jaggu

Reads 1930 • Replies 17 • Started Sunday, April 30, 2017 5:32:37 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Cunningham
admin
beers 14118 º places 1531 º 05:32 Sun 4/30/2017

Måtte jammen en svenske til for å rate et øl fra dette bryggeriet
Ligger flere øl på den utappa saken....

https://www.ratebeer.com/beer/rohne-bikkjehogda/509228/

 
bergstaden
beers 7788 º places 1 º 06:24 Sun 4/30/2017


Har 4 forskjellige flasker stående hos kjente på Hamar, så neste gang jeg er på Hamar kommer de til å ende her med rating.

 
Bryne
places 1617 º 12:13 Sun 4/30/2017

Skandale! Her må lokale ratere vurdere å gje seg sjølv buksevatn :-)

 
Bryne
places 1617 º 09:41 Tue 5/9/2017

Olden Bryggeri??? Kor kom den frå? Vel karer, nå er det bare å jekke øl! Olden og Stryn er vurdert av eit tresiffra antall brukere på ein rivaliserande plattform.

 
Cunningham
admin
beers 14118 º places 1531 º 13:43 Tue 5/9/2017

Originally posted by Bryne
Olden Bryggeri??? Kor kom den frå? Vel karer, nå er det bare å jekke øl! Olden og Stryn er vurdert av eit tresiffra antall brukere på ein rivaliserande plattform.


bare å gi opp og legge ned....

 
Beer5000
beers 10641 º places 284 º 14:12 Tue 5/9/2017

Her var det virkelig mange ratinger på den andre plattformen. For de som måtte være litt ekstra interesserte i detaljer rundt smaksprofilen har jeg like godt samlet noen av høydepunktene:

-God
- To the mountains
- Ørlite skarp og tørr
- Deilig, lett Pale Ale med mye smak. Mmm
- God, men litt skarp.
- Dette var dårligt ,null skum ,null smak ,null karbonering . Dette er ei skam å ta penger for.
- For mye durters.
- Feirer Skåla-bragden til søstern og min nevø!
- This is England!
- En skikkelig brown-ale skal man ikke kimse av!
- Nesten ipa. Passe søt og bitter.
- God brun bitter.
- Lite smak, tørr og litt beisk. Ikke helt i min smak.
- Nam nam!
- God pale ale, men det holder med 1
- Bedre nå enn sist gang :-)
- Lager den like god sjøl
- Nydelig som vanlig
- Klassisk og god APA dette.
- Dette var en veldig god brown ale! Kommer helt klart til å kjøpe flere. Takk til gutta!
- Knallgod pale ale, denne har eg lyst å ta med på neste fjelltur!
- Funkar heilt perfekt til taco.
- Siste batch. God knall.
- Nesten Newcastle.
- God APA
- Oldenvann? Jaja. Varm gris med rævbein, øl og amerikansk fotball på TV. Uslåelig kombo.
- Nice, light and fresh beer

 
Bryne
places 1617 º 14:21 Tue 5/9/2017

Altså ein plass mellom 2.90 og 3.20? Vel, Inbreak er vel "en smule mer streng"

 
gunnar
beers 14335 º places 1096 º 14:43 Tue 5/9/2017

Originally posted by Beer5000
Her var det virkelig mange ratinger på den andre plattformen. For de som måtte være litt ekstra interesserte i detaljer rundt smaksprofilen har jeg like godt samlet noen av høydepunktene:

-God
- To the mountains
- Ørlite skarp og tørr
- Deilig, lett Pale Ale med mye smak. Mmm
- God, men litt skarp.
- Dette var dårligt ,null skum ,null smak ,null karbonering . Dette er ei skam å ta penger for.
- For mye durters.
- Feirer Skåla-bragden til søstern og min nevø!
- This is England!
- En skikkelig brown-ale skal man ikke kimse av!
- Nesten ipa. Passe søt og bitter.
- God brun bitter.
- Lite smak, tørr og litt beisk. Ikke helt i min smak.
- Nam nam!
- God pale ale, men det holder med 1
- Bedre nå enn sist gang :-)
- Lager den like god sjøl
- Nydelig som vanlig
- Klassisk og god APA dette.
- Dette var en veldig god brown ale! Kommer helt klart til å kjøpe flere. Takk til gutta!
- Knallgod pale ale, denne har eg lyst å ta med på neste fjelltur!
- Funkar heilt perfekt til taco.
- Siste batch. God knall.
- Nesten Newcastle.
- God APA
- Oldenvann? Jaja. Varm gris med rævbein, øl og amerikansk fotball på TV. Uslåelig kombo.
- Nice, light and fresh beer


Tror jammen du har brukt mer tid der enn meg.......

 
Sigmund
beers 13310 º places 446 º 15:06 Tue 5/9/2017

Ikke bare i Norge RB sliter med å holde følge. 29, mars måtte jeg legge inn på RB schwarzbier’en Dark Light fra et så stort bryggeri som Caledonian (Skottland). Jeg er fortsatt eneste rater her. På Untappd har den 50 ratinger - de fleste selvfølgelig uten noen relevant informasjon, "men allligavel" .... Jebus!

 
Beer5000
beers 10641 º places 284 º 01:38 Wed 5/10/2017

Originally posted by Bryne
Altså ein plass mellom 2.90 og 3.20? Vel, Inbreak er vel "en smule mer streng"


Regner med du mente Gnoff. Uansett så er poenget at Gnoff sin korte og konsise rating forteller meg mye mer om øllet enn snittscoret fra noen som synes den er god eller inneholder for mye durters. Jada vi vet at Untappd har vunnet på antall brukere, men jeg kan raskt lese meg frem til hva slags kriterier Gnoff vektlegger via et par andre øl jeg kjenner.

En typisk score rundt 3 sier ikke all verdens. Et øl som ser bra ut, lukter godt, har fin kropp, men smaker litt snålt kan like gjerne få 3 som et øl som ser dårlig ut og lukter litt snålt, men smaker bra. Derfor vil den som gidder å bruke noen sekunder på å evaluere hva man egentlig lukter, smaker og liker/misliker få bedre trening i å bedømme øl over tid. Det er ikke det samme som om ikke enkelte på Untappd også legger vekt på å smake ølet like mye som om det finnes RB brukere som skriver meningsløse ratinger. Men for meg så blir det som å sammenligne en filmanmelder man stoler på med besøkstallene når man plukker en film på kino.

Skulle nå bare ønske at litt flere som er opptatt av øl ville bruke RB slik at vi fikk en enda bedre kvalitetssjekk av hvilke øl og ølsteder som finnes der ute og hvordan kvaliteten er. Men at "alle" bruker RB er ikke noe mål i seg selv.

 
Cunningham
admin
beers 14118 º places 1531 º 05:13 Wed 5/10/2017

Fant en annen god beskrivelse i dag.

Great pour