgave af Ølentusiasten. Et medlem med lavt medlemsnummer (364) har nemlig gjort en artikel, hvori han forøvrigt ærgrer sig over at rejsekammeraten har endnu lavere medlemsnummer (88). Nok om lave medlemsnumre for da makkerparet rammer Bamberg på deres tur slår de vejen forbi Schlenkerla. Beretningen starter med overskriften: "Afskyelig røgøl" hvorefter der fortsættes: "Brauerei Schlenkerla. Her serverer de kun Rauchbier og har gjort det siden 1678. Føj for den lede. Jeg har aldrig smagt noget så afskyeligt, men jeg drak da op, selv om det holdt hårdt. De tre andre fik også rauchbier i andre varianter, men de var sgu’ ikke bedre, ja faktisk var der en i selskabet der ikke drak op, men da det var et lukket selskab afsløres vedkommende ikke..."

Helt ærligt, jeg tror bare man glæde sig over at der trods alt er drikkeligt øl på den liste og grimmes over artikler som denne. Tænk at ønske sig et lavere medlemsnummer af en øl forening når man ikke kan lide øl. Men det rokker ikke ved at jeg synes afstemningen burde sløjfes alternativt deles op i to. En alm medlemsafstemning samt en jury afstemning.

thewolf
beers 13753 º places 145 º 08:07 Thu 2/10/2011

Originally posted by KimJohansen
Det mest overraskende ved listen er vel, som flere allerede har nævnt, at der trods alt er ok øl i blandt. Specielt når man læser seneste udgave af Ølentusiasten. Et medlem med lavt medlemsnummer (364) har nemlig gjort en artikel, hvori han forøvrigt ærgrer sig over at rejsekammeraten har endnu lavere medlemsnummer (88). Nok om lave medlemsnumre for da makkerparet rammer Bamberg på deres tur slår de vejen forbi Schlenkerla. Beretningen starter med overskriften: "Afskyelig røgøl" hvorefter der fortsættes: "Brauerei Schlenkerla. Her serverer de kun Rauchbier og har gjort det siden 1678. Føj for den lede. Jeg har aldrig smagt noget så afskyeligt, men jeg drak da op, selv om det holdt hårdt. De tre andre fik også rauchbier i andre varianter, men de var sgu’ ikke bedre, ja faktisk var der en i selskabet der ikke drak op, men da det var et lukket selskab afsløres vedkommende ikke..."

Helt ærligt, jeg tror bare man glæde sig over at der trods alt er drikkeligt øl på den liste og grimmes over artikler som denne. Tænk at ønske sig et lavere medlemsnummer af en øl forening når man ikke kan lide øl. Men det rokker ikke ved at jeg synes afstemningen burde sløjfes alternativt deles op i to. En alm medlemsafstemning samt en jury afstemning.

Men schlenkerla smager jo af lort ...

Rasmus40
beers 30302 º places 624 º 08:28 Thu 2/10/2011

Originally posted by thewolf
Men schlenkerla smager jo af lort ...

Schlenkerla er glimrende øl i min verden, men de er jo som bekendt ret specielle, så de falder vel under den kategori, som englændere kalder "an aquired taste". Som the Wolf beviser, så kan man sagtens have god forstand på øl uden at kunne lide røgøl. Hvorfor man så vælger at udbrede sig om det i et medlemsblad, er så til gengæld fuldstændigt uforståeligt for mig.

Jeg forstår heller ikke, at det skulle være en speciel kvalitet at drikke op, når man får serveret noget, som man absolut ikke bryder sig om. I min verden var det da bedre at lade det stå, men jeg går også mere op i at smage på øl end at drikke dem, og der ligger i hvert fald en stor forskel til hovedparten af Ølentusiasterne.

Jeg vil give Kim helt ret i, at der burde være en juryafstemning også, så der ligeledes blev plads til at eksponere de allerbedste øl, men hvem skulle vi dog sætte i juryen? Øldommere?