Ny ølfestival i København

Reads 17324 • Replies 89 • Started Monday, July 11, 2011 2:05:21 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen

yespr
beers 55984 º places 43 º 11:42 Mon 7/11/2011

Originally posted by Mikkeller
Forresten er ideen om Copenhagen Beer Week rigtig god. Hvis den kan blive ligesæ elitær som Philly Beer Week er der noget stort i vente

Har du været til den siden du udtaler dig om den som elitær?

/Jesper

PS: Godt at se at DØE tager initiativ til at samarbejde med jer!

Mikkeller
places 1 º 11:49 Mon 7/11/2011

Originally posted by Papsoe
Elitært = ratebeer stand på ølfestivalen. Intet sted på festivalen har jeg følt mig så lidt velkommen

Æh
Den må du sgu’ uddybe Mikkel? Jeg er i sandhed mystificeret.

Der er snak om ’elitær’ og ’eklusiv’ omkring CBC. Jeg ser det som at det mest elitære der er lavet på DØE’s festival, er ratebeer standen. Den er lavet i tider hvor der var brok over for få siddepladser. Alligevel bruger man plads til en stand hvor man kan sidde hvis man har en blok i hånden og en flok ratings i bagagen.
Jeg har personligt følt mig ekskluderet fra denne stand og det fællesskab der var der, fordi jeg havde hverken eller.

Mikkeller
places 1 º 11:50 Mon 7/11/2011

Originally posted by yespr
Forresten er ideen om Copenhagen Beer Week rigtig god. Hvis den kan blive ligesæ elitær som Philly Beer Week er der noget stort i vente

Har du været til den siden du udtaler dig om den som elitær?

/Jesper

PS: Godt at se at DØE tager initiativ til at samarbejde med jer!

JA, og det var en joke....

Jeg er vist ikke den eneste der trænger til ferie

yespr
beers 55984 º places 43 º 11:53 Mon 7/11/2011

Nja - jeg er på ferie. Men din sarkasme drukner lidt i andre knap så sarkastisk kommentarer - hvad er der så galt med et Beerweek arrangement der binder flere indsatser sammen?

/Jesper

Mikkeller
places 1 º 11:58 Mon 7/11/2011

Originally posted by yespr

Nja - jeg er på ferie. Men din sarkasme drukner lidt i andre knap så sarkastisk kommentarer - hvad er der så galt med et Beerweek arrangement der binder flere indsatser sammen?

/Jesper

Intet - det er en skide god ide!

Men hvis Mikkeller deltager gør vi vores for at det bliver så vildt og voldsomt som muligt

Størstedelen af det jeg skriver er skam sarkastisk - derfor den flittige brug af

Hold nu ferie

Papsoe
beers 25039 º places 4 º 11:59 Mon 7/11/2011

Elitært = ratebeer stand på ølfestivalen. Intet sted på festivalen har jeg følt mig så lidt velkommen

Æh
Den må du sgu’ uddybe Mikkel? Jeg er i sandhed mystificeret.

Der er snak om ’elitær’ og ’eklusiv’ omkring CBC. Jeg ser det som at det mest elitære der er lavet på DØE’s festival, er ratebeer standen. Den er lavet i tider hvor der var brok over for få siddepladser. Alligevel bruger man plads til en stand hvor man kan sidde hvis man har en blok i hånden og en flok ratings i bagagen.
Jeg har personligt følt mig ekskluderet fra denne stand og det fællesskab der var der, fordi jeg havde hverken eller.

Det er jeg ked af, at du har følt dig Mikkel! Var du kommet forbi havde jeg personligt hentet 10 cl Andrik til en personlig skål med dig

yespr
beers 55984 º places 43 º 12:02 Mon 7/11/2011

Hold nu ferie

Det her er ferie! Fin debat - tak Jeg giver en øl på Schlenkerla på lørdag hvis du dukker op - så kan du komme af med lidt mere røg

