Ny ølfestival i København

Reads 17320 • Replies 89 • Started Monday, July 11, 2011 2:05:21 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen

Mikkeller
places 1 º 12:16 Mon 7/11/2011

Originally posted by Papsoe
Originally posted by Ousen
Jeg kan ikke lade være med at blande mig lidt. En gang skal jo være den første.

Jeg forstår slet ikke problemet med endnu en festival/flere øldage. Elitære eller ej.

Der er med garanti et arrangement for alle og vi skal jo alle starte et sted i forhold til godt øl. For nogen er godt specialøl, når Fakta har Fuller’s eller lignende på tilbud, hvilket vel er ok. Jeg kan sagtens nyde en Fuller’s ESB, selv om den da på ingen måde får mig helt op at ringe.

Det segment skal også tilgodeses på DØE’s festival. Jeg kan da godt undres til medlemsmøder, når jeg hører hvad nogen af de andre medlemmer drikker helt frivilligt, men dem om det. Vi har også smagninger, hvor de lærer Westvleteren, Duvel Triple Hop, Bush Prestige osv. at kende. Det kan da kun være til glæde for alle, da jeg er overbevist om, at det vil udvide mangen en horisont.

Når jeg efter sommerferien skal holde ølsmagning for et lærerkollegie af ikke ølinteresserede kommer det til at tage udgangspunkt i hvordan en tur i supermarkedet, trods alt, kan gøres til en mere interesant øloplevelse, hvis man skifter tilbudskassen ud med Early Bird, Session Pilsner, Vadehav, Blå Chimay, Gouden Carolus mv. Jeg synes det er et godt sted at starte.

Til øllets dag 2010 havde vi i lokalafdelingen af DØE over 1000 mennesker til smagning og i år bliver det endnu større med flere deltagende bryghuse. Arrangementet skaffede temmelig mange nye medlemmer, som nu kan påvirkes i en positiv retning. Godt for alle. Bryggere som ølnydere.

Jeg vil da forfærdelig gerne mødes med ølnydere, der sætter pris på kvalitet og eksperimenter, men jeg vil da også gerne mødes over et glas velbrygget øl, selv om det ikke er lagret i otte måneder på et elitært eksklusivt blommetræsfad fra Nicaragua og dernæst lyst i ban i en cirkel af Spids Nøgenhat.

Og kan jeg ikke finde den øl, så må jeg jo brygge den selv.

http://www.ale.dk/index.php?id=8043
http://www.ale.dk/index.php?id=9193

Velkommen i forum Anders. Altid fedt når nye røster blander sig

Yes, dejligt. Og jer er meget enig

Ousen
beers 32 º 12:17 Mon 7/11/2011

Tak.

Måske jeg oven i købet får tastet nogle af alle mine noter ind en gang.

Jeppe
beers 2634 º places 84 º 12:36 Mon 7/11/2011

Jeg trænger iøvrigt også til ferie.

thewolf
beers 13752 º places 145 º 12:47 Mon 7/11/2011

Originally posted by Jeppe
Jeg trænger iøvrigt også til ferie.

Ferie er fedt

Dedollewaitor
beers 21884 º places 547 º 12:50 Mon 7/11/2011

Hele mit liv har været en ferie, så jeg blander mig ik’!

jesperhammer
beers 7702 º places 115 º 13:53 Mon 7/11/2011

Min ferie er lige slut, så jeg kan altså godt blande mig...
...men jeg er alligevel ikke rigtigt i stand til det - for jeg er ikke helt med

Nå, men det er vel heller ikke nødvendigt.
Jeg ser jo bare en mulighed for røvballedruk nogle flere gange.
-og hvis det så kan være i øl, der er dyrt eller sjældent, så får jeg samtidigt næret mit snob-gen

MEN
-hvis Mikkeller forsvinder fra DØE’s festival (og tager nogle af vennerne med), så vil det virkeligt ødelægge en stor del af ved DØE’s festival for mig.
-men omvendt lyder Copenhagen Beer Celebration så tillokkende, at det jo kan ende med at være fordel for os alle?

Fremskridt?
Det kan vi jo ikke vide før vi har set det, men what the ...

...jeg er stadig med på endnu en festival - ikke mindst en der lyder som om jeg kommer til at rende rundt med et stort grin på hele tiden

HenrikSoegaard
beers 21356 º places 713 º 14:08 Mon 7/11/2011

Jeg synes det lyder som endnu en lille byfest for københavnere.
For os der kommer langt væk fra kan det være svært nok at få tid/råd til en festival i maj. Det vil være komplet umuligt for mig at deltage to gange i København på 1 måned. Så jeg synes altså at det er IDIOTISK at lægge endnu en festival i København i maj

Anker
beers 723 º places 44 º 15:26 Mon 7/11/2011

Alt i alt, glæder jeg mig til det bliver maj!

cgarvieuk
beers 38846 º places 460 º 23:38 Mon 7/11/2011

Originally posted by jesperhammer
MEN
-hvis Mikkeller forsvinder fra DØE’s festival (og tager nogle af vennerne med), så vil det virkeligt ødelægge en stor del af ved DØE’s festival for mig.

This would be my worry.
I have really enjoyed the Copenhagen Festival i attended, and i was really looking forward to This years till that DAMN ass cloud cancelled my trip.

Almost certainly some of my fav beer of teh day would have been Mikkeller beers, but part of the reason for the trip is the WIDE range of Danish beers there good and not so good. A great cross-section of what Denmark has to offer.

Its a festival that i want to goto again, but it would be a great shame if Mikkeller pulled out in favour of there own event.

Jeppe
beers 2634 º places 84 º 23:54 Mon 7/11/2011

Originally posted by cgarvieuk
Originally posted by jesperhammer
MEN

This would be my worry.
I have really enjoyed the Copenhagen Festival i attended, and i was really looking forward to This years till that DAMN ass cloud cancelled my trip.

Almost certainly some of my fav beer of teh day would have been Mikkeller beers, but part of the reason for the trip is the WIDE range of Danish beers there good and not so good. A great cross-section of what Denmark has to offer.

Its a festival that i want to goto again, but it would be a great shame if Mikkeller pulled out in favour of there own event.

I know I am not attending the DØE festival next year. Throwing away a bunch of money on something that is hard work just didn’t add up to me wanting to participate again. I really see no reason to, that drunk fest is not what it used to be and not worth spending time or money on imo.

Not saying that I mind them doing a festival and I will probably go next year and get drunk like everyone else, just not as a participant.

Jeppe