/Jesper

Jeppe
beers 2634 º places 84 º 12:02 Mon 7/11/2011

Originally posted by Jeppe
Originally posted by Pinball
Helt ærligt venner, nu skal vi passe på at det hele ikke bliver så forbandet eksklusivt, at vi begynder at slægte vinsnobberiet på.
Jeg synes der sniger sig en arrogance ind, som simpelthen lugter ubehageligt for mig. Der begynder at komme toner af, at nogle simpelthen føler sig for gode til at lege med andre. Og de eksklusive deltagere, der har betalt de eksklusive billetpriser kan så virkelig stå og gnubbe sig op af hinanden med deres eksklusive øl.
Er det virkelig det, vi vil?
Dette var en eksklusiv meddelelse bragt fra folkedybet først af
Papsø

Jeg har lige gennemlæst mikkels beskrivelse af hans festival, og der står ikke eksklusiv nogle steder så vidt jeg kan se. Til gengæld står der kvalitet mange gange.

Umiddelbart som jeg ser det, så er der forskel på eksklusivitet og kvalitet - de to begreber dækker ikke helt det samme.

Hvis nogen vil lave en ratebeer-top-100 beer festival og der kun serveres øl fra den liste, så vil jeg da mægtig gerne løse billet.

En følgevirkning af et højt kvalitetsniveau kan være at visse bryggerier slet ikke ville få lov til at være med - på den måde er det eksklusivt hvad angår hvem der får lov til at være udstillere, men mht. besøgende tror jeg ikke der bliver dresscode og krav om medlemsskab af en eller anden VIP-klub, eller andre sorteringskriterier.

billetprisen kan blive dyr - det frygter jeg lidt - så kan det også være eksklusivt idet dem der ikke har det store ølbudget bliver sorteret fra. Jeg er iværksætter og i gang med at rydde op i noget gæld, så jeg har det sidste års tid måtte holde mig væk fra en del af de dyrere arrangementer, men jeg forstår da udmærket at hvis man skal være kompromisløs med kvaliteten så ryger prisen også tit op i hvad der for mange er det røde felt.

Hvis festivallen ligger direkte oven i cph beer festival så er det lidt ærgeligt for mig, jeg havde ellers tænkt mig at prøve at nå alt på festivallen, som jeg ikke har ticket næste år. Det bliver noget nær umuligt hvis jeg også skal til den anden festival. Men så har jeg noget at se frem til i 2013. Ville passe mig bedre hvis mikkeller festivallen lå tæt ved, før eller bagefter. Måske med en dags pause imellem.

To festivaller oven i hinanden vil muligvis skabe en form for konkurrence-dynamik som kan være interessant for ølfolket. De to festivaller vil givet kigge hinanden over skulderen for at få gode ideer.

Lige to ting:
1. Jeg håber ikke festivalen kommer til at ligge samtidig med DØE’s. Jeg har intet hørt om DØE’s endnu, så der er jo en mulighed for ikke at lægge dem samtidig.
2. Det er ikke min festival Jeg laver den sammen med en del andre bl.a. gode importører og bryggerier.

KH Mikkel

Ad 2) Nemlig, Drikkeriget vil blive en del involveret, selvom der ikke blev plads til at nævne os i den udsendte pressemeddelelse... Da vi importerer de bedste og mest elitære (Paps, den skulle du have ) bryggerier i verden kommer vi forhåbentlig til at spille en rimelig stor rolle i kvalitetsdelen af festivalen.

Jeppe - Drikkeriget er flere gange blevet tilbudt at være med på lige fod med Mikkeller - dele arbejdsbyrden og det forventede underskud. Det har du blank afvist - ikke til Mikkellers fordel.
Hvornår nu små perfide kommentarer offentligt?

KH Mikkel

Jeg vælger at gå ud fra at det også skyldes sarkasme at jeg skal kaldes perfid i et offentligt forum.

Ousen
beers 32 º 12:03 Mon 7/11/2011

Jeg kan ikke lade være med at blande mig lidt. En gang skal jo være den første.

Jeg forstår slet ikke problemet med endnu en festival/flere øldage. Elitære eller ej.

Der er med garanti et arrangement for alle og vi skal jo alle starte et sted i forhold til godt øl. For nogen er godt specialøl, når Fakta har Fuller’s eller lignende på tilbud, hvilket vel er ok. Jeg kan sagtens nyde en Fuller’s ESB, selv om den da på ingen måde får mig helt op at ringe.

Det segment skal også tilgodeses på DØE’s festival. Jeg kan da godt undres til medlemsmøder, når jeg hører hvad nogen af de andre medlemmer drikker helt frivilligt, men dem om det. Vi har også smagninger, hvor de lærer Westvleteren, Duvel Triple Hop, Bush Prestige osv. at kende. Det kan da kun være til glæde for alle, da jeg er overbevist om, at det vil udvide mangen en horisont.

Når jeg efter sommerferien skal holde ølsmagning for et lærerkollegie af ikke ølinteresserede kommer det til at tage udgangspunkt i hvordan en tur i supermarkedet, trods alt, kan gøres til en mere interesant øloplevelse, hvis man skifter tilbudskassen ud med Early Bird, Session Pilsner, Vadehav, Blå Chimay, Gouden Carolus mv. Jeg synes det er et godt sted at starte.

Til øllets dag 2010 havde vi i lokalafdelingen af DØE over 1000 mennesker til smagning og i år bliver det endnu større med flere deltagende bryghuse. Arrangementet skaffede temmelig mange nye medlemmer, som nu kan påvirkes i en positiv retning. Godt for alle. Bryggere som ølnydere.

Jeg vil da forfærdelig gerne mødes med ølnydere, der sætter pris på kvalitet og eksperimenter, men jeg vil da også gerne mødes over et glas velbrygget øl, selv om det ikke er lagret i otte måneder på et elitært eksklusivt blommetræsfad fra Nicaragua og dernæst lyst i ban i en cirkel af Spids Nøgenhat.

Og kan jeg ikke finde den øl, så må jeg jo brygge den selv.

http://www.ale.dk/index.php?id=8043
http://www.ale.dk/index.php?id=9193

Papsoe
beers 25039 º places 4 º 12:07 Mon 7/11/2011

Originally posted by Ousen
Jeg kan ikke lade være med at blande mig lidt. En gang skal jo være den første.

Jeg forstår slet ikke problemet med endnu en festival/flere øldage. Elitære eller ej.

Der er med garanti et arrangement for alle og vi skal jo alle starte et sted i forhold til godt øl. For nogen er godt specialøl, når Fakta har Fuller’s eller lignende på tilbud, hvilket vel er ok. Jeg kan sagtens nyde en Fuller’s ESB, selv om den da på ingen måde får mig helt op at ringe.

Det segment skal også tilgodeses på DØE’s festival. Jeg kan da godt undres til medlemsmøder, når jeg hører hvad nogen af de andre medlemmer drikker helt frivilligt, men dem om det. Vi har også smagninger, hvor de lærer Westvleteren, Duvel Triple Hop, Bush Prestige osv. at kende. Det kan da kun være til glæde for alle, da jeg er overbevist om, at det vil udvide mangen en horisont.

Når jeg efter sommerferien skal holde ølsmagning for et lærerkollegie af ikke ølinteresserede kommer det til at tage udgangspunkt i hvordan en tur i supermarkedet, trods alt, kan gøres til en mere interesant øloplevelse, hvis man skifter tilbudskassen ud med Early Bird, Session Pilsner, Vadehav, Blå Chimay, Gouden Carolus mv. Jeg synes det er et godt sted at starte.

Til øllets dag 2010 havde vi i lokalafdelingen af DØE over 1000 mennesker til smagning og i år bliver det endnu større med flere deltagende bryghuse. Arrangementet skaffede temmelig mange nye medlemmer, som nu kan påvirkes i en positiv retning. Godt for alle. Bryggere som ølnydere.

Jeg vil da forfærdelig gerne mødes med ølnydere, der sætter pris på kvalitet og eksperimenter, men jeg vil da også gerne mødes over et glas velbrygget øl, selv om det ikke er lagret i otte måneder på et elitært eksklusivt blommetræsfad fra Nicaragua og dernæst lyst i ban i en cirkel af Spids Nøgenhat.

Og kan jeg ikke finde den øl, så må jeg jo brygge den selv.

http://www.ale.dk/index.php?id=8043
http://www.ale.dk/index.php?id=9193

Velkommen i forum Anders. Altid fedt når nye røster blander sig